Čtvrtá řada na startovním roštu v Suzuce pro Lewise Hamiltona a George Russela
- Lewis Hamilton a George Russell se kvalifikovali na sedmém a osmém místě pro nedělní Velkou cenu Japonska.
- Noční změny pomohly zlepšit vyvážení vozu, přičemž oba jezdci hlásili lepší pocit s W14 během FP3.
- Oba vozy používaly v Q1 dvě sady směsi Soft; Lewis a George zajíždějí stejné časy.
- V extrémně těsné Q2 pokrylo pouhých sedm desetin 15 jezdců v cílové vlajce. Oba piloti se v posledních jízdách zlepšili a dostali se do Q3.
- Navzdory svému nejlepšímu úsilí se Lewisovi a Georgeovi podařilo zvládnout pouze čtvrtou řadu startovního roštu; tempo W14 tento víkend konzistentně zaostává za třemi nejrychlejšími týmy.
- Nicméně v nedělním závodě se očekává vysoká degradace pneumatik, která by mohla poskytnout spoustu strategických odchylek a příležitostí.
Pilot
- FP3
- Q1
- Q2
- Q3
Lewis Hamilton
- P7
- 6 kol
- 1:30.811
- P10
- Měkké, měkké
- 6 kol
- 1:30.040
- P4
- Měkké, měkké
- 6 kol
- 1:29.908
- P7
- Měkké, měkké
George Russell
- P8
- 6 kol
- 1:30.811
- P9
- Měkké, měkké
- 6 kol
- 1:30.268
- P8
- Měkké, měkké
- 3 kola
- 1:30.219
- P8
- Měkké
LEWIS HAMILTON
„Přes noc jsme odvedli skvělou práci a změny, které jsme provedli, se v FP3 cítily dobře. Auto se dnes obecně cítilo příjemně. To byla úleva, protože včera byl špatný den. Obvykle máme každý víkend alespoň jeden neoptimální den, takže pátek byl pravděpodobně jeden z nich. V FP3 jsem se s vozem cítil mnohem jistěji a v kvalifikaci jsem do něj dával všechno. První sektor byl však hlavním rozdílem. Měli jsme přes to sedmidesetinový deficit a hlavně to souvisí s tím, že nemáme přilnavost zadních stran. Byl jsem spokojený se svými koly, dokonce i s jízdami na použitých pneumatikách. Taková trať je jednou z nejnáročnějších na řízení kdekoli na světě. Je to úžasné, i když je auto trochu obtížné. Moje poslední kolo bylo příjemné, ale auta před námi byla ve srovnání s námi příliš rychlá. Doufejme v lepší zítřejší závod.“
GEORGE RUSSELL
„Dnešek byl poctivou reprezentací toho, jak si vedeme na okruzích, které mají podobné vlastnosti jako Suzuka. Je tu velký rozsah zatáček, kde máme spoustu rychlých a také velmi nízkých rychlostí. Náš vůz není nejsilnější v celé řadě zatáček, takže jsme se zde trochu více trápili, zejména v prvním sektoru. Minulý týden v Singapuru jsme viděli, že pokud najdeme dobré místo vozu na tratích vyžadujících vysoký přítlak, pak můžeme bojovat vpředu. Tak tomu však zde není. Očekávám, že zítřejší závod bude náročný. Naše závodní tempo bude pravděpodobně podobné našemu tempu na jedno kolo. Rozdíly se mohou trochu uzavřít, ale ne podstatně. Máme možnost vyzkoušet různé strategické možnosti, protože máme v alokaci dvě tvrdé sady pneumatik. McLaren a Ferrari nemusí mít stejnou svobodu. Očekávám však, že to bude jen malá výhoda.“
ANDREW SHOVLIN, TECHNICKÝ ŘEDITEL TRATI
„Přes noc jsme provedli několik změn, jejichž cílem bylo zlepšit výkon vozu v prvním sektoru. To bylo místo, kde jsme byli včera obzvláště slabí. Našli jsme nějaké zisky, ale nakonec lze náš dnešní výkon připsat hlavně rozsahu rychlostí v zatáčkách, který vidíme zde v Suzuce. V průběhu roku jsme odvedli dobrou práci při zvyšování výkonu v nižších rychlostních zatáčkách. Zde, a zejména v prvním sektoru, však potřebujete hodně přítlaku v určitém rozsahu světlé výšky. W14 není nejsilnějším vozem v této oblasti a to pomáhá vysvětlit náš dnešní deficit. Našimi nejbližšími soupeři v šampionátu jsou Ferrari. Zítra je budeme strategicky sledovat, protože se seřadí před námi, a doufejme, že s nimi budeme moci závodit. Přišli jsme sem s myšlenkou, že degradace pneumatik by byla vysoká. Zdálo se, že tomu tak bude v pátek a ještě dříve dnes v FP3. Naše druhá sada tvrdých pneumatik znamená, že se můžeme podívat na strategie a stinty, které nemohou. Doufejme, že toho dokážeme využít. V prvním stintu se nakonec dozvíme, jak degradace vypadá a jaký má dopad na závod.“
Zdroj: Mercedes AMG-PETRONAS Formula One Team