Pneumatiky Pirelli pro Velkou cenu Španělska

“Barcelona je perfektní testovací dráha” 

MARIO ISOLA – ŘEDITEL MOTORSPORTU

 „Barcelona byla tradičně jedním z nejoblíbenějších míst pro testování: jak aut, tak pneumatik. Je to kompletní trať s několika různými typy rychlostí a zatáček a má také velmi dlouhou rovinku. V důsledku toho je aerodynamická účinnost klíčová pro konkurenceschopnost. Poslední sektor byl pro letošní rok upraven a vrací se do původního uspořádání bez závěrečné šikany. Díky tomu je nyní trať mnohem plynulejší a také zvyšuje rychlost vjezdu na hlavní rovinku. Jsou zde dvě zatáčky, zatáčka 3 a zatáčka 9, které jsou obzvláště náročné z hlediska bočních sil působících na pneumatiky. Zvolili jsme stejné tři typy pneumatik jako při zahájení sezóny v Bahrajnu, ale je důležité si při srovnání s loňským rokem pamatovat, že letošní C1 je zcela nová směs, speciálně navržená k překlenutí mezery mezi nejtvrdšími pneumatikami  v rozsahu (nyní nazývaném C0) a C2. Teoreticky by to mělo týmům poskytnout širší škálu strategických možností, vzhledem k tomu, že nejtvrdší dostupná směs v loňském roce nebyla v závodě vůbec použita. Další novinkou je možnost, že jezdci budou mít během prvních dvou volných tréninků možnost vyzkoušet si dvě další sady tvrdých pneumatik s novou konstrukcí, která se bude používat od Velké ceny Británie dále. Kromě použití některých nových materiálů, které již byly homologovány po rozsáhlém testovacím programu, je nejnovější specifikace shodná s předchozí verzí. Původně to bylo naplánováno na rok 2024, ale jeho zavedení bylo nyní posunuto, aby byla konstrukce odolnější vůči únavě, protože zatížení generované současnými vozy již po několika závodech dosáhlo cílů stanovených pro závěr sezóny. Tato nová konstrukce však nemá žádný vliv na technické parametry nebo výkon pneumatik. Pokračujeme také v testovací kampani 2024 po závodě, přičemž Mercedes a Ferrari pojedou dva dny, kdy vyvíjíme směsi a konstrukce pro příští rok.“

PNEUMATIKY NA TRATI

  • Týmy budou mít v Barceloně k dispozici C1 jako P Zero White hard, C2 jako P Zero Yellow medium a C3 jako P Zero Red soft.
  • Trať Montmeló prošla letos velkou úpravou. Poslední šikana (zatáčky 14. a 15.), která byla zavedena v roce 2007, byla nyní odstraněna a trať se vrátila do původní konfigurace. Další vylepšení se týkají první zatáčky s širší únikovou zónou a novými svodidly.
  • Tato klíčová změna finálního sektoru způsobí, že bude plynulejší a méně náročný pro pneumatiky z hlediska trakce. Levotočivé zatáčky se jedou hlavně při nízké rychlosti, zatímco pravotočivé bývají přímé.
  • Minulý rok používal vítěz závodu Red Bull Max Verstappen strategii tří pit stopů jako většina jeho soupeřů, s výměnou z měkké sady na střední. Se zavedením nové tvrdé pneumatiky to nyní přidává další strategický faktor do mixu.

 

Pneumatiky Pirelli pro Velkou cenu Španělska

Formule 2

Frederik Vesti (Prema Racing) vybojoval vítězství ve Feature Race v Monaku a s ním i vedení v šampionátu jezdců Formule 2. Dán s 89 body přijede do Barcelony s pětibodovým náskokem před Theo Pourchairem (ART Grand Prix) a 20 body před Ayumu Iwasou (DAMS). Pro Barcelonu Pirelli přináší tvrdé směsi P Zero White a P Zero Red.

Formule 3

Po Monaku vede průběžné pořadí jezdců Gabriel Bortoleto se 73 body. Gabriele Minì (Hitech Pulse-Eight) využil svého vítězství v Monaku, aby postoupil na druhé místo, 17 bodů za jezdcem Tridentu. Grégoire Saucy (ART Grand Prix) klesl na třetí místo se 47 body. Směs F3 vybraná pro Montmeló je tvrdá P Zero White.

Pirelli

Pirelli bude příští víkend  na čtyřech různých závodních akcích. Kromě Velké ceny Španělska v Barceloně je to italské kolo mistrovství světa v rally na Sardinii a druhé kolo GT World Challenge Europe Endurance Cup na Paul Ricard ve Francii. V italském Misanu se pojede také závod Pirelli Emilia-Romagna mistrovství světa FIM Superbike. Všechny tyto šampionáty dodává výhradně Pirelli, což podtrhuje význačnost italského výrobce pneumatik po celém světě.

 

Zdroj: Pirelli

 

Formule 1 – AWS GRAN PREMIO DE ESPAÑA 2.-4.6.2023