Roman Staněk lituje potenciálního pódia v Baku

To byl případ  toho, co mohlo  být pro Romana Staňka ve  sprintu  ve 4.  kole. První seznámení jezdce Tridentu se závoděním na městském okruhu v Baku ho poslalo  hluboko do chaosu, ale říká, že odměnou  za první body ve Formuli 2 byla hořkosladký konec.

Dva napínavé momenty málem znamenaly pro  Staňkův závod katastrofu.

  Za prvé, zatímco v 7. kole bojoval s Enzem Fittipaldim o deváté místo , český jezdec se pokusil odvést  práci na vnější straně  zatáčky číslo jedna .

Naneštěstí pro něj,  nedostatek  přilnavosti ho  poslal daleko, otřel  se o  bariéry a způsobil, že ztratil Arthura Leclerca – chyba,  o které  se  Staněk domnívá, že ho  stála šanci na potenciální vrchol a dokončit na stupních vítězů.

„Byl  to dobrý závod, užil jsem si ho. Bohužel jsem udělal jednu chybu při  předjíždění na Enza, což mě možná stálo pódium. V podstatě jsem brzdil příliš pozdě a tady, jakmile jste mimo trať, úplně ztratíte přilnavost, takže je to něco, co si opravdu musím pamatovat pro příště.

   „V polovině závodu nám chybělo hodně rychlosti, takže se na to musíme také podívat.  Pak nakonec došlo k obrovskému propadu pořadím. Měl jsem  štěstí, že jsem získal jeden bod, ale nejsem typ  člověka,  který by získal jeden bod a on je   šťastný. Potřebuji získat mnohem více bodů, abych se na konci  roku mohl  dostat  do dobré pozice.“

Formule 2 – Azerbaijan 28.-30.4.2023

  Druhý  okamžik  srdce v ústech přišel díky tomu, že jsem byl při  druhém restartu safety caru  ve  špatný čas na  špatném místě.

Zatímco lídři upadli do chaosu, Staněk měl svůj vlastní problém s kalamitou poté, co se  před  ním roztočil Jack Doohan z  Invicta Virtuosi Racing. 

 Jezdec Tridentu neměl  kam uhnout a tak přiznal, že si myslel, že je po všem. I když z toho prošel  jen těsně bez úhony, týmový kolega Clément Novalak a Juan Manuel Correa ho dokázali přeskočit v pořadí a přinutit ho ke spokojení se s devátým místem.

„Bylo to  šílené, protože při restartu všichni trpěli  bez přilnavosti na  pneumatikách. Viděl jsem  ,   jak brzdí velmi pozdě a kouřil celý a pak se otočil. Řekl  jsem  „krvavé peklo“,  protože  jsem nebyl schopen jít  ven a  protože když se  někdo otočí,   musíte jít dovnitř. 

„Takže jsem jel po vnějšku a pak jsem si říkal  ‚dobře, on mě trefí  ‚ a vzal jsem vnější  čáru. Všichni kluci mě předjeli vnitřkem, ale podařilo se mi  nemít  žádný kontakt.  Mohl jsme být mnohem výš, ale takové  je závodění – věci se stávají.“

Zatímco  pozávodní penalizace pro Isacka Hadjara ho nakonec posunula na body, Staněk říká, že se nespokojí jen s tím, že se dostal na bodovanou pozici.

Po loňských úspěších ve formuli 3  je hladový po dalších  úspěších a je zarputilý ve svém odhodlání vrátit se  do boje na  čele  startovního pole.

V loňském roce jsem získal hodně  bodů a skončil jsem  na 5. místě v šampionátu  F3. Přišel jsem  do F2 a po čtyřech kolech   mám  svůj první bod, takže je to trochu  smíšené  pocity,  protože cítím, že z  mé strany opravdu vynakládám  úsilí.  Přestěhoval jsem se  do Itálie,  trénuji sám, dělám, co můžu, a  výsledky se nedostavují. 

„Je to součást  mého života a já  se nikdy nevzdám!  Nikdy se  nevzdám  ničeho , co dělám, takže  se prostě  snažíme dál. Nejsem  v pozici,  ve které bych měl být, vím to, ale pracujeme na tom. Cítím, že to přichází.“

Ve hře   bude  více proměnných, které rozhodí   pořadí v nedělním hlavním závodě, přičemž použití  superměkkých i středních  pneumatik Pirelli vyhodí potenciální strategie  široce otevřený.  V očekávání  ještě většího chaosu během  29 kol Staněk počítá s tím, že pokud se mu podaří dostat své pneumatiky pod kontrolu a projet   úvodní fází z 12. místa, pak další body  O finiš by se dalo  hrát.

 Musíme  najít  správnou rovnováhu s  týmem a také zde pneumatika hodně degraduje . Musíme tedy najít kompromis, abychom to zítra napravili.  Pokud to opravíme,  bude to pro mě mnohem jednodušší a  budu rychlejší.

    „Závod bude  o přežití prvních několika kol, protože to tak v televizi  nevypadá, ale když  projíždíte  90stupňovou zatáčkou s tolika auty.  Jedete super pomalu , ale máte pocit, že vás někdo srazí,  protože je kolem příliš  mnoho aut. Pak s dobrým tempem  budeme  schopni se posunout vpřed  a  doufejme,  že  uděláme dobrou strategii a zastávku v boxech.  Naším cílem je získat místa.“

 

Zdroj : F2