E-LION DAY 2024: Peugeot oznamuje 8letou záruku „Peugeot Allure Care“ k novému modelu e-3008, ChatGPT

Peugeot se pustil do radikální transformace, aby se do roku 2025 stal vedoucí značkou na evropském trhu s elektromobily. Peugeot má nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců a k přechodu na bezemisní mobilitu chce motivovat i své zákazníky. Proto usiluje o to, aby tato mobilita byla pro uživatele dostupná, jednoduchá a bezstarostná. 

Projekt E-Lion

V návaznosti na projekt E-Lion Day, který byl zahájen v lednu 2023, představuje Peugeot svůj závazek k udržitelnému rozvoji a hlavní iniciativy, o něž se budou jeho ambice opírat.

  • Nabídka, která je nyní 100% elektrická, je nejširší v rámci všech evropských mainstreamových výrobců automobilů a schopná uspokojit veškeré potřeby soukromé i firemní klientely.
  • Jedinečný program „Peugeot Allure Care“ určený zákazníkům nového vozu Peugeot E-3008 se vztahuje na všechny elektrické a mechanické součásti po dobu až 8 let/160 000 km. Peugeot se tak stává první evropskou značkou, která pro jeden ze svých modelů nabízí takto rozsáhlé krytí.
  • Technologie ChatGPT je nabízena všem zákazníkům u všech osobních a lehkých užitkových vozů Peugeot.
  • Peugeot zintenzivňuje své aktivity v oblasti cirkulární ekonomiky v souladu se strategií skupiny Stellantis „4R“: Remanufacture (repase), Repair (oprava), Reuse (opětovné použití) a Recycle (recyklace).
  • Značka se rozhodla věnovat oblasti vzdělávání a oznamuje své partnerství se společností Born Free.

Projekt E-LION je klíčovým prvkem strategie značky Peugeot zaměřené na budování udržitelné mobility zítřka. Jedná se o komplexní 360° přístup, který jde daleko nad rámec elektrifikace vozidel a opírá se o pět „E-pilířů“:

  1. Ekosystém produktů a služeb založený na řešeních skupiny Stellantis.
  2. Excelentní zákaznická zkušenost, od začátku až do konce.
  3. Elektrický pohon u celé modelové řady ještě v letošním roce.
  4. Efektivita nabízející maximální výkon při minimální spotřebě elektřiny.
  5. Environmentální přístup, s cílem dosáhnout udržitelnosti a splnit závazek bezemisní mobility do roku 2038.

Linda Jackson, generální ředitelka společnosti Peugeot: „Peugeot v rámci projektu E-Lion mobilizuje veškeré své technologické know-how a kreativitu svých týmů, aby všem svým zákazníkům umožnil přístup k udržitelné mobilitě. Hodlá jako lídr stát v čele a razit cestu vpřed, což je neuvěřitelně obohacující úkol.“

12 stoprocentně elektrických modelů, z toho 9 osobních vozů

Zcela nová elektrická řada: modely E-208, E-2008, E-308, E-308 SW, E-3008, E-Rifter, E-Traveller, E-Partner, E-Expert, E-Boxer. V roce 2024 se nabídka 100% elektrických vozů Peugeot rozšíří o dva nové modely: E-408 a E-5008.

Elektrická nabídka Peugeot, kterou tak bude tvořit 9 osobních a 3 lehké užitkové vozy, je nejširší z nabídek všech evropských mainstreamových výrobců automobilů.

V roce 2023 byl Peugeot s modely E-208 a E-2008 na vrcholu žebříčku elektrických vozů segmentu B v Evropě. Peugeot je také evropským lídrem v prodeji lehkých užitkových vozů s nulovými emisemi.

V roce 2023 byl Peugeot v každoročním průzkumu organizace YouGov již pátým rokem po sobě označen za nejoblíbenější automobilovou značku Francouzů.

