Velká cena Emilia Romagna – vyhlídky týmu Scuderia Ferrari

Formule 1 se vrací do Imoly poté, co byl loňský závod zrušen, protože regiony Romagna a Marche byly v týdnu před Velkou cenou zasaženy ničivými povodněmi, které způsobily 17 úmrtí, vyhnaly z domovů 20 000 lidí a způsobily škody za miliardy eur. Gran Premio del Made in Italy e dell’Emilia-Romagna je sedmým podnikem šampionátu a znamená začátek evropské části sezóny.

Trať

Autodromo Enzo e Dino Ferrari v Imole je okruh ze staré školy, což je jeden z důvodů, proč je mezi jezdci tak oblíbený. Trať vede nahoru a kolem kopců Imoly a obsahuje zatáčky, které jsou součástí historie motoristického sportu, některé z nich se jedou rychlostí výrazně přesahující 200 km/h. Ve své současné podobě je pravděpodobně nejnáročnější první sektor s dlouhou rovinkou, kde lze otevřít DRS, následovaný dvěma vysokorychlostními šikanami, úžasnou sérií zatáček včetně šikan Tamburello, zatáčkou Villeneuve a také prudkým brzděním pro Tosu. Únikové zóny jsou štěrkové, což přispívá k jejich záludnosti. Sebemenší chyba může stát drahocenné desetiny v kvalifikaci a dokonce i pozici na trati v závodě. Sektor 2 obsahuje prudké stoupání do zatáčky Piratella, po kterém trať opět klesá do vysokorychlostních zatáček Acque Minerali, kde musí jezdci dokonale načasovat brzdění, aby přenesli dostatečnou rychlost do třetího a posledního sektoru, který obsahuje jediný detekční bod DRS na trati. Příležitostí k předjíždění není mnoho, ale hlavní rovinka je určitě dobrá.

Program

Po dvou sprint závodech v řadě se tento víkend vrátí k tradičnímu formátu se dvěma volnými tréninky v pátek ve 13:30 a 17:00. Třetí volný trénink je na programu v sobotu ve 12:30, následovat bude kvalifikace v 16:00. Velká cena na 63 kol, která měří 309,049 kilometrů, odstartuje v 15:00. Všechny časy jsou SELČ.

Fred Vasseur – šéf týmu

„Po několika závodech, kdy jsme závodili daleko od domova, tento víkend znamená začátek evropské části šampionátu. Grand Prix se koná v Imole, nejbližší trati k našemu sídlu v Maranellu, a je pojmenována po našem zakladateli. Je to také návrat k obvyklému formátu se třemi volnými tréninky, což je důvod, proč jsme se rozhodli představit náš první aktualizační balíček pro SF-24 zde. To bude velmi rušný víkend, vzhledem k tomu, že budeme muset vyhodnotit všechny nové díly, zatímco budeme procházet normálním programem v rámci přípravy na kvalifikaci a závod. Jako obvykle můžeme očekávat velmi těsný souboj s našimi soupeři, což znamená, že dobrá práce při dolaďování nastavení vozu může být stejně důležitá jako jakýkoli přínos, který by vylepšení mohla přinést. Poté, co musel být závod v Imole v minulé sezóně zrušen, jsme rádi, že jsme zpět a závodíme před našimi fanoušky, kteří, jak jsem si jistý, zaplní tribuny. Jsme přesvědčeni, že můžeme držet tempo a bojovat vpředu, a proto doufáme, že se nám podaří „tifosi“ potěšit.

 

STATISTIKY FERRARI

  • Účast v závodech: 1080
  • Sezóny v F1: 75
  • Debut v Mnichově: 1950 (A. Ascari 2.; R. Sommer 4.; L. Villoresi rit)
  • Vítězství: 244 (22,59%)
  • Pole position: 249 (23,06%)
  • Nejrychlejší kola: 261 (24,17%)
  • Umístění na stupních vítězů: 813 (25,09%)

STATISTIKY FERRARI statistik GRANDS PRIX MISTROVSTVÍ SVĚTA KONANÉ V IMOLE

  • Účast v závodech: 30 závodů
  • Debut Grand Prix Itálie :1980 (J. Scheckter 8. místo; G. Villeneuve v. v.)
  • Vítězství: 8 (26,87%)
  • Pole position: 6 (20,00%)
  • Nejrychlejší kola: 10 (33,33 %)
  • Umístění na stupních vítězů: 24 (26,67 %)

 

TŘI OTÁZKY PRO… NICOLA MOSCONI, VEDOUCÍ PROVOZU POHONNÝCH JEDNOTEK

Jaká je Imola z pohledu pohonné jednotky?

Imola je okruh se střední citlivostí na energii, tedy víceméně uprostřed mezi dvěma extrémy Monaka a Spa-Francorchamps. Na hlavní rovince je pouze jedna DRS zóna a strategie týkající se toho, jak je energie z pohonné jednotky rozváděna, to musí zohlednit, aby se maximalizovaly šance na předjíždění a minimalizovala se hrozba že budou předjeti. Piloti zde jezdí po obrubnících poměrně agresivně, zejména přes Acqua Minerali a Variante Alta, a tak je třeba mít zařazený správný rychlostní stupeň a perfektní stopu, aby se předešlo problémům se spolehlivostí spojeným s přetáčením.

