Scuderia Ferrari HP opouští Bahrain s 22 body

 Tým Scuderia Ferrari HP opouští Bahrajn s 22 body v kapse díky čtvrtému místu Charlese Leclerca a pátému místu Lewise Hamiltona. Je zde také povědomí, že ve srovnání s prvními třemi závody sezóny bylo dosaženo pokroku. V nejnapínavějším ze čtyř letošních závodů Charles až do závěrečných fází bojoval o umístění na stupních vítězů, když bojoval s Landem Norrisem. Nevyhnutelně panuje určité zklamání, že mu příjezd safety caru ve dvou třetinách vzdálenosti rozhodně neprospěl. Pokud jde o Lewise, ten předvedl skvělý vzestup pořadím, když po většinu z 57 kol jel útočný závod a předvedl několik velkolepých předjížděcích manévrů.

Závod.

Tým se rozhodl nasadit oba jezdce na nových středních pneumatikách, na rozdíl od těch kolem nich, kteří všichni zvolili použité měkké pneumatiky. Po startu z druhého místa na to Charles doplatil a ztratil místa ve prospěch George Russella a Landa Norrise. Lewis jel tam, odkud startoval z devátého místa. Když Oscar Piastri ve 14. kole zajel do boxů pro pneumatiky, Leclerc se ocitl ve vedení a Hamilton byl druhý. Vozy SF-25 provedly v 17. kole dvojitou zastávku v boxech a nasadily další sadu středně tvrdých pneumatik, přičemž Charles se vrátil na páté místo a poté okamžitě předjel Pierra Gaslyho na čtvrtém místě. Lewis se vrátil na desáté místo a okamžitě se dostal do útoku, dohnal a předjel skupinu před sebou v pořadí Jack Doohan, Max Verstappen, Andrea Kimi Antonelli a Esteban Ocon, přičemž se dostal až na páté místo, když Gasly udělal svou druhou zastávku. Blíže k čelu byl nyní Leclerc nejrychlejším jezdcem na trati, a to do té míry, že Norrise dohnal a předjel na třetím místě. V tomto okamžiku byla Ferrari na čerstvějších gumách než ta kolem nich, což jim dávalo určitou flexibilitu, pokud jde o to, jak dlouho prodloužit druhý stint a jakou směs použít pro závěrečný stint.

Kolize v pořadí ve 32. kole však vyvolala výjezd safety caru, takže se všichni ponořili do boxů na zastávku v boxech, která stála zhruba polovinu obvyklého času.

V tomto okamžiku nezbývalo nic jiného než zajet do boxů naposledy, nasadit Hard na oba vozy a dojet až k šachovnicovému praporku, přičemž ztratil jakoukoli výhodu toho, že jel na čerstvějších pneumatikách. Při restartu se Charles bránil Norrisovým útokům jako lev do té míry, že se Hamiltonovi na krátký okamžik podařilo předjet McLaren. Lando se znovu dostal do vedení ve 36. kole a od té doby se Lewis spokojil s tím, že vůz dovezl do cíle na pátém místě. Před námi byla další bitva mezi Russellem na měkkých pneumatikách, Charlesem a Norrisem o dvě místa na stupních vítězů za Piastrim. V závěrečných fázích se Leclerc začal trápit na tvrdých pneumatikách a Norris, který byl na středně tvrdých pneumatikách v lepší formě, ho předjel pět kol před koncem, takže se Charles musel spokojit se čtvrtým místem se ztrátou tří sekund.

Nyní závěrečná část trojitého závodu.

Tempo šampionátu je neúprosné, formule 1 zůstává na Blízkém východě, protože příští neděli se koná pátá GP, Velká cena Saúdské Arábie, která se koná na velmi rychlém okruhu Jeddah Corniche.

Scuderia Ferrari HP

Charles Leclerc #16

Po závodě, jako je tento, nelitujeme, jen musíme najít nějaké větší tempo. V prvním stintu jsme trochu tlačili a druhý byl ještě rychlejší, ale jakmile safety car věci resetoval, naše rychlost prostě nebyla dost dobrá na to, abychom bojovali s McLareny a Georgem (Russellem) v Mercedesu. Obecně platí, že neexistuje žádný konkrétní typ zatáčky, kde bychom zaostávali, jen potřebujeme více přilnavosti po všech kolech.Příští týden v Džiddě lépe porozumíme našemu upgradu, těším se, až zjistíme, co se o něm dozvíme

Lewis Hamilton

Lewis Hamilton #44

Celkově to byl solidní závod. Měl jsem slušný start, brzy jsem udělal nějaký pokrok a v prostředním stintu jsem se na střední pneumatice cítil silný a byl jsem schopen předjíždět. Vůz měl dobrou rychlost a byl jsem schopen tlačit na pilu, zatímco jsem si udržel výkonnostní okno, kterého jsem v předchozích závodech nebyl schopen dosáhnout. Na tvrdé směsi se vyvážení trochu vytratilo, ale jsem rád, Grazie týmu – strategie a zastávky v boxech byly opravdu dobře provedeny a měly skutečný vliv na závod. Z tohoto víkendu jsme si vzali několik dobrých ponaučení a tuto dynamiku si přeneseme i do Džiddy. Velké poděkování patří také všem tifosi za neustálou podporu, znamená to opravdu hodně.

Fred Vasseur – Šéf týmu

Dnes jsme měli potenciál být lepší. Safety car nepřišel ve správný čas pro nás, alespoň pro Charlese, ale to není omluva. Byli jsme uprostřed dobrého druhého stintu a naše strategie by nám dala šanci rozhodnout o pneumatikách pro konec závodu mezi tvrdými a měkkými poté, co jsme v první části závodu s oběma našimi jezdci jeli na dvou sadách středně tvrdých pneumatik. Když vyjel safety car, museli jsme to zajet, ale to nám zkazilo plány a možná právě tam jsme ztratili nejlepší příležitosti přivézt domů umístění na stupních vítězů. Získali jsme však dobré body s Charlesem i Lewisem, kteří si vedli dobře, když se vrátili po náročné kvalifikaci a předvedli silný závod, který je velmi povzbudivý. Jsme tam, kde jsme: McLaren je stále o krok napřed, ale ve druhém stintu jsme s nimi bojovali a byli jsme schopni bojovat jak s Mercedesem, tak s Red Bully. Budeme dál pracovat na tom, abychom byli konkurenceschopnější v dalších závodech, které začínají příští týden v Saúdské Arábii

Zdroj : Scuderia Ferrari HP

Oscar Piastri jasně zvítězil v GP Bahrain 2025