To byl případ toho, co mohlo být pro Romana Staňka ve sprintu ve 4. kole. První seznámení jezdce Tridentu se závoděním na městském okruhu v Baku ho poslalo hluboko do chaosu, ale říká, že odměnou za první body ve Formuli 2 byla hořkosladký konec.
Dva napínavé momenty málem znamenaly pro Staňkův závod katastrofu.
Za prvé, zatímco v 7. kole bojoval s Enzem Fittipaldim o deváté místo , český jezdec se pokusil odvést práci na vnější straně zatáčky číslo jedna .
Naneštěstí pro něj, nedostatek přilnavosti ho poslal daleko, otřel se o bariéry a způsobil, že ztratil Arthura Leclerca – chyba, o které se Staněk domnívá, že ho stála šanci na potenciální vrchol a dokončit na stupních vítězů.
„Byl to dobrý závod, užil jsem si ho. Bohužel jsem udělal jednu chybu při předjíždění na Enza, což mě možná stálo pódium. V podstatě jsem brzdil příliš pozdě a tady, jakmile jste mimo trať, úplně ztratíte přilnavost, takže je to něco, co si opravdu musím pamatovat pro příště.
„V polovině závodu nám chybělo hodně rychlosti, takže se na to musíme také podívat. Pak nakonec došlo k obrovskému propadu pořadím. Měl jsem štěstí, že jsem získal jeden bod, ale nejsem typ člověka, který by získal jeden bod a on je šťastný. Potřebuji získat mnohem více bodů, abych se na konci roku mohl dostat do dobré pozice.“
Druhý okamžik srdce v ústech přišel díky tomu, že jsem byl při druhém restartu safety caru ve špatný čas na špatném místě.
Zatímco lídři upadli do chaosu, Staněk měl svůj vlastní problém s kalamitou poté, co se před ním roztočil Jack Doohan z Invicta Virtuosi Racing.
Jezdec Tridentu neměl kam uhnout a tak přiznal, že si myslel, že je po všem. I když z toho prošel jen těsně bez úhony, týmový kolega Clément Novalak a Juan Manuel Correa ho dokázali přeskočit v pořadí a přinutit ho ke spokojení se s devátým místem.
„Bylo to šílené, protože při restartu všichni trpěli bez přilnavosti na pneumatikách. Viděl jsem , jak brzdí velmi pozdě a kouřil celý a pak se otočil. Řekl jsem „krvavé peklo“, protože jsem nebyl schopen jít ven a protože když se někdo otočí, musíte jít dovnitř.
„Takže jsem jel po vnějšku a pak jsem si říkal ‚dobře, on mě trefí ‚ a vzal jsem vnější čáru. Všichni kluci mě předjeli vnitřkem, ale podařilo se mi nemít žádný kontakt. Mohl jsme být mnohem výš, ale takové je závodění – věci se stávají.“
Zatímco pozávodní penalizace pro Isacka Hadjara ho nakonec posunula na body, Staněk říká, že se nespokojí jen s tím, že se dostal na bodovanou pozici.
Po loňských úspěších ve formuli 3 je hladový po dalších úspěších a je zarputilý ve svém odhodlání vrátit se do boje na čele startovního pole.
V loňském roce jsem získal hodně bodů a skončil jsem na 5. místě v šampionátu F3. Přišel jsem do F2 a po čtyřech kolech mám svůj první bod, takže je to trochu smíšené pocity, protože cítím, že z mé strany opravdu vynakládám úsilí. Přestěhoval jsem se do Itálie, trénuji sám, dělám, co můžu, a výsledky se nedostavují.
„Je to součást mého života a já se nikdy nevzdám! Nikdy se nevzdám ničeho , co dělám, takže se prostě snažíme dál. Nejsem v pozici, ve které bych měl být, vím to, ale pracujeme na tom. Cítím, že to přichází.“
Ve hře bude více proměnných, které rozhodí pořadí v nedělním hlavním závodě, přičemž použití superměkkých i středních pneumatik Pirelli vyhodí potenciální strategie široce otevřený. V očekávání ještě většího chaosu během 29 kol Staněk počítá s tím, že pokud se mu podaří dostat své pneumatiky pod kontrolu a projet úvodní fází z 12. místa, pak další body O finiš by se dalo hrát.
Musíme najít správnou rovnováhu s týmem a také zde pneumatika hodně degraduje . Musíme tedy najít kompromis, abychom to zítra napravili. Pokud to opravíme, bude to pro mě mnohem jednodušší a budu rychlejší.
„Závod bude o přežití prvních několika kol, protože to tak v televizi nevypadá, ale když projíždíte 90stupňovou zatáčkou s tolika auty. Jedete super pomalu , ale máte pocit, že vás někdo srazí, protože je kolem příliš mnoho aut. Pak s dobrým tempem budeme schopni se posunout vpřed a doufejme, že uděláme dobrou strategii a zastávku v boxech. Naším cílem je získat místa.“
Zdroj : F2