V jakékoli diskusi o Formuli 1 jsou to vždy řidiči, kteří jsou zobrazováni jako hrdinové, a to právem, protože závodí rychlostí přes 300 km/h, ležící v kokpitu vyrobeném na míru vtěsnaném do skořepiny z uhlíkových vláken, s pohonnou jednotkou o výkonu 1000 koní a nádrží jež pojme něco málo přes sto litrů paliva za nimi. I když je pravda, že nejvyšší úroveň motorsportu je mnohem bezpečnější než dříve, dokonce i ve srovnání s poměrně nedávnou minulostí, nic to neubírá na hrdinské povaze role řidiče. Pirelli se tedy rozhodlo ilustrovat tuto skutečnost tím, že má na stupních vítězů poněkud neobvyklého hrdinu v podobě trofeje předávané třem nejlepším jezdcům ve FORMULI 1 PIRELLI VELKÁ CENA SPOJENÝCH STÁTŮ 2024 a jmenuje se Heroo!
Heroo vytvořil italský umělec a designér Matteo Macchiavelli ve spolupráci s Pirelli Motorsport.
Je interpretací spojení mezi závodním vozem a jeho pneumatikami a zároveň uměleckým dílem, které spojuje krásu a eleganci se vzrušením, smyslem pro rychlost a kvalitou materiálů, které jsou součástí vozu Formule 1. Trofej má podobu lidské siluety s vítězoslavně zdviženýma rukama, celá obalená uhlíkovými vlákny, sedící na gumové základně. Ty pro vítězného jezdce Grand Prix a zástupce týmu vynikají helmou natřenou zlatožlutou barvou, posypanou zlatým prachem, zatímco stříbrná a titanová jsou barvy a povrchová úprava zvolené pro jezdce na druhém a třetím místě. Pódium v Austinu nebude pro Hero ojedinělým vystoupením, protože repliky budou vyráběny v limitované sérii pro sběratele a fanoušky sběratelských uměleckých hraček.
Heroo není jedinou novinkou, kterou Pirelli do Austinu přiveze.
Stejně jako tomu již bylo v Miami, Montrealu, Silverstonu a Monze, bude k dispozici speciální edice krytu Podium pro Austin. Čepice pro tento víkend je vyrobena z džínoviny, která byla poprvé použita k výrobě pracovních oděvů, zejména džínů od roku 1930. Nyní se velmi často používají, zpopularizovaly je filmové hvězdy jako Marlon Brando a James Dean, které jim daly kulturní význam jako symbol svobody a rebelie. Stejně jako u ostatních kšiltovek speciální edice budou i kšiltovky Austin Podium v prodeji na https://afbmotorsport.com/en/contenido/pirelli-podium-cap-f1-special-editions-26 a na platformách Fanatics a Stichd.
Letošní Velká cena Spojených států, první etapa čistě amerického trojitého závodu, také zaznamená změny na trati COTA (Circuit of the Americas), protože její velká část byla obnovena, čímž byla dokončena práce započatá před dvěma lety.
To zahrnuje úseky mezi zatáčkami 9 a 12 a 16 a 3, což zahrnuje dvě nejdelší rovinky, kde lze použít DRS. Abrazivnost trati se proto mohla od loňského roku změnit, vzhledem k tomu, že nová vrstva asfaltu je obvykle hladší než starý povrch dráhy. To přidává na důležitosti získání co největšího množství dat během jediné hodiny volného tréninku, který se koná v pátek brzy odpoledne, kdy se formát sprintu vrací na víkend v Austinu. Mezi další změny patří použití falešného štěrku pro výjezdové zóny v některých zatáčkách, jak již bylo vidět na jiných tratích, například v Zandvoortu. Bylo to provedeno s cílem zmírnit kontroverzi, která může vzniknout při překračování traťových limitů, aniž by se na trať vyhazoval skutečný štěrk. Nový povrch by se měl vypořádat i s problémem malých hrbolů, které se v průběhu let na některých místech objevily na závodní trati a které jezdcům ztěžovaly život a narušovaly ovladatelnost vozu.
Zvolené směsi pro suché počasí jsou stejné jako ty, které byly použity pro poslední dvě vydání kola Austin, a to C2 jako tvrdá, C3 jako střední a C4 jako měkká. COTA má opravdu od všeho trochu, částečně proto, že trať navržená Hermannem Tilkem se inspiruje některými z nejnáročnějších a nejoblíbenějších tratí, jako jsou Silverstone a Suzuka (zatáčky 3 až 6), Hockenheim (něco jako Motodrom od 12 do 15) a sekce od 16 do 18, která něco dluží nekonečné zatáčce 8 v istanbulském Otoparku. Výjimečným prvkem Austinu je však strmé stoupání z trati do první zatáčky, která je velmi široká, a proto jí jezdci projíždějí různými liniemi, což vždy přináší velkolepý výhled.
Pokud jde o síly působící na pneumatiky, zatížení v COTA je poměrně rovnoměrně rozloženo mezi přední a zadní nápravu a je více boční než vertikální.
Degradace je obvykle tepelná, a proto je spojena s okolní teplotou, která může v Texasu v říjnu značně kolísat ze dne na den. Pokud jde o strategii, bude třeba počkat, jak to může ovlivnit nový povrch, přičemž je třeba mít na paměti, že sobotní sprint by měl poskytnout spoustu užitečných dat. V loňském krátkém závodě si většina jezdců vybrala středně tvrdou pneumatiku, i když někteří riskovali použití měkké pneumatiky, která pak byla použita až v závěrečných fázích Grand Prix následujícího dne ve snaze získat dodatečný bod za nejrychlejší kolo závodu. Za normálních okolností jsou zde vždy nejrychlejší dvě zastávky, zejména proto, že jedna zastávka vyžaduje spoustu pečlivého řízení degradace, což je zjevně na úkor výkonu. V roce 2023 byla nejpoužívanější směsí C3, která byla účinnější než C2 a nyní bude zajímavé sledovat, zda nový asfalt dokáže vrátit Hard zpět do hry.
Austin je druhým ze tří závodů této sezóny v USA, následuje po Miami a Las Vegas.
Zdá se, že Formule 1 si konečně našla cestu do psychiky fanoušků, i když v roce 1983 se konaly tři závody, v Long Beach, Detroitu a Las Vegas. Ve skutečnosti jsou USA na čtvrtém místě na seznamu zemí, které hostily nejvíce závodů se 77, i když to zahrnuje 11 závodů Indianapolis 500, které se započítávaly do mistrovství světa jezdců v letech 1950 až 1960. V čele tohoto seznamu jsou Velká Británie a Německo se 79 a Itálie se 107. GP USA se konalo v jedenácti lokalitách: Austin (11), Dallas (1), Detroit (7), Indianapolis (19), Las Vegas (3), Long Beach (8), Miami (3), Phoenix (3), Riverside (1), Sebring (1) a Watkins Glen (20). Neobvyklá statistika: dva jezdci s největším počtem Grand Prix USA budou tento víkend na trati, protože Lewis Hamilton a Max Verstappen mají na svém kontě šest vítězství. Co se týče týmů, i zde jsou společní lídři, Ferrari a McLaren mají shodně třináctku. Objeví se tento víkend jasný lídr?