Velká cena Kataru – vyhlídky týmu Mercedes AMG-PETRONAS Formula One

Toto Wolff hovoří o Velké ceně Kataru

„Věděli jsme, že naše tempo v Japonsku nebude odpovídat tomu, co jsme byli schopni předvést v Singapuru. Jsou to naprosto odlišné okruhy a vlastnosti Suzuky zdůraznily slabiny W14. Proto bylo důležité, abychom omezili škody způsobené Ferrari v šampionátu. Zbývá šest závodů, takže si boj vychutnáváme a dáme do toho všechno, abychom zůstali vpředu, počínaje tímto víkendem v Kataru.Do Lusailu se vracíme poprvé od roku 2021. Úvodní Grand Prix byla pro nás úspěšná, takže se těšíme na návrat. Se svými širokými zatáčkami je to náročný okruh, který si užívají i jezdci. Od naší poslední návštěvy došlo ke změnám jak na trati, tak mimo ni. Klíčovým rysem FP1 proto bude pochopení efektu obnovy povrchu trati. Vzhledem k tomu, že se jedná o sprint formát  víkendu, budeme mít omezený čas na to, abychom se dostali na vrchol a našli solidní nastavení pro zbytek akce. Bude to zajímavý úkol, na který se těšíme.“

Velká cena Kataru

  • Sprint F1 se vrací poprvé od srpnové Velké ceny Belgie.
  • Půjde o čtvrtý sprint v sezoně po Rakousku, Baku a Spa.
  • Do konce sezóny nás čekají ještě dva sprint závody: Grand Prix USA v Austinu a Grand Prix São Paula v Interlagosu.
  • Po inaugurační návštěvě okruhu F1 na okruhu Lusail International Circuit v roce 2021 byl okruh zcela přepracován.
  • Pochopení toho, jak to ovlivnilo přilnavost a degradaci pneumatik, bude pro tým během FP1 klíčové.
  • To bude obzvláště důležité tento víkend, kdy vstupujeme do parc fermé podmínek před kvalifikací v pátek večer.
  • Na trati byl vybudován zcela nový komplex boxů a paddocků pro letošní závod. To bude zahrnovat větší garáže, nové teambuildingy a nové přístupové tunely.
  • Teploty během dne v Dauhá by měly tento týden dosáhnout téměř 40 °C.
  • Kvalifikace, F1 Sprint a samotná Grand Prix se konají v noci, a proto se očekává, že teploty budou v průměru příjemnějších 27 °C.
  • FP1 a Sprint Shootout se však budou konat před západem slunce a teploty, a tedy i podmínky na trati, se proto mohou poměrně dramaticky lišit.
  • V závodě v roce 2021 došlo k řadě defektů pneumatik připisovaných plošším obrubníkům okruhu Lusail. Před letošním závodem na nich byly provedeny blíže nespecifikované práce, takže to bude před pátečním startem předmětem pochopení.
  • Trať má rychlý a plynulý charakter, protože je převážně využívána pro motocyklové závody.
  • V jedné zatáčce číslo šest minimální rychlost klesne pod 100 km/h.
  • Nejsou zde tedy žádné těžké brzdné události, které bychom museli řešit, což je v kalendáři 2023 ojedinělý jev.
  • Potřeba brzdné energie je proto nízká; Stále existuje šest brzdných událostí, se kterými se vozy setkávají v celém kole.
  • K dispozici je celkem 16 zatáček: 10 pravotočivých a šest levotočivých. Hlavní rovinka pokrývá více než 1 km celkové vzdálenosti okruhu a je jedinou DRS zónou na okruhu.
  • Boxová ulička v Kataru je třetí nejdelší ze všech okruhů, které v kalendáři navštívíme, hned za Imolou a Silverstonem. Měří 450 metrů a očekávaný čas v boxové uličce je přes 20 sekund.

 

 INSIGHT: KLIMA A POČASÍ – JAK OVLIVŇUJÍ VŮZ F1

„V průběhu sezóny vidíme obrovský rozsah podmínek jak v teplotě, atmosférickém tlaku, tak i v mokru a suchu.“

V průběhu sezóny 2023 navštívíme 19 různých zemí, přičemž závody budou rozloženy do devíti měsíců. Setkáváme se s nepřeberným množstvím podnebí, závodů ve dne i v noci a s celou řadou dalších faktorů. Od denních maxim 40 °C, jako byl tento víkend v Kataru, až po očekávané jednociferné hodnoty v Las Vegas, nastavení a závodění s vozem F1 není snadný úkol. V našem nejnovějším videu zkoumáme, jak klima a počasí ovlivňují vůz F1.

 

Zdroj: Mercedes AMG-PETRONAS Formula One Team

 

Formule 1 – QATAR AIRWAYS QATAR GRAND PRIX 6.-8.10.2023