Zimní parní jízda na Přísečnické dráze

Vydejte se na zimní projížďku parním vlakem po trati Steinbach – Jöhstadt o víkendu 11. a 12. února 2023. Po zimní procházce čekají na nástupišti naše dobře vyhřáté vagóny – v bufetovém voze jsou i teplé nápoje

Zimní parní jízda 11. a 12. února 2023 Presnitztallbahn

Jízdní řád 11. února

 

Jízdní řád 12. února

Přísečnická dráha

Přísečnická dráha (německy: Preßnitztalbahn) byla saská úzkorozchodná trať stoupající z Wolkensteinu údolím Přísečnice (Preßnitz) do Jöhstadtu v Krušných horách. V roce 1986 rozhodly státní orgány NDR o ukončení provozu, trať byla následně snesena. V roce 2000 byl obnoven muzejní provoz v úseku mezi Steinbachem a Jöhstadtem.

Stavba započala v roce 1891, první pravidelné spoje dorazily do Jöhstadtu 1. června 1892. V květnu 1893 byla trať kvůli snazší přepravě nákladů prodloužena až k zemské hranici. Uvažovalo se o napojení na českou železniční síť, především kvůli přepravě uhlí z Mostecké pánve. V roce 1893 obdržel saský zemský sněm žádost o obočku z Mittelschmiedebergu do přeshraniční stanice Reitzenhain, projekt však byl z finančních důvodů zamítnut. Bylo také uvažováno o výstavbě trati z Jöhstadtu přes město Přísečnice do Výsluní, ležícího na normálněrozchodné trati Chomutov – Vejprty. Před první světovou válkou byl rozpracován projekt prodloužení trati z Jöhstadtu do Vejprt.

Zdroj: Wikipedie

 

Více informací naleznete ZDE

Zdroj: Presnitztalbahn

Foto: Armin-Peter Heinze

 

Kalendář parních vlaků 2023