Páteční tréninky na okruhu v Barceloně poskytly týmu Williams Racing klíčovou zpětnou vazbu

Pátek na Velké ceně Španělska přinesl nejen nové díly, ale také novou tvář, když Nyck de Vries debutoval ve Formuli 1 při FP1.

Debut Nycka de Vriese v pátečním FP1

27letý nizozemský pilot se v novém prostředí rychle dostal do tempa a dokončil trénink na 18. místě, o jedno místo před Nicholasem Latifim, jehož den sestával z testování různých částí.

Alex Albon se vrátil na své místo pro FP2, přičemž oba piloti týmu Williams Racing opět zaznamenali nejlepší časy, které je posunuly na 18. a 19. místo na žebříčku.

„Dnes jsme na voze vyzkoušeli nějaké nové komponenty a shromáždili jsme pár užitečných dat,“ řekl dnes večer vedoucí oddělení výkonu vozidla Dave Robson a dodal: „To nám umožní rozhodnout se, jak nastavit vozy pro zítřek.Nyck odvedl v FP1 skvělou práci, když porozuměl autu a dokončil program podle plánu; tato auta není snadné řídit, zvláště když je trať tak horká, a on se s tím dobře vyrovnal a pochopil, jak se pneumatiky chovají. Nicholas dnes provedl většinu testovacích položek, přičemž Nyck a Alex působili jako základní linie, a přestože  Nicholas se potýkal s problémy s rovnováhou,  dokázal poskytnout dobrou zpětnou vazbu, která nám pomůže získat maximum. z nových dílů. Alex měl krátký den, a přestože zná Barcelonu velmi dobře, čas v autě nic nenahradí. Ve 2. FP však rychle zrychlil a během tohoto tréninku byl schopen pochopit požadavky měkké sady pneumatik.Máme co vylepšit, pokud jde o to, jak vytěžit maximum z pneumatik na jedno kolo, ale i když to zvládneme přes noc, bude to stále náročný víkend a budeme se zaměřit na neděli, abychom poskytli nějaké příležitosti. protože management pneumatik pravděpodobně ovládne Grand Prix.“

Nyck, který nejenže zažil svou první jízdu na trati během víkendu F1, ale také poprvé seděl za volantem našeho FW44, sdělil své myšlenky na to, který den pro něj byl nezapomenutelný, a řekl:

„Přiznám se, že jsem byl velmi nervózní před FP1! Závodím a bojuji o šampionáty mimo F1, ale  debut ve Formuli 1 je velmi jedinečný a speciální, takže jsem za tuto příležitost velmi vděčný. Jakmile však nastoupíte do auta a nastartujete motor, zapomenete na všechno kolem sebe a jste jen vy a auto; všechny ty nervy jdou stranou a vy se soustředíte na svou práci. Nebylo snadné naskočit do toho, že jsem neznal auto ani pneumatiky a všechno bylo nové, ale dal jsem si čas na přizpůsobení a jsem se svým výkonem docela spokojený. Vždy jsem k sobě kritický, takže si myslím, že toho bylo na stole víc, ale jsem spokojený a pozitivní ze své první zkušenosti s Williamsem.“

Alex se vrátil do práce jako obvykle v poslední ze dvou relací.

„Myslím, že jsem se dostal zpátky do rychlosti docela rychle poté, co jsem vynechal 1. FP kvůli Nyckově jízdě,“ řekl a pokračoval: „Každý pilot tu najezdí dost kol, takže okruh známe jako své boty, takže to bylo v tomto ohledu dobré první relaci  vynechat. Na trati nejsme tak rychlí, jak bychom chtěli, takže se dnes večer soustředíme na to, abychom vyhodnotili data, abychom zjistili, co můžeme do soboty zlepšit. Již nyní vidíme, že degradace pneumatik bude tento víkend výzvou.Není to něco, co by bylo v této sezóně zatím velkým problémem, ale očekávám, že vzhledem k povaze trati bude kladen velký důraz na management pneumatik, takže by to mohlo být zajímavé jak v kvalifikaci, tak v závodě.“

Nicky dnes hrál pro tým důležitou roli, zkoušel nové části v obou relacích a večer shrnul svou reakci .

„Dnes jsme se zaměřili na zkoušení mnoha různých věcí a dílů na voze,“ uvedl kanadský pilot. „Nepřišli jsme sem s upgrady, ale s různými částmi, abychom balík pochopili a pokusili se ho optimalizovat. Bylo to trochu těžko pochopitelné, protože to není jen jeden problém, kterému čelíme, ale je tu spousta různých problémů, které musíme řešit. Myslím, že zvláště v FP1 to bylo extrémně mimo okno a měl jsem pocit, jako bych řídil úplně jiné auto, ale pro dlouhodobé učení týmu je to důležité, zvláště na trati, jako je tato, kde víme, jak auto by mělo cítit. Takže v tomto smyslu bylo dobré porozumět možnostem nastavení, které máme, ale myslím, že nás dnes večer čeká spousta práce, abychom zašli do detailů a  vše doladili.“

Podpůrné závody za účasti členů Driver Academy

Tento víkend se zde v Barceloně koná celá řada podpůrných závodů za účasti čtyř členů Driver Academy

Logan Sargeant se kvalifikoval na P5 ve Formuli 2, Roy Nissany o něco níže v pořadí na P17, zatímco ve Formuli 3  Zak O’Sullivan  uvízl v traffiku 30 vozů a mohl umístit svého Carlina až na P19.

Jamie Chadwick si nemohla přát lepší dárek k narozeninám, protože dvojnásobná šampionka a aktuální lídr šampionátu postavila svůj vůz Jenner Racing na pole position v sérii W.

 

Zdroj: Williams Racing

 

Practice – PIRELLI GRAN PREMIO DE ESPAÑA 20. – 21.5.2022