Velká cena Maďarska – nedělní závod – tým Mercedes AMG-PETRONAS Formula One

  • Lewis Hamilton skončil čtvrtý a George Russell šestý ve Velké ceně Maďarska.
  • Po zajímavé kvalifikaci se Lewis startoval z pole position na středních pneumatikách a Georgem, který byl vyřazen v Q1, startoval z na 18. místa na tvrdých pneumatikách.
  • Lewis byl pod tlakem Maxe Verstappena a v prvních několika zatáčkách ztratil pozice jak na Red Bull, tak na McLareny Piastriho a Norrise. George mezitím získal několik míst a naši piloti jeli na P4 a P15 po úvodní jízdě.

  • Lewis zajel do boxu pro tvrdou sadu pneumatik v 16. kole, zatímco George pokračoval ve svém prvním stintu. To vyvolalo několik dalších pit stopů a vzhledem k tomu, že Lewis v prvních kolech nové směsi bojoval s vyvážením vozu, ztrácel čas na ty, kteří byli před ním.
  • George přezul ve 28. kole na střední pneumatiky a začal se posouvat po startovním poli a na bodované pozice. Lewis měl mezitím plné ruce práce s bráněním P4 před Pérezem, který udělal undercut; Lewis pokračoval a ve 49. kole přezul na střední sadu pneumatik.
  • Střední sada pneumatik se ukázala jako užitečná směs a George získal druhou sadu pro svůj poslední stint. Uzavřel Ferrari před sebou, nakonec obsadil 6. místo, když předjel Carlose Sainze a těžil z pětisekundové penalizace Charlese Leclerca.
  • Lewis mezitím využil střední směs a o něco čerstvější sadu, aby předjel Piastriho na 4. místě a přiblížil se na 1,531 s Péreze na poslední pódiové umístění.
  • Díky tomuto výsledku tým navýšil ztrátu na třetí místo v Poháru konstruktérů na 39 bodů před závěrečným závodem před letní přestávkou.

 

LEWIS HAMILTON

„Můj počáteční únik nebyl nejhorší, jaký jsem kdy měl, ale nebyl tak dobrý jako ostatní. Byl jsem příliš široký a také jsem se dostal za McLareny. Poté jsem neměl tempo, abych udržel krok s těmi před sebou. Vyvážení vozu se v prvním stintu necítilo dobře, měl jsem hodně nedotáčivosti, přetáčivost a problémy s vyvážením v zatáčkách. S přibývajícími stinty vůz se stával lépe ovladatelným a poslední stint byl mnohem lepší. Tempo, které jsme měli na konci, bylo velmi silné, a kdybychom ho měli po celou dobu, měli bychom mnohem lepší den. Přesto si z tohoto víkendu vezmu pozitiva. Bylo to úžasné úsilí týmu získat pole position. Máme před sebou ještě hodně práce, abychom porazili Red Bull ve Velké ceně, ale budeme dál tlačit.“

2023 Hungarian Grand Prix, Sunday – Jiri Krenek

 GEORGE RUSSELL

„P6 předčilo naše dnešní očekávání. Určitě to bylo dobré zotavení. Mysleli jsme si, že budeme na 11. místě v typickém závodě a na 7. místě, pokud vše maximalizujeme. Jsem spokojený s tím, jak to šlo. Auto bylo opravdu rychlé a toto místo je jedním z mých nejoblíbenějších okruhů. Jako tým se nám tu obvykle daří, takže jsem měl pocit, že budeme rychlí. Samozřejmě je to zklamání, protože jsme včera nezískali. Myslím, že jsme mohli být přímo nahoře, a kdybychom měli vpředu dva vozy, dynamika se úplně změní. Nicméně jsme v Poháru konstruktérů navýšili ztrátu na 3. místo, takže to využijeme. Z tohoto víkendu vzejde spousta pozitiv a hodně jsme se naučili. Příští týden půjdeme znovu do Spa.“

2023 Hungarian Grand Prix, Sunday – Jiri Krenek

 TOTO WOLFF, ŠÉF TÝMU A GENERÁLNÍ ŘEDITEL

„Myslím, že jsme dnes měli druhé nejrychlejší auto, ale výsledek to neukazuje. Když se podíváte na časový profil kola a Georgeův pokrok, byla tam příležitost pro další, ale nezpeněžili jsme to. To je samozřejmě zklamání. V posledním stintu Lewis zaostal za těmi, kteří byli před námi, přes 10 sekund a my jsme skončili jen 1,5 sekundy od pódia. Myslím, že kdybychom náš závod zajeli trochu jinak, měli bychom tu rezervu. Musíme analyzovat a zjistit, co jsme mohli udělat. Na začátku roku jsme byli daleko od pole position a začali jsme auto více chápat. Max vypadal vpředu klidně a my tu nejsme od toho, abychom závodili o druhé nejlepší. Dostat se dopředu je cíl a to bylo dnes samozřejmě daleko.“

2023 Hungarian Grand Prix, Sunday – Jiri Krenek

 ANDREW SHOVLIN, TECHNICKÝ ŘEDITEL TRATI

„Startovat z 1. místa a nedostat se ani na pódium bude vždy zklamáním. Nikdy jsme nevěřili, že máme tempo, abychom Verstappena porazili, ale mohli jsme být druzí, kdyby se nám to podařilo. Úvodní kolo nebylo pro Lewise dobré, propadl se na čtvrté místo, ale jak závod pokračoval, zdálo se, že se naše tempo zlepšuje. V jednu chvíli to vypadalo, že budeme s odstupem čtvrtí, ale v posledním stintu odvedl dobrou práci, když dotáhl Péreze a Norrise dolů. Bylo frustrující, že jsme se na ně nemohli dostat dříve. U George jsme očekávali, že se dostaneme na body. Šesté místo je pro něj velmi dobrý výsledek. Hlídali jsme teploty motorů, což stálo oba vozy spoustu závodního času, protože okolní teplota byla mírně vyšší, než se očekávalo. V Poháru konstruktérů jsme udělali malé zisky na Ferrari a Aston Martinu, což je určitá útěcha. Celkově však odsud odjíždíme s myšlenkou, že jsme jako tým mohli odvést mnohem lepší práci.“

 

Zdroj: Mercedes AMG-PETRONAS Formula One Team

 

Formule 1 – QATAR AIRWAYS MAGYAR NAGYDÍJ 21.-23.7.2023