Jaké jsou hlavní výzvy, kterým čelí jezdci a týmy v Imole?

Je to okruh ze staré školy, který jezdí nahoru a dolů, a má docela technické zatáčky a brzdné body. Proto je důležité, aby se jezdec hned od startu cítil pohodlně a prošel všemi volnými tréninky, aby získal sebedůvěru a našel tak limity vozu. K tomu potřebujete spolehlivý vůz a strategii, která se od samého začátku zaměřuje na co největší uspokojení potřeb řidiče. To platí všude, ale zde to nabývá ještě většího významu.

Řekněte nám něco o sobě. Narodil jste se nedaleko odtud, jakou cestou jste se tedy vydal do Scuderia Ferrari HP?

Je to opravdu moje domácí Grand Prix, protože bydlím jen 50 kilometrů odtud. Vystudoval jsem v Bologni a diplomovou práci jsem dělal ve Ferrari, pak jsem zůstal a pracoval pro společnost. Nejprve jsem pracoval na testování motorů na zkušebním stavu a postupně jsem získával zkušenosti jako motorový inženýr s testovacím týmem. V roce 2013 jsem začal spolupracovat s našimi zákaznickými týmy, kterým byly dodávány motory a od roku 2014 i pohonné jednotky. O několik let později jsem se připojil k závodnímu týmu, nejprve jako inženýr motorů pro Kimiho a poté pro Charlese. Posledních 18 měsíců jsem pracoval jako vedoucí traťového provozního manažera pohonné jednotky pro tým Scuderia Ferrari HP.

Profil

  • Nicola Mosconi
  • Státní příslušnost: italská
  • Narozen: 18. 8. 1985 Město: Bagno di Romagna

 

GRAND PRIX MADE IN ITALY A EMILIA-ROMAGNA: FAKTA A ČÍSLA

7.

Počet takzvaných sesterských měst Romagny. Imola má 69 000 obyvatel. Dalšími hlavními centry populace v této oblasti jsou Cesena (96 000 obyvatel), Faenza (59 000), Forlì (116 000), Lugo (32 000), Ravenna (156 000) a Rimini (149 000). Obyvatelé Romagny přišli s dětskou říkankou o tomto zvláštním příbuzenství, která se překládá jako Rimini pro jachting, Cesena pro zpěv, Forli pro tanec, Ravenna pro jídlo, Lugo pro podvádění, Faenza pro práci, Imola pro milování.

30.

Počet let, které uplynuly od úmrtí Rolanda Ratzenbergera a Ayrtona Senny na Imole během GP San Marina 1994 30. dubna a 1. května. Letos 1. května okruh připomněl oba jezdce s více než 20 000 fanoušky, kteří se procházeli po trati před slavnostním ceremoniálem, kterého se zúčastnili ministři zahraničí Rakouska, Brazílie a Itálie, stejně jako Ratzembergerovi rodiče a Sennův synovec Bruno. Brazilského šampióna připomíná také dva metry vysoká bronzová socha v zatáčce Tamburello, kde zemřel, zobrazující Sennu, dílo toskánského umělce Stefana Pierottiho, které bylo odhaleno 26. dubna 1997.

96.

Počet sportovišť v oblasti Imola, včetně okruhu Enzo e Dino Ferrari. Toto město se může pochlubit jednou z nejaktivnějších populací v Itálii, přičemž polovina obyvatel Imoly mladších 65 let tvrdí, že se účastní sportu alespoň jednou týdně. Počet bodů, které získala Scuderia Ferrari v Imole, je vyšší než u kteréhokoli jiného týmu. Další na řadě je McLaren s 212 a Williams se 151. Ne méně než 102 z těchto bodů získal Michael Schumacher, který zde vyhrál sedmkrát, z toho šestkrát s Ferrari, což z něj dělá nejúspěšnějšího jezdce v Imole.

1951

Rok, ve kterém se zrodil koncept „Made in Italy“. Byl duchovním dítětem Giovanniho Battisty Giorginiho, aristokratického a úspěšného podnikatele. Uvědomil si, že svět italských módních domů je celosvětově zajímavý a 12. února téhož roku zorganizoval jedinečnou akci, na které se sešli návrháři, stylisté, tisk a nákupčí módy. Jmenovala se „První italská vysoká módní přehlídka“ a konala se v Giorginiho vile Torrigiani ve Florencii. Na přehlídkovém mole bylo k vidění 18 modelek, které reprezentovaly několik italských módních domů, včetně Sorelle Fontana, ateliéru Carosa princezny Giovanny Caracciolo, Alberta Fabianiho, ateliéru Simonetta vedeného vévodkyní Visconti, Emilia Schubertha, Jole Venezianiho, krejčovství Vanna Manette Valente, Vita Noberasco, Germany Marucelli, Emilia Pucciho, Giorgia Avolia, „La Tessitrice dell’isola“, Mirsy a Franca Bertoliho. Byl to velký úspěch a od toho dne se fráze „Made in Italy“ dostala do slovníku.

 

Zdroj: Scuderia Ferrari HP

 

Formule 1 – MSC CRUISES GRAN PREMIO DEL MADE IN ITALY E DELL’EMILIA-ROMAGNA 17.-19.5.2024