Vyhlídky týmu Mercedes AMG-PETRONAS Formula One na Velkou cenu Miami

Toto Wolff hovoří o Miami

„Z ulic Baku do ulic Miami. Těšíme se, že se po zajímavém, ale náročném víkendu v Baku tak rychle vrátíme na trať. Nový formát sprintu přinesl několik překvapení a nyní musíme zhodnotit jeho přednosti a rozhodnout zda jsou nutné nějaké úpravy. Bohužel jsme během tréninku nedostali naše auto do správného nastavení. O to byl zbytek víkendu složitější. Naše závodní tempo vypadalo konkurenceschopně proti Ferrari a Aston Martinům, ale při tak náročném předjíždění jsme to nemohli vyzkoušet. To je zhruba to, kde se naše auto právě nachází, ale také víme, že malé rozdíly mohou mít víkend co víkend velký dopad. Jsme proto rádi, že se dostaneme do Miami a vrátíme se na trať. Těch pár dní mezi tím využijeme k tomu, abychom získali co nejvíce poznatků a dostali se do nejlepší možné pozice. Je to okruh, který je ve srovnání s několika posledními závody jiný. Je tu skutečná směs zatáček, s některými vysokorychlostními úseky, dlouhými rovinkami, ale také úzkými, zakroucenými úseky. Bude to také rušný víkend se spoustou aktivit a akcí mimo trať pro tým a naše partnery. Minulý rok byl neuvěřitelně rušný a nepochybuji, že letos to bude další velkolepá akce.“

 

Velká cena Miami

  • Mezinárodní autodrom Miami o délce 5,412 km je 11. tratí, která bude hostit Velkou cenu v USA – okruh v Las Vegas se později v tomto roce stane 12. tratí.
  • Trať v Miami se řadí vysoko z hlediska dosažených nejvyšších rychlostí ve srovnání s ostatními okruhy , pouze v Monze, na okruhu Hermanos Rodriguez v Mexiku a na novém okruhu v Las Vegas se v letošní sezóně očekává vyšší maximální rychlost. Miami spolu s Baku patří mezi nejvyšší okruhy pro citlivost odporu.
  • Částečně je to způsobeno potřebou optimalizovat vůz pro 1,28 km dlouhou rovinku mezi zatáčkami 16 a 17.
  • Očekává se, že okolní teploty dosáhnou až 30 °C a možná i vyšší.
  • Jde o druhý nejvyšší statisticky očekávané teploty roku po Kataru a před Singapurem.
  • Loňská Grand Prix měla podobné podmínky a George ji popsal jako „brutální závod“. To bylo částečně způsobeno vysokými okolními teplotami, ale také vlhkostí.
  • Po prvním ročníku Miami Grand Prix v loňském roce bylo na trati provedeno několik malých úprav.
  • Mezi ně patří úprava povrchu trati před letošním závodem novým agregátem, který jezdcům nabízí lepší přilnavost s cílem zvýšit příležitosti k předjíždění.
  • Před víkendem bylo také změněno umístění některých Tecpro bariér .
  • Mimo trať se týmové zázemí poskytující jednotky v paddocku přesunuly na hřiště uvnitř Hard Rock Stadium. Byla také postavena nová budova Paddock Clubu.
  • Trať je místy velmi úzká, zejména v závěrečném sektoru, což zvyšuje šance na Safety Cars a Virtual Safety Cars. Sektor jedna se vyznačuje rychlejšími, plynulými zatáčkami a prostřední sektor je těsnější, zakroucenější sekce. Sektoru tři dominuje dlouhá rovinka a vlásenka v zatáčce 17.
  • Uspořádání trati představuje výzvu pro nastavení vozu s potřebou přítlaku pro rychlé zatáčky na začátku kola (T1 až T8) a zejména zakroucené T11-T16, ale bez přetahování na dvou velmi dlouhých rovinkách.
  • Dobrá mechanická přilnavost/trakce z nízké rychlosti je zde pro čas na kolo zásadní, protože T8, T16, T17 jsou všechny nízkorychlostní zatáčky vedoucí do dlouhých rovných segmentů.
  • Nový tmavý asfalt, horké prostředí a poměrně abrazivní povrch (z tryskového mytí) vede k velmi vysokým teplotám pneumatik, takže management je nezbytnou výzvou v závodě.
  • V loňském roce jsme viděli jedeno nasazení í Virtual Safety Car, které se poté proměnilo ve výjezd skutečného Safety Caru.

Zdroj: Mercedes AMG-PETRONAS Formula One Team

Formule 1 – CRYPTO.COM MIAMI GRAND PRIX 5.5.- 7.5.2023