Oprava Barrandovského mostu v Praze zřejmě skončí v prosinci 2024 pokud počasí bude příznívé

Oprava Barrandovského mostu v Praze měla v rozpočtu cenu  594,5 milionu . Koncová odhadovaná částka bude 1,3 miliardy korun. Důvodem je špatný stav konstrukce a inflace. Stavaři se rozhodli použít ultrahodnotný beton a konstrukci zpevnit novými armaturami. 

 

Letos probíhá třetí a čtvrtá etapa na severní polovině mostu.

Ta je sice mladší, ale podle stavbařů ve výrazně horším stavu. Nyní práce podle primátorova náměstka Zdeňka Hřiba (Piráti) dospěly k odkrytí základové desky.

„Díky tomu lze potvrdit původní předpoklad, že pokud bude aspoň trochu normální počasí, tak bude oprava Barrandovského mostu na tom vrchu dokončena v tomto roce,“ řekl Hřib.

 

 

Vyšší cenu ovlivnily jak dražší technologie, protože stav mostu byl horší, než se předpokládalo, tak prodloužení prací. Roli hraje i inflace.

„Očekáváme celkové náklady kolem 1,3 miliardy korun,“ řekl ředitel pražské Technické správy komunikací Filip Hájek.

Progresivní moderní řešení vyrovnávací vrstvy, eliminace izolace, ztužení původní konstrukce
Poznámka redakce k současné rekonstrukci Barrandovského mostu.

Rekonstrukce Barrandovského mostu se dle zhotovitele prodloužila z důvodu nepředpokládaného vyššího opotřebení mostovky.

Každý, kdo dlouhodobě sledoval dopravu na Barrandovském mostě ještě před vybudováním Radotínského mostu, věděl, že po této straně jezdili kamiony z D1 na D5. Tedy bylo nasnadě, že bude tato část poměrně více zatížená než čas na druhé straně, kdy kamiony sjížděly z Barrandova dolů a již nezatěžovaly mostovku.

Je jasné, že pravý pruh byl přetížen, jelikož zde byl přikázaný směr jízdy vpravo pro kamiony. Ty se pak stáčely a svojí vahou zatěžovali pravou stranu mostovky, kdy potom stoupaly nahoru do barrandovského mostu. Proto je zvláštní, že si toto neprošli zhotovitelé před zahájením rekonstrukce a neudělali větší průzkum právě této části, která logicky musela být historicky více zatížena.

Práce lze očekávat ještě v prosinci.

„Počasí bývá někdy v prosinci, jak víte, k nám stavařům dobré, předpokládáme, že se najde nějaké okno,“ uvedl náměstek ředitele TSK Josef Richtr.

Do té doby je nutné počítat s dopravními omezeními. V příštím roce se očekává ještě pátá etapa prací, ta už podle silničářů vliv na dopravu mít nebude.

Betonáž

 

Zdroj : prezentace TSK a vlastní zdroje

 

Ve III. etapě Rekonstrukce Barrandovského mostu došlo k technickým problémům, na řešení již pracují odborníci