DaCosta triumfuje na úvodní E-Prix v Misanu

  • António Félix da Costa zajistil vítězství týmu TAG Heuer Porsche Formule E v úvodním 6. závodu E-Prix v Misanu, což znamenalo debut Formule E na tomto okruhu.
  • Ultimátní nasazení dovedností a strategie vedlo k da Costovu triumfu ze 13. pozice, když se pohyboval v nabitém startovním poli a zvládal výzvy v oblasti energetické účinnosti, aby na stupních vítězů porazil Olivera Rowlanda z týmu Nissan Formule E a Jakea Dennise z týmu Andretti Formule E.
  • Mistrovství světa ABB FIA Formule E znovu potvrzuje svůj status nejkonkurenčnějšího motoristického sportu na světě poté, co korunovalo šestého vítěze závodu v šesti závodech a bylo svědkem rekordních devíti různých lídrů závodu v E-Prix Misana.
  • Oliver Rowland z týmu Nissan Formule E vede šampionát jezdců a zítra v neděli 14. dubna ho čeká druhá etapa dvojzávodu, kterou pojede 7. závod E-Prix v Misanu.

Vítězství Antónia Félixe da Costy v Misanu

António Félix da Costa z týmu TAG Heuer Porsche si zajistil vítězství v 6. závodu E-Prix v Misanu, což znamenalo první návštěvu seriálu Formule E na slavném okruhu. Da Costův triumf zajistil nejen památné vítězství pro Porsche, ale také přispěl k šesti různým vítězstvím v prvních šesti kolech 10. sezóny, což je série, které nebylo dosaženo od 5. sezóny.

Po startu ze 13. pozice na startovním roštu předvedl da Costa bezchybnou závodní strategii, když svůj nápor načasoval přesně tak, aby tři kola před koncem předjel konkurenci. Navzdory nelítostným výzvám svých soupeřů, včetně impozantního výkonu Olivera Rowlanda, si da Costa udržel vedení a vítězně projel cílem. Úřadující šampión Jake Dennis prokázal pozoruhodnou odolnost, když se ze startovní pozice vyšplhal ze 17. místa a zajistil si umístění na stupních vítězů.

Závod byl od začátku svědkem intenzivní konkurence, kdy da Costa postupoval hustým polem uchazečů, kteří soupeřili o pozice jen několik sekund po sobě. Řízení spotřeby energie se ukázalo jako kritický faktor na náročném okruhu v Misanu, kde se piloti a inženýři potýkali s optimalizací efektivity uprostřed intenzivních závodních podmínek.

Dynamický charakter závodu se projevil brzy, s četnými změnami ve vedení a dramatickými manévry, které prověřily schopnosti a vytrvalost jezdců. Navzdory výzvám, které představovalo uspořádání okruhu a soutěžní pole, ho da Costovo odhodlání a strategická prozíravost dovedly k zaslouženému vítězství, což pro něj znamenalo významný úspěch po nedávných zvěstech o rozdělení týmu TAG Heuer Porsche Formula E.

Antonio Félix da Costa k tomu řekl:

„V životě jsou vzestupy a pády a nikdo není dokonalý. A když jsou časy špatné, musíme být týmem. Takže si myslím, že dnešek k tomu bude dobrý. Víte, jsem tu na dlouhou trať. A doufejme, že je to první v sezóně a první z mnoha.“

Antonio Felix da Costa, TAG Heuer Porsche Formula E Team, 1st position, throws his trophy into the air on the podium
Antonio Felix da Costa, TAG Heuer Porsche Formula E Team, 1st position, celebrates on the podium

Misano E-Prix

E-Prix v Misanu ukázala vzrušující nepředvídatelnost Formule E s rekordními devíti různými lídry závodu a bezprecedentním počtem soutěžních předjetí. Jak šampionát pokračuje, bitva o nadvládu se přiostřuje a každý závod nabízí nové dějové zvraty v cestě za titulem mistra světa.

