Až zítra ve 13 hodin místního času (6 SELČ) zhasnou světla na start Velké ceny Japonska, odstartuje Scuderia Ferrari z druhé řady s Charlesem Leclercem na čtvrtém místě a třetím s Carlosem Sainzem na šestém místě. Je to potřetí za sebou, co monacký pilot unikl první řadě s tisícinovým rozdílem: 84 na druhého Oscara Piastriho a 49 na třetího Landa Norrise. Při jeho jediné jízdě v Q3 to bylo několik desetin ztracených v prostředním sektoru, které zabránily Carlosovi být těsně za svým týmovým kolegou, takže Sergio Pérez rozdělil duo Ferrari.
Příliš drahá červená vlajka
Červená vlajka, kterou na začátku Q1 vyvolala havárie Logana Sargeanta, fungovala proti dvojici Ferrari. Americký pilot narazil do bariér v poslední zatáčce, když Charles a Carlos přijížděli na konec druhého sektoru na to, co mělo být jedno kolo potřebné k postupu do Q2. To znamenalo, že museli znovu jet s další sadou nových měkkých pneumatik. Proto měli pouze jednu novou sadu těchto pneumatik pro další dvě fáze, takže v Q3 mohli jet pouze jednu jízdu, zatímco ostatní piloti měli k dispozici dvě sady. V Q3 Charles zajel čas 1’29″542 na své jediné jízdě, zatímco Carlos zastavil čas v 1’29″850.
Dlouhý a komplikovaný závod
Zítřejší závod bude těžký, vzhledem k tomu, že horké podmínky naznačují, že bude zapotřebí více než jedna zastávka v boxech. Omezení degradace pneumatik bude životně důležité, připravený vypořádat se s jakýmkoli scénářem a maximálně využít startu před nejbližšími soupeři týmu v bitvě o druhé místo v Poháru konstruktérů.
Charles Leclerc #16
„Jsem spokojený se svým kolem, protože to bylo maximum, co jsme dnes mohli udělat. Nejvíce jsme ztratili v sektoru 1, takže se na to podíváme a pokusíme se pochopit, na čem můžeme pracovat, abychom se zlepšili. S vysokými teplotami v letošním roce je riziko přehřátí vyšší než obvykle, což znamená, že správa pneumatik a strategie budou zítra klíčové. Red Bull byl po celý víkend velmi rychlý a zdá se, že McLaren má podobné závodní tempo jako my, takže bude důležité správně odstartovat.“
Carlos Sainz #55
„Dnes to byla těžká kvalifikace. Než jsme sem přijeli, věděli jsme, že tato trať odhalí naše slabiny o něco více a s jejími charakteristikami ve vysokých rychlostech a dlouhými zatáčkami jsme věděli, že to nikdy nebude snadné. Od včerejška jsem vyzkoušel mnoho různých věcí a nastavení s cílem dát auto na lepší místo, ale zjevně to nefungovalo. Ani v Q3 jsem nezajel dobré kolo, takže zítra odstartujeme na 6. místě. Zítra budeme bojovat o nějaké dobré body a budeme připraveni chopit se každé příležitosti.“
Frédéric Vasseur – šéf týmu
„Dnešní výsledek není tak špatný, ale naše relace začala v Q1 na chvostu, když jsme nevyužili sadu měkkých pneumatik kvůli červené vlajce. To znamenalo, že oba naši piloti měli pro Q3 každý jen jednu novou sadu pneumatik, a tak museli ze sebe vydat to nejlepší v jediné jízdě a Charlesovi se podařilo dostat se do osmi setin první řady. Od začátku víkendu bylo jasné, že kromě Red Bullu má McLaren také vynikající tempo, ale naše v pátek nebylo špatné a v kvalifikaci, s nižšími teplotami než v ranním volném tréninku, jsme byli v lepší formě, i když je letos v Suzuce obecně mnohem tepleji než obvykle. V boji o druhé místo v Poháru konstruktérů startujeme před našimi nejbližšími soupeři a musíme co nejlépe využít našich pozic na startovním roštu. Takže budeme usilovat o čistý start, abychom mohli spustit strategii, která nám umožní starat se o naše pneumatiky. Pokračujeme v aktualizacích našeho vozu, protože chceme bojovat až do samého konce.“
Zdroj: Scuderia Ferrari