Majestátní výkon od startu do cíle by byl dobrým způsobem, jak shrnout Velkou cenu Spojených států týmu Scuderia Ferrari HP. Charles Leclerc převzal vedení závodu od začátku a kontroloval jej až do konce, zatímco Carlos Sainz neměl příliš velké problémy s posunem na druhé místo, používal agresivní strategii v kombinaci s vynikajícími vlastnostmi SF-24 při práci s pneumatikami. Bezvadná práce jezdců, mechaniků, inženýrů a stratégů a týmu v Maranellu přinesla Scuderii 87. první a druhé místo, druhé v této sezóně po Austrálii a třetí s touto jezdeckou dvojicí. Mezi dnešním závodem a sprintem tým získal 55 bodů, což je pro tým rekord. To znamená, že Scuderia Ferrari HP má stále šanci bojovat o titul v Poháru konstruktérů, v současné době ztrácí 54 bodů na McLaren a pouze 8 na Red Bull. Pro Ferrari je to 247. vítězství ve Formuli 1, Leclercovo osmé, což ho drží na třetím místě v hodnocení jezdců, Carlos je stále pátý poté, co si zajistil své šesté umístění na stupních vítězů v sezóně.
Velká cena Spojených států amerických 2024
Závod
Výsledek kvalifikace znamenal, že tým byl přiměřeně optimistický a plně soustředěný, protože studoval všechna data během včerejšího briefingu, který zahrnoval zvláštní pozornost věnovanou startům z předchozích závodů, a to přineslo perfektní výsledek. Na startu Charles vsadil na to, že Lando Norris a Max Verstappen budou mít konflokt v první zatáčce najel zeširoka a využil toho a ujal se vedení. Carlos, který jel z vnější strany trati na třetím místě, se pokusil o totéž, ale zasekl se za dvěma vozy a musel se zařadit za Verstappena na třetím místě. Ve volném vzduchu si Leclerc rychle dokázal vybudovat dostatečný náskok, aby byl schopen kontrolovat závod. Posádka na boxové zídce měla dost rozumu na to, aby změnila Sainzovu strategii, když bylo jasné, že Verstappena na trati nemůže předjet. Španěl zajel do boxů ve 21. kole a dostal se před Sergia Péreze s volnou tratí před sebou, což znamenalo, že mohl tlačit tvrději než kdokoli jiný na tvrdých pneumatikách, a to díky svým manažerským schopnostem a skutečnosti, že vůz je šetrný k pneumatikám. Výsledkem byl dokonalý podstřih na úřadujícího šampiona. Charles zajel do boxů pro tvrdou sadu pneumatik ve 26. kole, vrátil se na třetí místo, poté předjel Oscara Piastriho na druhém místě a znovu se ujal vedení, když Norris zajel do boxů. Ve 31. kole to byl ideální scénář, když Charles a Carlos vedli pole bez dalších změn, a zajistili Scuderia Ferrari HP první dvojité místo ve Spojených státech od roku 2006, kdy se to podařilo Michaelu Schumacherovi a Felipemu Massovi v Indianapolisu.
Vzhůru do Mexico City.
Tým chtěl závodit v Austinu, aby viděl, jak budou aktualizace zavedené od Monzy fungovat na opravdu náročné trati a výsledky byly pozitivní, díky tvrdé práci celého týmu na trati i v Maranellu. Nyní jde o to, abychom se vypořádali se zbytkem sezóny závod po závodě, zůstali soustředění a maximalizovali potenciál balíčku, počínaje Velkou cenou Mexico City příští víkend ve výšce 2000 metrů nad mořem. Tento závod bude od zítřka jediným bodem na programu, ale dnes večer je čas na oslavu v Austinu.
Charles Leclerc #16
Je to dobrý pocit přivézt domů vítězství na začátku tohoto trojitého závodu. Celý tým odvedl úžasnou práci, aby se tak stalo, a 1-2 nám přináší slušné množství bodů v boji o titul konstruktérů. Je to optimistický cíl, ale nikdy nepřestaneme snít, dokud nebude hotový.
Měl jsem dobrý start, využil jsem toho, že Max (Verstappen) tvrdě tlačil do první zatáčky a Lando (Norris) se před ním bránil. Seřadil jsem svůj výjezd a oba je předjel. Poté jsem věděl, že to bude otázka toho, abych se dobře staral o své pneumatiky a prostě je přivezl do cíle.
Naše rychlost byla od prvního kola opravdu silná a cítil jsem, že se Maxovi mohu docela pohodlně odtrhnout. Udělali jsme opravdu dobrý krok, pokud jde o naše závodní nastavení a doufejme, že si to udržíme i v příštích několika závodech. Uděláme vše pro to, abychom maximalizovali naše výsledky a na konci roku si to spočítáme a uvidíme, jak na tom jsme.
Carlos Sainz #55
Pro tým to byl v podstatě perfektní víkend, takže mega gratulace všem tady i doma. Můj závod byl na startu ohrožen, protože mě zablokovali Lando (Norris) a Max (Verstappen), kteří bojovali přede mnou, což znamenalo, že jsem první stint zajel na Maxově špinavém vzduchu. Měli jsme problém a v několika kolech jsem měl obavy, ale podařilo se nám to vyřešit a využili jsme naši rychlost k tomu, abychom Maxe podjeli a skončili na druhém místě.
Je skvělé, že můžeme s tímto vozem zaútočit a chceme bojovat až do posledního závodu o Pohár konstruktérů. Takto musíme pokračovat v práci i ve zbývajících závodech, které začínají příští týden v Mexico City.
Fred Vasseur Šéf týmu Scuderia Ferrari HP
Byla to perfektní neděle. Tento víkend jsme odvedli velmi dobrou práci, získali jsme spoustu bodů, ale musíme zůstat soustředění a nemyslet si, že jsme šampióni jen kvůli dnešnímu výsledku. Naše rychlost byla vždy pod kontrolou, stejně jako strategie s oběma jezdci, a když máte mírnou výhodu, kterou jsme dnes měli, je mnohem snazší odvést dobrou práci. Vůz se hodně zlepšil, pokud jde o jeho ovladatelnost ve srovnání s tím, kde jsme byli před několika závody, a to přispělo k výsledku.
Charles měl perfektní start a dobře se staral o pneumatiky, zatímco s Carlosem jsme ho museli zajet do boxů dříve, než jsme plánovali, abychom Maxe (Verstappena) předjeli. Jakmile byl na volném vzduchu, dokázal udávat tempo a dokázal si zajistit druhé místo.
Příští týden v Mexiku to bude úplně jiný příběh, protože nadmořská výška z něj dělá jednorázový závod, což přidává na výzvě, kde se musíte hodně soustředit na chlazení. To, že jste rychlí v Austinu, neznamená, že budete rychlí v Mexiku. Tohle první a druhé místo je skvělou motivací pro příští týden. Co se týče šampionátu, bereme ho závod po závodě, ale stále je k dispozici spousta bodů, včetně těch ze sprintů, takže všechno je stále možné. Nyní se plně soustředíme na Mexiko, kde doufáme, že budeme v tomto pozitivním trendu pokračovat.
Zdroj : Scuderia Ferrari HP