Speciální zbarvení Ferrari pro návrat do Las Vegas

Závodní kombinézy a helmy Charlese Leclerca a Carlose Sainze oslaví vzhled Ferrari ze sedmdesátých let, které jsou považovány za něco jako zlatý věk Formule 1 v Americe.

Scuderia Ferrari a její jezdci se chystají na dlouho očekávaný návrat Formule 1 do Las Vegas ve Spojených státech. Je to už 41 let, co největší město státu Nevada naposledy hostilo Grand Prix, která se konala na dráze na parkovišti slavného Caesars Palace. V roce 1982 se v kalendáři Formule 1 konaly tři závody ve Spojených státech, stejně jako letos, což potvrzuje nedávný nárůst popularity tohoto sportu, rozmach díky práci společnosti Liberty Media, držitele komerčních práv na šampionát, a velmi úspěšnému seriálu od Netflixu Drive to Survive. Výsledkem je druhý zlatý věk ve Spojených státech, který spolu s osvědčeným závodem v Austinu přibyl v roce 2022 do kalendáře Miami a letos se v Las Vegas uskuteční vůbec první noční závod ve Spojených státech, který začne v sobotu 18. listopadu ve 22 hodin místního času (7 SEČ).

 

První „zlatý věk“

Scuderia Ferrari se účastnila každého ročníku mistrovství světa Formule 1 a zažila tak první zlatý věk této kategorie v Americe. V roce 1971 vyhrál americký jezdec Mario Andretti za volantem pozoruhodného Ferrari 312 B Velkou cenu Jihoafrické republiky, což vyvolalo zájem o tento sport na domácí scéně. Ve stopách Italsko-amerického závodníka pokračovali další závodníci, Newyorčan, Peter Revson a Mark Donohue, kteří závodili v převážně evropských sériích se skvělým Rogerem Penskem, který se stal konstruktérem Formule 1 a přidal ke svým úspěchům v IndyCar. V té době závodili i další skvělí jezdci: Jackie Stewart, Emerson Fittipaldi, Niki Lauda, Jody Scheckter, Clay Regazzoni, James Hunt a Gilles Villeneuve, všechny skutečné hvězdy, které zvýšily popularitu tohoto sportu a přivedly spoustu sponzorů. Během devíti let od roku 1976 do roku 1984 se v USA jelo 19 závodů mistrovství světa a devět závodů v Kanadě, čímž se celkový počet Velkých cen Severní Ameriky zvýšil na 28.

 

Barvy

Během prvního amerického zlatého věku Formule 1 zažila Scuderia Ferrari některé z nejpamátnějších okamžiků své historie, když Niki Lauda vyhrál dva tituly mistra světa, v letech 1975 a 1977, s vítězstvím ve Watkins Glen v roce 1975. Clay Regazzoni přidal další vítězství, když vyhrál v Long Beach v roce 1976, zatímco Carlos Reutemann triumfoval ve Watkins Glen v roce 1978. V roce 1979 získal Gilles Villeneuve americký double, když zvítězil v Long Beach a Watkins Glen s dnes již legendárním vozem 312 T4. V té době bylo v barvách Ferrari vedle červené hodně bílé a letos, pro návrat do Las Vegas, se Scuderia rozhodla ji zopakovat a pro SF-23 vyrobila výhradně červenobílou barvu. Klíčem k úspěchu tohoto speciálního designu byla spolupráce mezi partnery Scuderie, kteří schválili změny svých vlastních barev, zejména s Pumou, která speciálně pro tento závod vyrobila zcela nový týmový dres. Charles a Carlos také rádi tuto iniciativu podporují, a tak se pro tuto akci jejich přilby řídí tématem s převážně červenými a bílými barvami, což je také případ speciálních závodních kombinéz.

 

Kolekce Back to Vegas

Ferrari také oslaví návrat Formule 1 do Las Vegas sérií speciálních iniciativ mimo trať. Fanoušci a nadšenci si budou moci pořídit limitovanou edici kšiltovek a doplňků, všechny v bílé a červené barvě. Puma a Scuderia Ferrari uvádějí na trh dvě kolekce navržené ve spolupráci s kalifornským umělcem Joshuou Videsem, který je známý svým kreativním talentem a nádhernými skicami. Kolekce Back to Vegas vyzdvihuje stylistický podpis značky Vides a nově interpretuje motoristický sport prostřednictvím řady položek od oblečení po doplňky, které vzdávají hold zlatému věku Formule 1 v Americe. Ikonická červená Ferrari, která se nosí na závodní dráze nebo pro každodenní oblečení, se kombinuje s bílou, stejně jako tomu bylo na karoserii vozů v sedmdesátých letech a na barvách SF-23 v Las Vegas. K dispozici je také limitovaná edice kolekce Replica inspirovaná týmovým dresem Scuderia: tato sada obsahuje výběr polokošil, mikin a čepic a je zaměřena zejména na ty fanoušky, kteří se účastní GP Las Vegas a chtějí ukázat svou podporu týmu.

Pop-up butik Ray Ban a Ferrari.

Ray Ban, dlouholetý partner týmu Ferrari, také oslavuje návrat tohoto sportu do Las Vegas speciálním uvedením svých ikonických brýlí Aviator, jejichž verze byla speciálně navržena pro tuto nezapomenutelnou událost: model Las Vegas se vyznačuje kovovým rámem, postranicemi z uhlíkových vláken a speciální verzí slavného znaku Ferrari, což je v souladu s designem, který si Scuderia vybrala pro svůj návrat do legendárního města ve státě Nevada. Na závěr stojí za zmínku, že od 13. do 20. listopadu bude mít Ferrari v hotelu Bellagio pop-up butik, kde bude prodávat módní kolekce navržené kreativním ředitelem Rocco Iannonem.

 

Zdroj: Scuderia Ferrari

 

Formule 1 – HEINEKEN SILVER LAS VEGAS Grand Prix 17.-19.11.2023