Formule E: Team Maserati MSG Racing těsně míjí body v Brazílii

Týmu Maserati MSG Racing  v São Paulu těsně uniklo umístění v první desítce

Závod v číslech

Edoardo Mortara

  • FP1: P14
  • FP2: P17
  • Kvalifikace: P4 [1:12,109, Semifinále A]
  • Závod: DNF
  • Nejrychlejší kolo: 1:16,891
  • Umístění v šampionátu:P19 [3 body]

Maxmilián Günther

  • FP1: P8
  • FP2: P2
  • Kvalifikace: P9 [1:12,189, čtvrtfinále C]
  • Závod: P11
  • Nejrychlejší kolo: 1:13,995
  • Umístění v šampionátu: P20 [0 bodů]

Maserati MSG Racing

Umístění v šampionátu: P10 [3 body]

E-Prix Sao Paolo pro tým Maserati MSG Racing

Týmu Maserati MSG Racing těsně uniklo umístění v první desítce na E-Prix São Paulo 2023 po zběsilém a tvrdě vybojovaném prvním závodě ve Formuli E v Brazílii. Poté, co tým zaznamenal slibné náznaky v tréninku, vytěžil v kvalifikaci každou setinku tempa, Edoardo Mortara a Maximilian Günther postoupili do fází duelu. Přestože Max byl ve čtvrtfinále vyřazen, Edo postoupil do předposlední etapy, když v prvním souboji porazil Nicka Cassidyho z Envision Racing. Bohužel ho v semifinále zastavil Stoffel Vandoorne, ale s časem 1:12,109 kola Edo startoval ze čtvrtého místa a Max devátý kvůli penalizaci z Kapského Města.

Oba piloti si zajistili dobrý start, když se závod rozběhl, ale Edo utrpěl poškození předního křídla okamžitě po kontaktu s Mitchem Evansem uprostřed skupiny v první zatáčce. Zatímco Max si udržoval své startovní místo, Edo musel zajet do boxu kvůli opravám, nicméně vzhledem k povaze okruhu – a síle slipstreamu – se záležitost o 31 kolech rychle změnila ve vysokorychlostní šachovou hru. Díky pečlivě zvládnuté úvodní fázi se Max probojoval na nejvyšší osmé místo, než vyjel v 8. kole Safety Car, když Sacha Fenestraz z týmu Nissan zastavil na trati. S nahromaděným balíkem poskytla neutralizace Edovi novou příležitost, kdy  se prodíral polem na 14. místo před druhým výjezdem Safety Caru v 16. kole, tentokrát po kolizi Jakea Dennise. Edo po druhém restartu předjel Sergia Sette Camaru na 13. místě, ale byl nucen odstoupit ve 21. kole poté, co ho Nico Müller  roztočil do bariér, takže Max zůstal jediným jezdcem týmu. Německý pilot  po zbytek závodu bojoval o umístění v top 10, ale ve 28. kole ho předjel Sebastien Buemi a do cíle dojel až na 11. místě. Devátá sezóna Formule E bude pokračovat v  Berlíně ve dnech 22. až 23. dubna druhým dvouzávodním podnikem aktuální kampaně.

Norman Nato, Nissan Formula E Team, Nissan e-4ORCE 04 clashes with Jake Hughes, NEOM McLaren Formula E Team, e-4ORCE 04

The Safety Car leads Stoffel Vandoorne, DS Penske, DS E-Tense FE23, Mitch Evans, Jaguar TCS Racing, Jaguar I-TYPE 6, and Nick Cassidy, Envision Racing, Jaguar I-TYPE 6

Výroky po závodě:

James Rossiter, šéf týmu, Maserati MSG Racing

„Tým si dnes zasloužil více, zvláště poté co odvedli tolik tvrdé práce od závodu v Kapském Městě. Dali jsme síly dohromady a dodali rychlé auto, to bylo zřejmé v kvalifikaci. Ale díky chybám výsledky, kterých dosahujeme, neodrážejí to, čeho víme, že jsme schopni. Musíme se podívat na to, co se stalo, a vyřešit některé významné změny před Berlínem. Navzdory zklamání jsem neuvěřitelně hrdý na všechny v týmu. Víme, co dokážeme, a víme, že se tam můžeme dostat-a když se nám to podaří, bude to výsledek extrémního množství tvrdé práce.“

Edoardo Mortara, pilot, Maserati MSG Racing

„Byl to z mé strany těžký víkend. Poté, co jsme v tréninku bojovali o trochu tempa, provedli jsme silnou kvalifikaci, abychom do závodu odstartovali ze čtvrtého místa. Bohužel jsem v prvním kole přišel o přední křídlo a musel jsem do boxů kvůli opravám. Ale výjezd Safety Caru v osmém kole mě vrátil do závodu. Tým provedl inteligentní strategii obnovy, ale po druhém výjezdu Safety Caru jsem se dostal do bariér, což znamenalo, že jsem musel odstoupit. Před námi je Berlín a je to okruh, který dobře známe, když jsme tam loni vyhráli.“

Maximilian Günther, pilot, Maserati MSG Racing

„Dnešní závod je zklamáním a je frustrující přijít o body umístěním na P11. Vůz se cítil skvěle, jakmile víkend začal a kvalifikace nás postavila do silné pozice, navzdory penalizaci na startovním roštu. Závod nebyl pro nás snadný hned od samého začátku. Z toho se poučíme a příště se pokusíme zajet lepší závod. Berlín je můj domácí závod a je to okruh, na který mám speciální vzpomínky a tam, mým jediným cílem bude získat nějaké dobré body.“

Maximilian Gunther, Maserati MSG Racing, Maserati Tipo Folgore

Giovanni Sgro, šéf Maserati Corse

„Náš první závod Formule E v São Paulu začal dobře, oba jezdci se dostali do duelů a poté se kvalifikovali jako čtvrtý a devátý. Motoristický sport je bohužel vždy nepředvídatelný, protože Edo utrpěl náraz zezadu a musel odstoupit ze závodu a Max skončil po napínavém závodě jedenáctý. My i nadále tlačit s obrovskou dávkou odolnosti, když míříme do Berlína.“

Maserati MSG Racing

Maserati MSG Racing je jedním ze zakládajících týmů mistrovství světa FIA Formule E a v prosinci 2013 se stalo prvním výrobcem, který se připojil k přední kategorii plně elektrických motorů. Jako jeden z mála stálých účastníků od úvodní sezóny 2014/15 se MSG Racing posunul od úspěchu k úspěchu a v roce 2021 okusil s Edoardem Mortarou úspěch v Mistrovství světa, než dokončil svou dosud nejúspěšnější sezónu v roce 2022, zakončil sezónu jako vicemistr světa týmů.

 

Zdroj: Maserati

 

Formule E: Julius Baer Sao Paolo E-Prix: Jaguar ovládl podium v prvním závodě Formule E v Brazílii