Reakce na potřeby zákazníků

Peugeot u celé své 100% elektrické nabídky zajišťuje, aby mobilita s nulovými emisemi zůstala dostupná. Na tento cíl se zaměřuje především „Pronájem Peugeot na míru“[1], jehož měsíční splátky jsou přizpůsobeny ujetým kilometrům. Tuto formu financování využil již téměř každý pátý zákazník modelu E-208 ve Francii. Kromě toho je nový E-208 součástí francouzské vládní podpory „Můj elektrický leasing“ s nabídkou pouhých 99 € měsíčně, díky níž mají přístup k vysoce výkonné elektromobilitě i ty nejskromnější domácnosti a mladí řidiči.

Aby Peugeot vyšel vstříc potřebám zákazníků, snaží se nabízet nejlepší dojezd na trhu. Nový Peugeot E-3008 tak s dojezdem až 700 km nastavuje ve svém segmentu nové měřítko, zatímco nový Peugeot E-208 dodává uživatelům jistotu díky dojezdu ve městě 566 km.

Díky službě Free2Move Charge mají zákazníci značky Peugeot přístup k jedné z největších sítí nabíjecích stanic v Evropě. Ta zahrnuje více než 600 000 dobíjecích stanic, včetně více než 77 000 rychlonabíječek, které například u nového modelu E-3008 dokážou zajistit dojezd 100 km za pouhých 10 minut.

Jérôme Micheron, produktový ředitel Peugeot:

„Naše modely jsou nejen cenově dostupné, například díky nabídce Pronájem na míru, ale také ve svých segmentech nejúčinnější. Peugeot E-308 například nabízí nejnižší spotřebu elektrické energie ve své kategorii.“

Peugeot

Peugeot Allure Care: až 8 let / 160 000 km

Peugeot, který je přesvědčen o kvalitě svých produktů, nabízí zákazníkům nového vozu E-3008 program „Peugeot Allure Care“, jenž zaručuje zákazníkům bezstarostné používání vozu. Záruka pokrývá elektromotor, palubní dobíječku, hnací ústrojí a hlavní elektrické a mechanické součásti po dobu až 8 let / 160 000 km.     

Peugeot Allure Care doplňuje specifickou záruku, kterou Peugeot poskytuje na všechny baterie svých elektromobilů rovněž na dobu 8 let / 160 000 km, takže je zárukou krytý celý vůz.

Peugeot, který tuto záruku poskytuje na hlavních evropských trzích, je první evropskou značkou, která nabízí u jednoho ze svých modelů takto rozsáhlé krytí. Krytí Allure Care se automaticky aktivuje na dobu 2 let nebo 25 000 km po každém servisním zásahu provedeném v síti Peugeot.

Phil York, ředitel marketingu a komunikace společnosti Peugeot: „Věříme, že Peugeot Allure Care urychlí rozšíření nejnovější generace 100% elektromobilů tím, že zákazníkům poskytne klid, který potřebují k rozhodnutí. Toto mimořádně široké pokrytí svědčí o naší důvěře v kvalitu a spolehlivost našich produktů.“

ChatGPT v i-Cockpitu® všech vozů Peugeot

Peugeot posouvá zákaznickou zkušenost, jeden z pěti pilířů projektu E-Lion, ještě dále a nabízí u všech svých osobních a lehkých užitkových vozů technologii ChatGPT[2]. Nejznámější model generativní umělé inteligence je integrován do systému Peugeot i-Cockpit a prostřednictvím hlasového asistenta OK Peugeot se stává skutečným partnerem schopným zodpovědět nespočet otázek na nejrůznější témata.

Jakmile je hlasový asistent OK Peugeot aktivován, stačí jen slovně formulovat svůj požadavek a ChatGPT podrobně odpoví. Generativní umělá inteligence dokáže poskytnout odpovědi na konkrétní otázky, například upozorní vás na památky, které lze ve městě navštívit, představí vám je a v koordinaci s navigačním systémem vás tam navede, ale také dokáže oživit vaši cestu díky interakci s posádkou.