V závěru 6.závodu povýšil triumf Antónia Félixe da Costy jeho i tým Porsche do boje o mistrovský titul a připravil půdu pro vzrušující zbytek sezóny. Seriál se připravuje na 7. závod v Misanu, které se uskuteční zítra, 14. dubna, a narůstá očekávání další napínavé kapitoly příběhu Formule E.

Maximillian Günther předvedl své schopnosti jako jeden z nejkonzistentnějších jezdců na startovním roštu v této sezóně, když po svém vítězství v Tokiu zajistil týmu Maserati MSG Racing chvályhodné 4. místo. V těsném závěsu za ním dojel Dan Ticktum z týmu ERT Formula E Team s osobním rekordem na 5. místě, zatímco Mitch Evans z týmu Jaguar TCS Racing, který si původně zajistil pole position, skončil na 6. místě. Jean-Éric Vergne z týmu DS Penske projel cílem na 7. místě a první desítku uzavřeli Norman Nato z týmu Andretti Formule E, Stoffel Vandoorne z týmu DS Penske a Sacha Fenestraz z týmu Nissan Formule E.

António Félix da Costa, č. 13, tým TAG Heuer Porsche Formule E:

„To bylo šílené. Ale užil jsem si spoustu legrace. Je to spíš o tom být chytrý, být si neustále vědom toho, kde kdo je, byli jsme čtyři nebo pět vedle sebe, objevovali se ze všech stran. Párkrát jsem dostal ránu, ale naštěstí nic moc vážného pro moje auto. Opravdu jsem měl co dělat, abych zatočil doprava. Ale udrželi jsme se, myslím, že energetická strategie byla perfektní. Vyrazili jsme v pravý čas. To byl pořádný temný útok.“

Antonio Felix da Costa, TAG Heuer Porsche Formula E Team, 1st position, with his trophy in the pool

Oliver Rowland, č. 22, tým NISSAN Formule E:

„Myslím, že jsme měli mega start do roku se třemi pódii. Věděli jsme, že přijet sem bude na trati s vysokou efektivitou trochu náročnější. Ale jsem příjemně překvapen; Auto bylo mega. Hospodaření s energií bylo dobré. A měli jsme jedno z nejlepších míst. Takže opravdu, opravdu sebevědomý a opravdu šťastný. Musel jsem se přizpůsobit, protože jsem samozřejmě chtěl ušetřit docela dost energie. A pak ze začátku lidi docela vyhladověli. Rozhodl jsem se, že se vrátím dopředu a usadím se kolem pátého nebo šestého místa, a když jsem dostal informaci, že energie je dobrá, rozhodl jsem se jít do první trojky a myslím, že Jake a Antonio pracovali dobře, když jsme blokovali trať jako trojka.  Což bylo docela taktické. Druhé místo je pro mě dnes dobrým výsledkem.“

Oliver Rowland, Nissan Formula E Team, 2nd position

Jake Dennis, č. 1, Andretti Formula E Team:

„Vždy jsme měli opravdu efektivní pohonné ústrojí: první a třetí místo pro Porsche je pro nás výjimečným dnem. Z mé strany jsem šel do závodu sebevědomě, i když to pro mě byl tento víkend opravdový boj. Kluci mi dali dobré auto a s dobrou strategií a povědomím jsme s Oliverem mohli spolupracovat a oba jsme se dostali na stupně vítězů. Celkově jsem velmi rád, že jsem dosáhl velkého skóre v den, jako je ten dnešní, kdy se v autě necítíte dobře. Neměl jsem v plánu hrát tímto způsobem, ale jak se závod zrychloval, musel jsem se přizpůsobit a používat útočný režim, zejména s několika problémy v posledních dvou kolech, abych si upevnil pozici.“

 

Dalším závodem mistrovství světa ABB FIA Formule E je druhá etapa dvojzávodu Misano E-Prix  2024 v neděli 14. dubna.

 

Zdroj: ABB FIA Formule E

 

Misano E- Prix sobotní závod plný napínavých předjíždění