Velká cena Bahrainu – páteční kvalifikace – tým Scuderia Ferrari

Scuderia Ferrari si stanovila za cíl startovat v Bahrajnu tam, kde loni v Abú Zabí skončila, tedy před necelými sto dny. Charles Leclerc to udělal přesně s ohledem na to, že stejně jako v Yas Marina odstartuje do zítřejšího prvního závodu sezóny z druhého místa na startovním roštu po boku Maxe Verstappena. Je to jeho šestý start v řadě z první řady, který začal loni v říjnu v Austinu. Carlos Sainz odstartuje z druhé řady ze čtvrtého místa po boku George Russella.

Q1 a Q2

Carlos Sainz vyjel z Q1 na první pokus se skvělým časem 1’29″909, zatímco Charlesův první pokus byl 1’30″243, takže tým měl v úmyslu poslat ho znovu na nové sadě  měkkých pneumatik, ale pokus přerušil, jakmile bylo jasné, že jeho předchozí čas bude stačit na to, aby prošel cutem. V Q2 oba jezdci odstartovali na ojetých měkkých pneumatikách, než přezuli na nové, se kterými pohodlně postoupili do další části, a to do té míry, že Charlesův čas byl ve skutečnosti nejrychlejší z celého dne: 1’29″165.

Q3

 Pokud jde o rozstřel v první desítce, Carlos  Sainz vyjel na nových měkkých pneumatikách, zatímco Charles se rozhodl pro sadu, která byla částečně opotřebovaná z Q1 a zajel čas 1’29″490, 59 tisícin za nejlepším časem Maxe Verstappena. Carlos Sainz zajel čas 1’29″608, což ho zařadilo na šesté místo, jen o pět tisícin pomalejší než Russell. Charles  Leclerca Carlos Sainz pak vyjeli na své poslední sady nových měkkých pneumatik, Monacký pilot se dostal na 1’29″407, nedokázal zopakovat svůj čas z Q2 a musel se spokojit s druhým místem. Carlos se zlepšil na 1’29″507, desetinu za svým týmovým kolegou a o 22 tisícin pomalejší než Russell.

Charles Leclerc #16

„Byla to dobrá kvalifikace po tom, co byl docela složitý víkend. Ve volných trénincích jsme vyzkoušeli pár věcí a v kvalifikaci jsem našel to pravé. V Q3 jsme nejprve vyjeli na sadě ojetých pneumatik, což trochu ohrozilo náš rytmus, než jsme přezuli na novou sadu, ale celkově mám pocit, že jsme na lepším místě, než jsme byli na začátku loňského roku. Musíme počkat a uvidíme, jak na tom budeme, pokud jde o závodní tempo, a Red Bull se stále zdá být o krok napřed před zbytkem pole. Využiji každou příležitost, kterou budeme mít.“

Carlos Sainz #55

„Byla to super těsná kvalifikace a celkově to nebyla špatná první kvalifikace sezóny. V Q3 jsme nebyli schopni všechno správně poskládat, ale pro zítřejší závod jsme na slušném místě na čtvrtém místě. Po testování jsme si jisti, že jsme zlepšili naše závodní tempo ve srovnání se začátkem loňského roku, takže se těším, až se do toho zítra konečně pustíme a zjistíme, jak jsme na tom s rychlostí. Začněme sezónu pořádným závodem!“

Frédéric Vasseur – šéf týmu

„V Q1 a Q2 jsme byli první, takže by se dalo očekávat, že bychom mohli být první v Q3, ale nedopadlo to tak dobře, protože jsme v posledním kole nedokázali dát všechno dohromady. Ale celkově byl náš výkon povzbudivý, protože jsme byli v tempu po celou dobu tréninků. To byl jen první krok víkendu, zítra uvidíme, jaká bude situace v dalších letech. Jak říkáme od začátku víkendu, zimní test je velmi obtížné číst a stále jsme zcela v temnotě ohledně hladiny paliva. Z toho, co jsme zatím viděli, je možné, že letos Red Bull nebude mít takovou komfortní zónu, jakou měl loni, a možná by je více týmů mohlo dostat pod tlak, když budou muset učinit rozhodnutí týkající se strategie nebo dokonce nastavení. Před závodem se zaměříme především sami na sebe: chceme ověřit, zda je vůz konzistentnější, pokud jde o degradaci pneumatik, což se zdá být pravda, a pak uvidíme, co můžeme přivézt domů. Prvním cílem je nenechat na stole žádné body.“

Konečně přišel čas na první kvalifikaci sezóny. Teplota vzduchu je 18 stupňů, trať je na 21.

Q1

Carlos Sainz a Charles Leclerc vyjíždějí na nových středně tvrdých pneumatikách a zajíždějí časy 1’31″208 a 1’31″260. Zajíždějí do boxů pro nové sady měkkých pneumatik, se kterými zajíždějí kola za 1’29″909 a 1’30″243.

Q2

Charles a Carlos startují na ojetých měkkých sadách pneumatik a zajíždějí časy 1’30″094 a 1’30″425. Po zajetí do boxů pro novou sadu stejné směsi zajel Charles Leclerc nejrychlejší čas 1’29″165, následovaný Carlosem Sainzem , třetím za 1’29″573.

Q3

Carlos vyjíždí na nových měkkých pneumatikách, ale Charles se rozhodne odjet jen jedno kolo na použité sadě. Při svém prvním pokusu zajede monacký pilot 1’29″480, což je o 59 tisícin pomalejší než nejlepší čas Maxe Verstappena. Carlos Sainz zajel kolo za 1’29″608, pátý, pouhých pět tisícin za Georgem Russellem. Po namontování nových měkkých pneumatik se Charles a Carlos opět vracejí a oba se zlepšují. Charles Leclerc obsadil druhé místo v čase 1’29″407 a Carlos Sainz je čtvrtý v 1’29″507, jen o 22 tisícin pomalejší než třetí George Russell.

 

Zdroj: Scuderia Ferrari

 

Formule 1 – Gulf Air Bahrain Grand Prix 29.2.-2.3.2024