Rome E-Prix: Tým  JAGUAR TCS RACING  si v sobotním závodě vybojoval vítězství ve věčném městě

CIRCUITO CITTADINO DELL’EUR, ITÁLIE – 9. DUBNA: Mitch Evans (NZL), Jaguar TCS Racing, Jaguar I-TYPE 5, 1. místo během Rome ePrix I na Circuito Cittadino dell’EUR v sobotu 9. dubna 2022 v Římě, Itálie .

  • Mitch Evans z týmu Jaguar TCS Racing vyhrál 4.závod mistrovství světa ABB FIA Formule E v Římě
  • První umístění na stupních vítězů pro Jaguar v této sezóně, když Evans závodí z devátého místa na startovním roštu
  • Frijns a Vandoorne se připojí k Evansovi na pódium ve 4. závodě v Římě.

Rome E-Prix sobotní závod

Mitch Evans z týmu Jaguar TCS Racing vyhrál v ulicích Říma podruhé ve své kariéře mistrovství světa ABB FIA Formule E, když se stáhl z pole a vedl Robina Frijnse z Envision Racing a třetího Stoffela Vandoorna z Mercedes-EQ.

 

Průběh závodu

Poleman Stoffel Vandoorne (Mercedes-EQ) se držel v čele a odrazil Robina Frijnse z Envision Racing na P2, když se balík pohyboval po 3,385 km dlouhém okruhu Circuito Cittadino dell’EUR v Římě s 19 zatáčkami.

Oliver Rowland z Mahindra Racing, zezadu postrčený Edoardem Mortarou z ROKiT Venturi, narazil do bariéry v 7. zatáčce, což způsobilo, že vozy couvaly za britským jezdcem. Krátce poté narazil Max Guenther z Nissanu e.dams v 11. zatáčce do bariéry, a vyjel Porsche Taycan Safety Car, než bylo poškozené auto odklizeno.

Zbývalo 35 minut a závody začaly a Vandoorne v čele před Frijnsem a Nyckem de Vriesem.

Robin Frijns, sevřený mezi piloty Mercedes-EQ, bojoval o vedení a čekal na čas, aby se dostal na Vandoorna.

 Zbývalo 29 minut a čtvrtý Antonio Felix da Costa z DS TECHEETAH využil ATTACK MODE, aby využil extra síly a dostal se mezi první trojici.

Ve 4. zatáčce Frijns zaútočil na Vandoorna, projel kolem pilota Mercedesu na vnitřní straně zatáčky a ujal se vedení. V následujícím kole jeli oba jezdci Mercedesu v ATTACK MODE – což umožnilo da Costovi dostat se na druhé místo – a přiblížili se tak vedoucímu Frijnsovi.

S využitím ATTACK MODE a Vandoornem stále v režimu vyššího výkonu proklouzl pilot Mercedesu-EQ na druhé místo za Frijnse.

Navzdory tomu, že na začátku bojoval o vedení, da Costa pokračoval v sestupu v pořadí, než ho klepání Jakea Dennise z Avalanche Andretti ve 4. zatáčce posunulo dále za britského jezdce a Mitche Evanse z týmu Jaguar TCS Racing.

Vpředu si Vandoorne a Frijns nadále vyměňovali místa s Frijnsem pomocí jeho ATTACK MODE mezi zatáčkou 3 a 4, aby předjeli belgického pilota a drželi jezdce Mercedesu na druhém místě.

Zbývalo 14 minut a Vandoorne předjel Frijnse v úseku do kopce mezi zatáčkou 6 a 7 mistrným manévrem s použitím ATTACK MODE a ujal se vedení.

Přestože de Vries startoval ze třetího místa, zdálo se, že má potíže a klesá v pořadí. Zpátky vpředu se Mitch Evans z Jaguaru probojoval z devátého místa a – s využitím extra výkonu z ATTACK MODE – úspěšně překonal Vandoorna a Frijnse a ujali se vedení.

Evans – někdejší vítěz v Římě – se dostal mimo balík, vpřed s pohodlným náskokem. Po výjezdu Safety Car u v začátku závodu  byl závod prodloužen o 5 m15 s TAG Heuer Added Time.

Po sklouznutí dolů použil Vandoorne svůj FANBOOST, aby se vyšplhal zpět v pořadí a nakonec se usadil za Evanse na druhém místě. Nyní v přidaném čase se Evans pevně držel vpředu, následován Vandoornem a Jean-Eric Vergnem z DS TECHEETAH, který se probojoval na třetí místo.

V souboji o třetí místo vedl Vergne těsně vedle sebe před Frijnsem a Mortarou. Kolem obelisku Frijns předjel Vergneho a obsadil třetí místo, když zbývaly méně než dvě minuty navíc.

 Ve vyrovnaném boji v posledním kole držel Evans vedení před Frijnsem a Vandoornem na třetím místě. 5. kolo mistrovství světa ABB FIA Formule E se zítra koná v Římě.

 

MITCH EVANS, JAGUAR TCS RACING, #9 :

„Je to moje druhé vítězství tady, cítím se skvěle. Abych byl upřímný, měli jsme těžký začátek sezóny, v zákulisí bylo hodně práce a auto bylo naprosto dokonalé, víc jsem si nemohl přát. Tým odvedl skvělou práci, chci všem moc poděkovat, doufejme v to samé po zbytek sezóny.Miluji toto město, miluji trať, opravdu se hodí k mému stylu jízdy, a když máte auto, jaké jsem měl dnes já, jízda je mnohem jednodušší. Nemohl jsem tomu úplně uvěřit, zvláště když jsem získával energii, ale musíte ji vzít, když je třeba. Letos jsem byl několikrát na příjmu, takže bylo hezké vrátit tempo. Doufejme, že to připraví scénu pro zbytek šampionátu.“

 

ROBIN FRIJNS, ENVISION RACING, #4 :

„Myslím, že jsem se od startu cítil silný, skvěle jsem se bavil, jak Stoffel bojoval v podstatě celý závod. Pak ale přišel Mitch a předjel nás, takže jsem si s ním moc neužil, ale jsem rád, že jsem dokončil P2. Mitch a Jag byli pro nás dnes příliš silní. Myslím, že máme dobré auto, ale musíme jen najít tu výhodu. Čtyřikrát jsem skončil na P2 nebo kdekoliv jinde! Ale doufejme, že zítra je čas na vítězství.“

 

STOFFEL VANDOORNE, MERCEDES-EQ FORMULA E TEAM, #5 :

„Ano, byl to boj, byl to těžký závod – opravdu těžké zvládnout strategii – myslím, že nám ve srovnání s Mitchem chybělo trochu tempa, on přišel, odstartoval a my jsme ho vůbec neviděli.  Ale skvěle jsem si pohrál s Robinem, hodně strategie s režimem ATTACK, který se snažil předjíždět jeden druhého. Rozhodně to byla velká bitva. Ale jsem rád, že jsem dnes skončil na stupních vítězů . Je to dobrá konsolidace a dobrý výsledek.“

 

Zdroj: Formula E

Foto :Sam Bloxham / LAT Images