PRAVIDELNÉ SOBOTNÍ JÍZDY HISTORICKÝCH VLAKŮ OD 17. ČERVNA DO 30. ZÁŘÍ 2017
Pardubický kraj připravil ve spolupráci s Českými drahami pravidelné sobotní jízdy historických vlaků z České Třebové do Hanušovic a zpět. Projeďte se krajinou pod Králickým Sněžníkem a navštivte pevnostní objekty, muzea, horská střediska a krásnou přírodu.
JÍZDNÍ ŘÁD A PŘEPRAVNÍ PODMÍNKY
Odjezd | Stanice | Odjezd |
8:24
8:38 8:53 9:08 9:14 9:49 |
Česká Třebová
Ústí nad Orlicí město Ústí nad Orlicí Lanšperk Dolní Dobrouč Letohrad |
17:34
17:20 17:17 16:31 16:25 16:18 |
10:02
10:12 10:20 10:27 10:48 10:55 11:04 11:26 |
Jablonné nad Orlicí
Těchonín Mladkov Lichkov Dolní Lipka Prostřední Lipka Červený Potok Hanušovice |
15:41
15:30 15:19 15:14 14:46 14:38 14:32 14:03 |
Ceník jízdného se řídí platným tarifem Českých drah. Na území Pardubického kraje platí tarif IREDO, který je opatřen jednorázovým příspěvkem na obnovu a údržbu historických lokomotiv ve výši 15 korun.
HISTORICKÉ LOKOMOTIVY
464.202 „Rosnička“
Pojede dne 17.6.2017
Parní lokomotiva 464.202 byla postavena v roce 1956 v lokomotivce Škody Plzeň. Jednalo se poslední typ parní lokomotivy vyvinutý pro Československé státní dráhy. Lokomotiva 464.202 byla v začátku svého provozu nasazena na vozbu osobních vlaků z Jihlavy do Brna, Znojma a Prahy. Později sloužila na tratích z Brna do Přerova a České Třebové. Od roku 1972 se jejím mateřským depem stala Olomouc.
V roce 1974 byla lokomotiva předána do sbírek Národního technického muzea. V osmdesátých letech ji do své péče převzalo lokomotivní depo Olomouc, kde byla po náročné opravě v červnu 1993 zprovozněna. Od té doby najezdila tisíc kilometrů v čele zvláštních vlaků pro veřejnost. V roce 2009 lokomotivě skončila životnost kotle a musela být odstavena.
Na základě dohody mezi Českými drahami a Národním technickým muzeem bylo rozhodnuto, lokomotivu opravit a nadále prezentovat jako provozuschopný exponát dokládající historii našich železnic. Nadace Okřídlené kolo proto vyhlásila sbírku a společně s partnery začala shromažďovat prostředky na opravu.
Zdroj: www.okridlene-kolo.cz
Rosnička , Foto. Martin Kalina
464.008 „Ušatá“ nebo „Bulík“
Jezdí ve dnech: 19. 8., 2. 9. 2017
Lokomotiva vyrobena v roce 1935 v ČKD Praha.
Sloužila ve výtopnách Praha, Trutnov, Havlíčkův Brod a Nymburk. Z pravidelného provozu byla vyřazena v roce 1979 a dále sloužila jako vytápěcí kotel. Pro historický provoz byla zachráněna nadšenci z královéhradeckého depa, kteří v roce 1987 začali práce na její záchraně. Dnes je v majetku Českých drah, a.s., a objevuje se na mnoha nostalgických akcích.
423.009 „Velký bejček“
Jezdí ve dnech: 1. 7., 8. 7., 22. 7., 5. 8., 16. 9., 30. 9. 2017
Lokomotiva vyrobena v roce 1922.
Působila na tratích jihozápadních Čech, v 70. letech dosluhovala na vlečkách. V 80. letech byla získána zpět pro historický provoz. Současným majitelem je Výzkumný Ústav Železniční, a.s. a slouží při nostalgických akcích. Obzvláště aktivní je na Letohradsku a Českotřebovsku.
Více informací naleznete na webových stránkách:
http://old.cd.cz/zazitky/kam-na-vylet/1333-sobotni-nostalgicke-vlaky-kralicky-sneznik