
Charles Leclerc a Carlos Sainz byli nejrychlejší ve volných trénincích na Velkou cenu Las Vegas na novém okruhu Las Vegas Strip. Akce na trati skončila ve čtyři hodiny ráno místního času v důsledku problému , které se objevili v prvním ze dvou tréninků. V neděli se Carlos Sainz bude muset vypořádat s penalizací deseti míst na startovním roštu, protože na jeho voze musela být vyměněna baterie. Stalo se tak v důsledku toho, že narazil do uvolněného poklopu šachty, který na trať vymrštil vůz jedoucí před ním. Způsobil vážné poškození vozu číslo 55 SF-23, které si kromě akumulátoru vyžádalo i výměnu podvozku, pohonné jednotky a řídící elektroniky.
FP1
Před ukončením kvalifikace vyjeli Charles Leclerc a Carlos Sainz na měkkých pneumatikách a absolvovali čtyři kola, přičemž monacký pilot právě zajel nejrychlejší čas s nepříliš významným časem 1’40″909.
FP2
Jakmile byl Carlosův vůz zpět v garáži, tým se pustil do práce a maximálně využil dvouhodinového zpoždění do druhého tréninku kvůli inspekci a opravám trati. Španělský pilot pak mohl vyjet na trať ve 2:30, jakmile se rozběhla session, která byla nyní prodloužena na 90 minut, aby se dohnal ztracený čas. Jako vždy na nové trati bylo v plánu zajet co nejvíce kol, abychom se vypořádali s Las Vegas Strip, a to se podařilo, když oba jezdci odjeli každý 39 kol, celkem 78. Každý z jezdců týmu Scuderia použil tři sady měkkých pneumatik pro simulační jízdy a jednu sadu středně tvrdých pneumatik, když nabrali větší množství paliva, aby si vůz vyzkoušeli v závodním provedení. Na nejměkčí směsi zajeli Charles a Carlos dva nejrychlejší časy 1’35″265 a 1’35″782 a zároveň předvedli konzistentní tempo při vyhodnocování závodního tempa.

Zítřejší kvalifikace
Po tréninku nastal čas na briefing, kdy jezdci a zbytek týmu pracovali až do rána, aby se připravili na kvalifikaci, která se koná dnes o půlnoci místního času (v Evropě v sobotu ráno v 9 hodin) a na samotnou Grand Prix, která začíná v sobotu ve 22:00 (v neděli v 7:00 SEČ).

Charles Leclerc #16
„Byl to trochu jiný den. Vzhledem k tomu, že první trénink byl zastaven po pouhých čtyřech kolech, nenajeli jsme moc kilometrů, takže jsme se to snažili vynahradit ve druhém tréninku, kdy jsme měli k dispozici 90 minut a 4 směsi pneumatik. Trénink byl produktivní, odjeli jsme solidní počet kol a jízdu na této trati jsem si opravdu užil. Prozatím vypadáme docela konkurenceschopně, ale je před námi ještě dlouhá cesta. Na přípravu na zítřek máme omezené množství času, takže budeme tvrdě pracovat, abychom si toto tempo udrželi.“
Carlos Sainz #55
„Byl to pro nás rušný den po problému v prvním tréninku s poklopem odtokové šachty. Naši kluci však odvedli úžasnou práci. Před druhým tréninkem museli v podstatě přestavět celý vůz a díky nim se nám podařilo dokončit náš program ve druhém tréninku, takže velké poděkování patří všem mechanikům. Zdá se, že tento víkend jsme konkurenceschopní a těším se na zítřek. Negativní je, že jsme dostali penalizaci 10 míst za neděli poté, co mi poklop odtokové výpusti poškodil mimo jiné baterii a museli jsme ji vyměnit. Upřímně tomu nerozumím a myslím si, že vzhledem k tomu, co se stalo, měla být zvážena výjimka z pravidla, ale budeme se s tím muset vypořádat.“

Zdroj: Scuderia Ferrari
Formule 1 – HEINEKEN SILVER LAS VEGAS Grand Prix 17.-19.11.2023