Velká cena Ázerbajdžánu – vyhlídky týmu BWT Alpine F1 Team

Piloti Esteban Ocon a Fernando Alonso a šéf týmu Otmar Szafnauer se podelili o své myšlenky před osmým závodem  sezóny v Baku.

OTMAR SZAFNAUER:

„Posledních pár týdnů bylo pro tým rušno, protože se střetly s výzvami Barcelony a Monaka. Nyní se díváme dopředu na další dvojzávod, tentokrát mezi dvěma kontinenty a dvěma jedinečnými a náročnými okruhy. Od uvedení do kalendáře závodů před několika lety, Baku vždy poskytovalo především nepředvídatelnost, protože to je čistá povaha okruhu. Je to trať, která přináší vzrušující závody s velkým množstvím příležitostí k předjíždění, rizikovými zónami a odměnami pro jezdce. Vždy je tu potenciál pro velké příležitosti, kterých se musíme snažit využít. Na tento víkend máme několik upravených aerodynamických vylepšení specifických pro okruh, než aktivujeme další díl vylepšení jako součást našeho plánu rozvoje na rok 2022 .“

 

ESTEBÁN OCON:

„Je to ,ěstský okruh, který mě baví, a víme, že se tam může stát cokoliv. Na rozdíl od Monaka je tam spousta míst pro předjíždění a díky dlouhým rovinkám a vysokorychlostním úsekům najdete výrazně nižší přítlak. Uvidíme akce kola na kolo na rovinkách, což je na trati jako je tato velmi vzrušující, ale budeme muset najít rovnováhu mezi rychlostí na rovinkách a nesnížit příliš  přítlak z vozu, abychom umožnili dobrý čas na kolo z pomalejších zatáček. Dobré nastavení bude velmi důležité.“

FERNANDO ALONSO:

„Ve Formuli 1 máme nyní mnoho městských okruhů. Baví mě je, protože tam opravdu není žádný prostor pro chyby. Baku je trať, kde je předjíždění velmi dobře možné. V mých posledních třech závodech se mi tam podařilo získat během závodu řadu umístění, takže v tomto ohledu je to úplně něco jiného než Monako. Je to zábavná trať, na které je možné předjíždět. Je zde směs vysokorychlostních a nízkorychlostních zatáček a velmi dlouhá rovinka, takže na to musíte být připraveni. Bude zajímavé sledovat, jak vozům v roce 2022 tento okruh sedne. Nemohu to opravdu srovnávat s tratí, na které jsme letos již závodili. Soboty také nemusí nutně rozhodovat o závodě a Safety Car může zcela zamíchat pořadím. Myslím, že to bude zábava a určitě se těším na budoucí výzvu!“

Fakta o Velké ceně Ázerbjadžánu 2022:

OKRUH:

  • Délka okruhu 6,003 km, což z něj  činí nejdelší trať v kalendáři.
  • Úvodní závod se konal v Baku v roce 2016. Je to čtvrtý nejnovější okruh v kalendáři.
  • Na Grand Prix nikdy nebyl opakovaný vítěz.

 

 FAKTA O PILOTECH A TÝMU

  • Vozy poháněné Renaultem dosáhly jednoho vítězství, jednoho stupně vítězů a 75 bodů z 22 startů na Grand Prix Ázerbájdžánu.
  • Nejlepší výsledek Estebana Ocona v Ázerbájdžánu je šestý v roce 2017. Esteban by v té sezóně získal body v 18 z 20 závodů.
  • Nejlepším výsledkem Fernanda Alonsa v Ázerbájdžánu je také šesté místo, kterého dosáhl v roce 2021, a ve všech závodech kromě jednoho tam skončil na bodovaných pozicích.
  • Fernando je 10 bodů od zisku 2 000 bodů ve Formuli 1. Pouze dva jezdci dosáhli více než Fernando.
  • Fernando dosáhl svého nejlepšího výsledku v sezóně v Monaku a skončil sedmý

FORMULA 1 – Azerbaijan Grand Prix 10. – 12.6. 2022