Obchodní řetězec BILLA vydává novou Zprávu o udržitelnosti, v níž rekapituluje své společenské a enviromentální závazky a mapuje dosahování svých cílů na poli udržitelnosti. Uvědomuje si nejen svoji odpovědnost vůči společnosti a dopad své činnosti na životní prostředí, ale i to, že dvěma třetinám zákazníků záleží na udržitelném chování obchodních řetězců.
Zpráva o udržitelnosti BILLA
V nejnovější Zprávě o udržitelnosti BILLA mapuje čtyři prioritní oblasti, na něž se ve své strategii udržitelnosti zaměřuje, a to odpovědné výrobky, spotřeba energie, klima a životní prostředí, zaměstnanci a společenská odpovědnost.
„Uvědomujeme si dopad naší činnosti na životní prostředí i na život lidí okolo nás, včetně našich zaměstnanců. Proto neustále hledáme cesty, jak snižovat naši uhlíkovou stopu, přispívat ke snižování dopadu naší činnosti na životní prostředí, podporujeme naše zaměstnance, zákazníky i potřebné ve všech oblastech jejich životů. Cílem naší zprávy je přistupovat k našemu podnikání odpovědně, a snad i inspirovat ostatní k životnímu stylu šetrnému k lidskému zdraví i životnímu prostředí,“ řekl u příležitosti vydání již druhé Zprávy o udržitelnosti Andreas Jüterbock, provozní ředitel BILLA Česká republika, a dodává: „Rok 2023 byl rokem výzev i příležitostí. Globální dodavatelské řetězce se neustále vyvíjejí a obavy o klima jsou naléhavější než kdykoli předtím. Náš tým reaguje pružně a při každém kroku dbá na efektivitu, inovace a odpovědnost. BILLA Česká republika i nadále vytrvale usiluje o vytváření pozitivních a trvalých změn, ať už jde o snižování emisí uhlíku, zlepšování nakládání s odpady nebo získávání lokálních, udržitelnějších výrobků.“
Energetická účinnost
Jedním z významných témat aktuální Zprávy o udržitelnosti společnosti BILLA jsou úspěchy v oblasti energetické účinnosti. Díky investicím do obnovitelných zdrojů energie a optimalizaci spotřeby energie na svých prodejnách dosáhla významného pokroku ve snižování uhlíkové stopy. Výrazně k tomu přispívá také zavádění a rozšiřování nových a moderních technologií. Ať už jsou to digitální cenovky, samoobslužné pokladny nebo další technologie snižující či zcela eliminující spotřebu papíru, tonerů nebo energií. BILLA rovněž ukazuje směr, kterým se ubírá v rámci snižování spotřeby elektrické energie z veřejné sítě rozšiřováním fotovoltaických elektráren. Jen díky zavádění nových technologií, zejména díky efektivnějšímu systému řízení spotřeby elektrické energie a vytápění v posledních třech letech snížila provozní emise skleníkových plynů o 9,5 % a jen emise z vytápění klesly o 23,7 %.
Ukončení prodeje různých výrobků
Ve své aktuální zprávě BILLA rovněž potvrzuje dodržování svých závazků ve vytváření dobrých životních podmínek zvířat či dodržování závazku ukončení prodeje klecových vajec, živých kaprů či zábavní pyrotechniky.
Významnou roli v odpovědném chování hraje nakládání s odpady a boj proti plýtvání potravinami. I na tomto poli BILLA udělala významné pokroky, například zavedením prodeje tašek se zlevněným ovocem a zeleninou nebo posílením dodávek neprodaných produktů do potravinových bank.
„Udržitelnost je však pro nás cestou, nikoli cílem. I nadále se budeme věnovat adaptaci našich strategií a vždy budeme usilovat o vlastní rozvoj. Tato zpráva představuje nejen kroky, které jsme učinili, ale také opětovné potvrzení našeho závazku k neustálému zdokonalování. Potenciál, který vnímáme, nás inspiruje k dosažení skutečných, pozitivních změn během následujících let. Společně utváříme budoucnost, která je nejen udržitelná, ale přívětivá pro všechny. Děkujeme všem, kteří jsou na této cestě s námi,“ říká ke zprávě Andreas Jüterbock.
Průzkum
U příležitosti vydání Zprávy o udržitelnosti si BILLA nechala udělat průzkum, jak lidé vnímají udržitelné chování obchodních řetězců. Z průzkumu vyplynulo, že 2/3 respondentů (67 %) záleží na tom, zda se obchodníci, u nichž nakupují, chovají udržitelně. Důraz na odpovědné chování řetězců pak kladou především ženy (73,9 %).
Sami zákazníci se pak chovají udržitelně a využívají možností, které jim řetězce dávají. Tři čtvrtiny lidí (73 %) alespoň občas nakupují zlevněné ovoce a zeleninu a 69 % lidí nakupuje občas zlevněné potraviny s blížícím se datem spotřeby, přičemž plná čtvrtina lidí je nakupuje pravidelně (26 %).
ZPRÁVA O UDRŽITELNOSTI BILLA ČR 2023 – ČESKÁ VERZE ZDE
ZPRÁVA O UDRŽITELNOSTI BILLA ČR 2023 – ANGLICKÁ VERZE ZDE
Zdroj: www.billa.cz