
První den nového roku na obě posádky CZech Samurai čekalo 341 km z toho 219 ostrých. Jezdci dostali pokyn dát si pozor na velbloudy, nekonečné kamenité pasáže, dunoviště a rychle se měnící terén. Terén pro kategorii Classic kby se dal popsat jako kamenolom.
První etapa pro kategorii Classic se dá popsat jako jízda kamenolomem
Přejezdy mezi etapami byly 80 % v kamenech a poušti. Závodilo se nejen v etapách, ale právě i v těchto přejezdech. Boj s technikou to byl i pro lídry této kategorie, čemuž napovídá vysoká úmrtnost.
Gabriel Žúbor, navigátor z Toyoty, popisuje dnešní den takto:
„V první stage nás pořadatelé vehnali do kamenolomů, kde technika dostala pořádně zabrat. Na tlumičích nám odešlo uložení, a to už nás potom limitovalo v rychlosti. Tam kde jsme mohli jet 50 jsme jeli 30, tam kde se dalo letět 60 jsme jeli 50. V písčitých pasážích jsme auto nešetřili, protože tlumiče nedostávali tolik zabrat. Dneska jsme nebloudili, i přesto, že se hodně aut motalo, my jsme jeli na jistotu.“
Suzuki Samurai se potýkal s problémy s palivem.
Posádky týmu CZech Samurais jsou v bivaku, mechanici makají na plné obrátky. Zítra obě auta startují do dalšího závodního dne.
Foto: Petr Šedivý