- Lewis Hamilton skončil sedmý a George Russell osmý v sobotní úvodní Velké ceně Las Vegas.
- Tým se rozhodl rozdělit naši strategii s pneumatikami, kdy George se dostal na P3 na středně tvrdých pneumatikách a Lewis P10 na tvrdé směsi.
- George držel pozici na trati, ale Lewis měl smůlu, že ho předjelo Ferrari Carlose Sainze. I když se vyhnul poškození, stálo ho to několik pozic.
- Po výjezdu safety caru se oba jezdci zaměřili na práci s pneumatikami, přičemž George v 15. kole přezul na tvrdé pneumatiky.
- Lewis postupoval vpřed, ale při kontaktu s Piastrim utrpěl defekt, se kterým musel absolvovat celý okruh. Když po přezutí na středně tvrdou pneumatiku znovu vyjel, byl poslední z 19 startujících.
- Na nových pneumatikách oba předváděli vysokou rychlost, ale když Verstappen bojoval s Georgem, došlo mezi nimi ke kontaktu. George za tento incident dostal pětisekundovou penalizaci a v následném safety caru oba jezdci nasadili další sadu tvrdých pneumatik.
- S dobrým tempem se George posunul z 9. na 4. místo na silnici; Lewis z 17. na 8. místo. Po Georgeově penalizaci tak naše duo skončilo na sedmém a osmém místě v opačném pořadí, než v jakém skončilo na trati.
- Bitva o 2. místo v Poháru konstruktérů se rozhodne až do závěrečného závodu v Abú Zabí. náš náskok před Ferrari jsou nyní čtyři body.
LEWIS HAMILTON
„Byl to opravdu náročný závod. Startoval jsem na tvrdých pneumatikách, což bylo ze začátku náročné. V první zatáčce jsem dostal velkou ránu od Sainze a pak jsem se snažil nenarazit do ostatních vozů přede mnou. Propadl jsem se o několik míst zpět. Poté jsem se soustředil na to, abych se dostal zpět do balíku a cítil jsem se skvěle. Pneumatiky se chovaly dobře a tempo bylo silné. Šel jsem po vnitřní straně Piastri a nejsem si jistý, co se přesně stalo. Zezadu jsem cítil velkou ránu, ale myslím, že to byl závodní incident. Neměl jsem hned defekt a když jsem projížděl vjezdem do boxů, cítil jsem, jak zadní část ujíždí. Musel jsem na něm zajet celé pomalé kolo. Byl jsem vděčný za to, že jsem se dokázal vrátit z posledního místa a získat nějaké body. V našem autě jsou silné stránky, ale někdy je těžké z něj vytěžit všechen výkon. To se stalo ve včerejší kvalifikaci, ale jsem rád, že jsme v závodě ukázali naši rychlost. Jsem také vděčný za to, že závod byl napínavý. Nečekal jsem, že trať bude tak skvělá, ale byla tam spousta závodních a předjížděcích příležitostí. Pro všechny, kteří se k víkendu stavěli tak negativně, si myslím, že Las Vegas je vyvedlo z omylu.“
GEORGE RUSSELL
„Dnes to bylo na mně; Verstappena jsem prostě neviděl. Byl úplně ve slepém úhlu a navázali jsme kontakt; Byla to úplně moje chyba. Věděli jsme, že jsou mnohem rychlejší než my a byl jsem rád, že jsem jim tuto pozici připustil. Věděl jsem, že náš boj není s Verstappenem a že důležitější je práce s pneumatikami. Byla to velká škoda, protože jsme měli našlápnuto na stupně vítězů. Dynamiku závodu změnil i safety car. Připadá mi, jako bychom dnes zahodili další a já jsem teď opravdu zklamaný. Je to příběh naší sezóny. Do Abú Dhabí si můžeme odnést i pozitiva. Dnes jsme bojovali o druhé místo na trati, ale v posledním závodě budeme muset předvést dobrý výkon, abychom získali druhé místo v Poháru konstruktérů.“
TOTO WOLFF, ŠÉF TÝMU A GENERÁLNÍ ŘEDITEL
„Je frustrující to říct, ale dnešek byl dalším příkladem Grand Prix, kde jsme měli dobré tempo a nedosáhli výsledku, který jsme si zasloužili. Jakmile George dostal pětisekundovou penalizaci, byl to pro něj v podstatě konec zápasu, pokud jde o stupně vítězů. Rozhodně měl rychlost na to, aby vyzval ty vpředu, možná ne Verstappena, ale možná Leclerca a Péreze. Je to však tak, jak to je. Lewis byl také v kontaktu, a to dvakrát, ani jednou za svou vinu. Startoval více vzadu na startovním roštu, ale jak ukázali ostatní kolem něj, stále byl k mání dobrý výsledek. Jeho tempo bylo po celou dobu silné, ale tyto dva incidenty ho dnes stály život. Nyní se musíme znovu soustředit na Abú Dhabí. V Poháru konstruktérů je to těsná bitva a my doufáme, že se nám tam podaří dosáhnout dobrého výsledku.“
ANDREW SHOVLIN, TECHNICKÝ ŘEDITEL TRAŤOVÉ ČÁSTI
„Dnes večer se nám nic nepodařilo. Sainz se na startu dostal do kontaktu s Lewisem, což ho stálo řadu pozic. Pak jsme měli defekt u Lewise po kontaktu s Piastrim a neměli jsme dost času na to, abychom zareagovali a zajeli s ním do boxů, než projel boxy. Nakonec dostal George penalizaci po kontaktu s Maxem. Celkově tyto tři incidenty přispěly k tomu, že jsme dnes večer byli frustrujícím závodem. Náš seznam pozitiv není dlouhý, ale bylo alespoň povzbudivé, že auto mělo dobrou rychlost. Nebyli jsme tak dobří v kontrole zrnitosti na středně tvrdých pneumatikách jako Ferrari, takže se na to musíme podívat. Nicméně rychlost na tvrdých pneumatikách byla silná, takže i když byl tento závod špatný, nebylo to tak bolestivé jako v Brazílii, kde jsme byli prostě pomalí. Bude to vzrušující bitva s Ferrari o druhé místo v Poháru konstruktérů v Abú Dhabí. Příštích pár dní využijeme k tomu, abychom se na to připravili. Bodový rozdíl je natolik malý, že se vší pravděpodobností rozhodne o tom, kdo příští neděli získá nejvíce bodů. Všechno, o co hrát!“
Zdroj: Mercedes AMG-PETRONAS Formula One
Formule 1 – HEINEKEN SILVER LAS VEGAS Grand Prix 17.-19.11.2023