lodě

V Ústí nad Labem – Brné jsme zahájili stavbu přístaviště pro malá plavidla

Ředitelství vodních cest ČR zahájilo výstavbu veřejného přístaviště pro malá plavidla v ústecké části Brná. Turisté zde budou mít možnost zdarma vyvázat svou loď až na dobu 48 hodin a z odběrných sloupků doplnit do lodí vodu či čerpat elektřinu. Projekt je součástí komplexní podpory rekreační plavby formou programu výstavby veřejných přístavišť na vodní cestě, který Ředitelství vodních cest ČR dlouhodobě realizuje.

Read More

V Čelákovicích začala výstavba nových veřejných přístavišť pro rekreační plavbu

Ředitelství vodních cest ČR zahájilo výstavbu dalších veřejných přístavišť na Labi. Dnes začínají vyrůstat plovoucí mola pro malá plavidla a osobní lodní dopravu v Čelákovicích. Moderní přístaviště umožní turistům plavícím se po řece bezpečně vystoupit téměř v centru města, z odběrných sloupků doplnit do lodí vodu či čerpat elektřinu. Projekt je součástí programu výstavby veřejných přístavišť na vodní cestě pro podporu rekreační plavby, který Ředitelství vodních cest ČR dlouhodobě realizuje.

Read More

Začala velká proměna přístaviště lodí v Litoměřicích

Ředitelství vodních cest ČR zahájilo modernizaci současných přístavišť na Labi v Litoměřicích, aby zastavení malých rekreačních lodí turistů i velkých osobních lodí v centru města bylo bezpečnější a pohodlnější. Pokračuje tak v programu výstavby veřejných přístavišť na vodní cestě pro podporu rekreační plavby. Standardem již jsou přípojky elektřiny a vody pro plavidla, která budou nově i v Litoměřicích.

Read More

ABB Formula E zřizuje stanici v Berlíně

Šampionát se vrací do Berlína, aby zde představil dvojí přehlídku energetického managementu a účinnosti Pokrok v oblasti e-mobility na zemi i ve vzduchu díky technologii nabíjení Megawatt od ABB

Read More

Nový typ generátoru s permanentními magnety a s průchozím hřídelem od ABB zvyšuje energetickou účinnost lodí

ABB generátor s průběžným hřídelem s permanentními magnety zvýší účinnost, výkon a spolehlivost oceánských plavidel Inovativní design snižuje náklady na palivo až o 4 procenta Generátor je až o 20 procent menší a o 30 procent lehčí

Read More

Technologie ABB zajišťují rychlé nabíjení nových, elektřinou poháněných trajektů v Amsterdamu

Pokročilé napájecí moduly ABB pro přeměnu energie umožní automatizované rychlonabíjení pěti nových elektrických trajektů, které budou zajišťovat nepřetržitou dopravu přes holandský lodní kanál North Sea canal.

Read More

Nové digitální mapy pro plavbu v České republice

Nová generace navigačních plavebních map přináší uživatelům vodních cest vyšší úroveň informovanosti o stavu Labsko-vltavské vodní cesty a aktuálních provozních informacích včetně hloubkových dat pro úsek Labe mezi státní hranicí a plavební komorou Střekov. Plynule navazují na totožný systém map vydávaný v Německu. Významně tak ulehčují plavbu a zvyšují její bezpečnost. Zájemci si je nyní mohou […]

Read More

Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na Orlíku

Bude převážet lodě, svým designem sám připomíná loď a je technicky naprosto unikátní. Když na začátku prosince technici chrudimské společnosti EL-VY poprvé kompletně sestavili plošinový vozík pro modernizovaný lodní výtah na vodním díle Orlík, mělo to punc slavnostního okamžiku. Výroba včetně ladění ocelové konstrukce podle projektu Metrostavu a podmínek investora, státního podniku Povodí Vltavy, totiž trvala celý rok a zahrnovala několik dílčích složení a opětovných rozebrání. Výsledek stojí za to – vozík je tak originální, že umožní přepravu až 97 % sportovních a turistických lodí v Česku. 

Read More

V přístavu Hluboká nad Vltavou lodě bezpečně natankují pohonné hmoty

Kapitáni rekreačních lodí v největším jihočeském veřejném přístavu pro rekreační lodě v Hluboké na Vltavou mohou od dnešního dne natankovat benzín nebo naftu z nové čerpací stanice pomocí klasické bezúkapové pistole s 12 m dlouhou hadicí, která je první na 130 km Vltavy jižně od Slap. Významně se tak zvýší bezpečnost a minimalizuje riziko znečištění […]

Read More

Modernizovanou plavební komorou Hořín opět proplouvají lodě

Práce na zdymadle Hořín jsou ve finále. Dnes se podařilo po půlročním omezení obnovit provoz velké plavební komory. Je to dobrá zpráva především pro dlouhé lodě, které už od této chvíle místem proplují směrem na Prahu bez omezení. V současnosti zbývá dokončit nejpozoruhodnější součást projektu – pohyblivý most přes zdymadlo. Stavbaři již připravují zkušební provoz unikátní zdvihací konstrukce, která jednak zachová dokonalou podobu kamenného mostu z roku 1905, a jednak umožní proplout lodím vysokým až sedm metrů.

Read More