Peugeot, partner v cirkulární ekonomice

Dalším pilířem projektu E-Lion je vytvoření kompletního ekosystému založeného na řešeních Stellantis. Skupina Stellantis se realizuje v rámci cirkulární ekonomiky prostřednictvím strategie „4R“: Remanufacture (repase), Repair (oprava), Reuse (opětovné použití) a Recycle (recyklace).

Peugeot k tomuto přístupu přispívá tím, že používá odolnější materiály a současně v menším množství, čímž zvyšuje jejich životnost a zajišťuje jejich recyklaci po skončení životnosti. Například nový Peugeot E-3008 tvoří z 23 % recyklované materiály, zejména ocel a polymery.

Pro zajištění recyklace vozidel s ukončenou životností v Evropě založila skupina Stellantis společný podnik Sustainera Valorauto se společností Galloo, evropským lídrem v oblasti recyklace. Sustainera Valorauto nabízí profesionálům i soukromým osobám kompletní řešení, které zahrnuje sběr a demontáž vozidel, využití, repasování a prodej životaschopných dílů a recyklaci materiálů.

Skupina Stellantis rovněž založila společný podnik zaměřený speciálně na recyklaci baterií do elektromobilů v Evropě a Severní Americe se společností Orano, světovou jedničkou v oblasti recyklace. Společný podnik bude používat inovativní nízkouhlíkovou technologii společnosti Orano, která umožňuje využití vysokého podílu materiálů z lithium-iontových baterií.

Nelze rovněž opomenout opravy baterií, které již řadu let probíhají v interní dílně Stellantis, jež se této problematice věnuje.

Peugeot se hodlá věnovat vzdělávání

Klíčovým zájmem projektu E-Lion jsou lidé a životní prostředí. Peugeot se rozhodl, že svou odpovědnou strategii zaměří na vzdělávání a na konkrétní vzdělávací iniciativy, které mají dopad na životní prostředí.

První partnerství bylo navázáno na jaře 2023 s francouzským vědeckým a vzdělávacím sdružením Under the Pole, jehož jedním z poslání je zvyšovat povědomí mladé generace o hlavních problémech spojených s ochranou oceánů. Peugeot poskytl vozy Peugeot Boxer k přepravě vybavení sdružení na nadcházejících expedicích a také k tažení vzdělávacího karavanu Under the Pole napříč Francií s cílem zvýšit povědomí o oceánech mezi širokou veřejností.

Dnes Peugeot oznámil partnerství s britskou charitativní organizací Born Free, která se zabývá ochranou divoké zvěře a přírodních oblastí a spolupracuje s místními komunitami v Keni a dalších zemích světa, poskytuje jim vzdělávání a rady v oblasti soužití s divokými zvířaty.

Will Travers, spoluzakladatel organizace Born Free:

„Rostoucí počet obyvatel na Zemi může vést k nárůstu konfliktů s divokými zvířaty, jako jsou například útoky lvů na hospodářská zvířata. Díky podpoře a angažovanosti společnosti Peugeot zavádí Born Free účinné strategie, jako jsou oplocení neboli Bomas, která chrání lidi a hospodářská zvířata, zachovávají přírodní zdroje, ochraňují divokou zvěř a zajišťují bezpečnost místních obyvatel, čímž přispívají k bezpečnosti všech.“

Linda Jackson, generální ředitelka společnosti Peugeot:

„Dnes, více než kdy jindy, musíme přispívat k odpovědnějšímu a udržitelnějšímu světu pro budoucí generace. Jsme na cestě k dosažení našeho cíle bezemisní mobility, ale existují různé způsoby, jak ho dosáhnout. Jsem přesvědčena, že vzdělávání je jedním z klíčů k udržitelnějšímu světu, a proto k němu chceme přispět.“

 

[1] Program „Pronájem Peugeot na míru“ zatím není v ČR nabízen

[2] K dispozici zatím na 5 největších trzích značky Peugeot, od druhé poloviny roku 2024 pak v dalších zemích

 

Zdroj: Peugeot Česká republika