Tým Peugeot TotalEnergies udělal další krok vpřed v závodě 6 hodin Fudži

V Japonsku, kde se konal pátý podnik mistrovství světa FIA ve vytrvalostních závodech, dojely oba vozy 9X8 týmu Peugeot TotalEnergies do cíle. Tento šestihodinový závod byl dalším zásadním krokem v programu Hypercar Hybrid 9X8. Získaná zkušenost potvrdila, jak velkého pokroku tým od závodu v Monze dosáhl.

Tým Peugeot TotalEnergies

Oba vozy 9X8 týmu Peugeot TotalEnergies absolvovaly 11. září 2022 šestihodinový závod pátého kola mistrovství světa FIA ve vytrvalostních závodech ve Fudži. Vůz č. 93 (Di Resta – Vergne – Jensen) skončil těsně za stupni vítězů, zatímco vůz č. 94 (Rossiter – Duval – Menezes) obsadil 20. místo.

Po třech bezproblémových volných trénincích a kvalifikaci odstartovaly oba vozy 9X8 do závodu na 4. a 5. místě. První vytrvalostní úseky, v nichž si jezdci pravidelně předávali štafetu, proběhly hladce. Zejména James Rossiter, který okruh dobře zná, jel v dobrém tempu.

Zcela hladký průběh závodu, který si posádky užívaly po celý pátek a sobotu, vydržel ještě v neděli po dobu prvních dvou hodin samotného závodu, pak se objevily první drobné potíže. Po více než třetině závodu se Loïc Duval s vozem #94 setkal s únikem vody z okruhu motoru. Závada se obešla bez vedlejších škod, ale vyžádala si dvacetiminutovou zastávku. Tým tento problém, který se předtím nikdy neobjevil, odstranil. Totéž se později stalo i vozu č. 93 (Paul Di Resta) a ovlivnilo to jeho celkové pořadí, nicméně i zde byla závada odstraněna.

 

Průběh tohoto šestihodinového závodu

Průběh tohoto šestihodinového závodu dokazuje důležitost těchto tří závodů v sezóně 2022, ale také krok vpřed ve vývoji vozu Peugeot 9X8 a celého týmu Peugeot TotalEnergies, který se nyní bude moci soustředit na nastavení a výkon vozu. Od nynějška až do Bahrajnu (12. listopadu) jsou naplánována testování, během nichž se budou vozy vylepšovat.

Olivier Jansonnie , technický ředitel Peugeot Sport

„Závod 6 hodin Fudži ukazuje, jakého obrovského pokroku tým, mechanici a inženýři od Monzy dosáhli. Vyřešili jsme všechny problémy se spolehlivostí, se kterými jsme se setkali v prvním závodě. Průběh víkendu v pátek, sobotu a během prvních dvou hodin závodu ve Fudži byl bez problémů. Pokud se i v případě Bahrajnu posuneme takto dopředu, bude to více než pozitivní. Během prvních etap jsme drželi dobré tempo a nyní se můžeme soustředit na zlepšení výkonu. U obou vozů jsme měli pravděpodobně podobný problém. Musíme také zapracovat na chování a používání pneumatik. Na každé trati něco objevujeme a učíme se.“

Mikkel Jensen č. 93:

„Poprvé jsem mohl v závodě s vozem 9X8 absolvovat dva stinty, což se mi v Monze nepodařilo. Celkově to byl pozitivní víkend: v obou vozech jsme se setkali se stejným problémem a budeme muset zapracovat na výkonu.“

Paul di Resta č. 93:

„Ve Fudži jsme s oběma našimi vozy 9X8 dojeli do cíle a ve srovnání s Monzou je to hodně dobrý výsledek. Stále máme co zlepšovat, ale jsme ve hře.“

James Rossiter:

„Startovat tady ve Fudži bylo velmi příjemné. Zažil jsem opravdu skvělou jízdu, protože auto bylo perfektně vyvážené. Chtěl bych poděkovat sesterskému vozu a Jeanu-Erikovi, že mě nechali projet, protože se mi dařilo přidat na tempu. Až na to malé vyjetí z trati, abych se vyhnul GT, musím říct, že moje jízda byla velmi pozitivní. Chtěl bych poděkovat celému týmu, protože od Monzy se vůz 9X8 obrovsky zlepšil!“

Loïc Duval:

„Je to trochu frustrující, protože nebýt tohoto problému, který se vyskytl na obou vozech a který se dal snadno vyřešit, mohli jsme legitimně zabojovat o stupně vítězů. Bylo by to těsné, ale možné. Jsem trochu překvapen naším výkonem v závodě ve srovnání s kvalifikací. Blížíme se k soupeřům. Máme lepší přehled o tom, jak používat pneumatiky, i když se ještě máme co učit.“

    6 HODIN VE FUDŽI V ČÍSLECH

  • Ve voze č. 93 se vystřídali Jean-Eric Vergne, Mikkel Jensen a Paul Di Resta.
  • Ve voze č. 94 se vystřídali James Rossiter, Loïc Duval a Gustavo Menezes.
  • Nejlepší kolo závodu vozu č. 93 (1’31’’115), vozu č. 94 (1’31’’182)
  • Teplota na trati 45 °C, teplota vzduchu 28,4 °C
  • Celkem ujeto více než 2000 km

Zdroj: Peugeot Media