Velká cena Las Vegas – nedělní závod – tým Scuderia AlphaTauri

Výroky pilotů po nedělním závodě  

DANIEL RICCIARDO (AT04-02, VŮZ 3)

ZÁVOD: 14. POZICE

„Do závodu jsem vstupoval s optimismem. Věděli jsme, že se dnes budeme trápit se startem a restartem závodu, protože nám tento víkend něco chybělo, co se týče pneumatik a jejich práce na kluzkém povrchu, když je zima a jsou nové. Mysleli jsme si, že bychom je mohli po pár kolech dostat zpět do balíku, ale nikdy jsme se tam nedostali. Není to výmluva, je to jen něco, co nám tento víkend chybělo a s čím jsme se potýkali a na co se podíváme v naší pozávodní analýze. Na konci závodu tam bylo několik vozů, které ztrácely, takže jsme měli o něco větší rychlost než oni, ale stále jsme nebyli v první desítce. Příští týden budeme opět závodit na okruhu se středním přítlakem, takže do toho jdu optimisticky. Je to rychlý obrat a jiný příběh, takže příštích pár dní bude o odpočinku a zotavení.“

Daniel Ricciardo

YUKI TSUNODA (AT04-04, CAR 22)

ZÁVOD: DNF

„Rozdělili jsme nastavení mezi naše dva vozy a trochu jsme riskovali s mým vozem, ale nakonec to nefungovalo. Dnes jsem měl čistý start a byl jsem rád, že jsem se vyhnul problémům, což nám umožnilo získat několik pozic, ale bohužel jsme neměli rychlost na to, abychom skončili v první desítce. Jsme rádi, že jsme se postavili výzvě, protože jsme věděli, že budeme bojovat s naším tempem, takže jsme museli něco zkusit, a mně se ta výzva líbila. Dnes se to nevyplatilo, ale nakonec to bylo jedno, protože jsme museli  ze závodu odstoupit. Při pohledu do Abú Dhabí se budeme stále snažit získat body. Stát se může cokoliv, takže se budeme snažit, jak nejlépe dovedeme.“

JODY EGGINTON (TECHNICKÝ ŘEDITEL)

„Dnes večer to byl obtížný závod, protože zrnitost přední pneumatiky výrazně ovlivnila oba vozy až do závěrečných stintů, kdy se situace zlepšila a my jsme byli schopni z vozu vytěžit trochu reprezentativnější tempo. Yuki startoval jako poslední, a tak jsme při startu závodu vsadili na měkkou pneumatiku a zpočátku to fungovalo docela dobře, což mu pomohlo posunout se dopředu na 12. místo. Brzy po virtuálním safety caru se však výrazně zhoršila textura přední pneumatiky a byli jsme nuceni zajet do boxů dříve, než bylo ideální. Po zbytek závodu jsme se potýkali s podobnými problémy se zrněním, což vyžadovalo poměrně dost řízení. Navíc podezření na problém s pohonnou jednotkou znamenal, že jsme museli ke konci závodu odstoupit. Danielův závod byl také ovlivněn zrnitostí v prvním stintu, ale některé úpravy při pit stopu a přechod na tvrdou směs pneumatik znamenaly, že zrnění bylo pod kontrolou. Jakmile byly pneumatiky dostatečně daleko v pracovním rozsahu, dokázal Daniel ve druhé polovině závodu vytěžit lepší výkon. Když shrneme víkend, je frustrující, že jsme nebyli schopni dostat se více na vrchol požadavků na nastavení tohoto okruhu a vytěžit z našeho vozu více výkonu. Dnešní závod však detailně ukázal oblasti nastavení, které musíme přehodnotit, a naštěstí pro nás Williams nebodoval, takže boj o sedmé místo v Poháru konstruktérů se přesouvá do závěrečného závodu v Abú Zabí. Teoreticky by poslední trať roku měla našemu balíku vyhovovat lépe než tady, takže se nyní všichni plně soustředí na to, abychom oběma našim jezdcům poskytli lepší vůz, abychom maximalizovali naše šance na dosažení tohoto cíle příští víkend.“

Zdroj: Scuderia AlphaTauri

 

Formule 1 – HEINEKEN SILVER LAS VEGAS Grand Prix 17.-19.11.2023