České dráhy převzaly všechny elektrické RegioPantery druhé generace.

Elektrické jednotky RegioPanter jsou moderní bezbariérové vlaky vybavené klimatizací, palubní sítí Wi-Fi, možností napájení cestovní elektroniky ze zásuvek 230 V 50 Hz AC a USB konektorů. Vlaky disponují velkým prostorem pro umístění invalidních vozíků, kočárků, jízdních kol a dalších objemných zavazadel. RegioPantery jsou vybaveny nejmodernější bezpečnostní a komunikační technikou, jako jsou evropský vlakový zabezpečovač ETCS nebo radiokomunikace GSM-R.

„Dokončením této zakázky pro českého národního dopravce jsme završili jeden z našich nejvýznamnějších železničních projektů posledních let. Měli jsme příležitost stát se součástí zásadní modernizace české regionální železniční dopravy a přispět k tomu, aby více lidí vyměnilo automobily za pohodlné a ekologické vlaky. Panteři nabízejí nejen vysoký komfort a spolehlivost, ale také dokazují, jak mohou inovace v dopravě zlepšit každodenní život,“ uvedl Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva Škoda Group.

„RegioPantery v barvách Českých drah si také připsaly jeden důležitý primát. Čtyři jednotky osazené trakčními bateriemi se staly prvními bateriovými vlaky na české železnici. Od poloviny prosince jimi zajišťujeme provoz na vytížené regionální lince Veřovice – Studénka – Ostrava. Jméno RegioPanter pak ponese i dalších 15 bateriových souprav, které nasadíme v Moravskoslezském kraji do provozu v průběhu jízdního řádu 2027,“ připomíná člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta.

Nejvíce RegioPanterů 2. generace jezdí v Olomouckém kraji, kde je nasazeno do provozu celkem 27 těchto moderních jednotek.

Cestující se s nimi ale setkají i v Královéhradeckém, Karlovarském, Plzeňském, Jihočeském, Zlínském, Moravskoslezském, Středočeském kraji, v Praze a také na Vysočině.

Výhody jednotek RegioPanter

  • moderní světlý a přehledný klimatizovaný interiér s ergonomicky řešenými čalouněnými sedačkami dle požadavku krajů ve 2. a případně také v 1. třídě;
  • bezbariérový nástup s podlahou vozidla ve výši moderních nástupišť bez nutnosti překonávat schody, pro cestující na vozíku budou vybaveny plošinou pro překlenutí prostoru mezi nástupištěm a podlahou vozu, na zastávkách s nižšími nástupišti usnadní nástup dodatečný výsuvný schod;
  • moderní bezpečné předsuvné dveře ovládané tlačítky, centrálně uzavírané a blokované již před rozjezdem vlaku, navíc pro nevidomé a slabozraké budou čelní dveře jednotky vybavené dálkovým ovládáním dveří obsluhované slepeckou vysílačkou a vybavené akustickým majáčkem, dveře jsou vybaveny varovnou audiovizuální signalizací před zavíráním a mají bezpečnostní prvky proti sevření osob;
  • prostorné bezbariérové WC přístupné také osobám na vozíku s uzavřeným systémem a vybavené sklopným stolem pro přebalování kojenců;
  • doplňkové služby jako jsou elektrické zásuvky pro napájení přenosné elektroniky, např. mobilní telefony, tablety atp. včetně USB portů, Wi-Fi, sklopné nebo rozkládací stolky podle rozmístění sedaček a zásuvky 230 V pro dobíjení baterií elektrických invalidních vozíků, individuální čtecí lampičky jednotlivých míst;
    dostatečné velké prostory pro přepravu osob na invalidním vozíku, umístění kočárků, jízdních kol a dalších velkých zavazadel;
  • moderní audiovizuální informační systém poskytující informace o jízdě vlaku a zastávkách všem cestujícím včetně nevidomých, slabozrakých nebo neslyšících osob, pro nevidomé a slabozraké budou uvnitř soupravy k dispozici také informační štítky v Braillově písmu.

Zdroj : ČD