MERCEDES-BENZ oslaví sté výročí Targa Florio v Trofeo Bandini

  • Mercedes z roku 1924, vítěz Targa Florio, obnovený společností Mercedes-Benz Classic na oslavu 100 let od průkopnického vítězství.
  • Pilot týmu Mercedes-AMG PETRONAS F1 George Russell bude pilotovat vůz z Faenzy do středověké vesnice Brisighella a převezme cenu Trofeo Bandini Award 2024.

Sté výročí vítězství v závodě Targa Florio

U příležitosti stého výročí vítězství Mercedesu v závodě Targa Florio v roce 1924 usedne tuto středu (15. května) za volant jednoho z původních zúčastněných vozů. Šestadvacetiletý jezdec bude pilotovat dvoulitrový stroj, který byl nedávno restaurován společností Mercedes-Benz Classic, před víkendem Velké ceny Emilia Romagna, aby převzal letošní cenu Trofeo Bandini.

 

Cena byla založena v roce 1992 na památku slavného italského závodního jezdce, který zemřel v roce 1967. Trofej je udělována osobnosti v F1 a je vybírána speciální komisí. Prezentace se koná ve vesnici Brisighella v regionu Emilia-Romagna. George pojede se 100 let starým vozem z nedalekého města Faenza na slavnostní ceremoniál na návsi, kde se bude slavit ocenění a připomínat vítězství Mercedesu v závodě Targa Florio.

George Russell :

„Mercedes-Benz má v motoristickém sportu neuvěřitelnou historii. Od té doby, co jsem se v roce 2017 připojil k týmu, jsem se o něm rád dozvěděl více, včetně návštěvy muzea a „Svatých sálů“ ve Stuttgartu. Když se naskytla příležitost řídit jeden z nejikoničtějších vozů v historii společnosti, skočil jsem po ní. Nemůžu se dočkat, až usednu za volant závodního vozu Mercedes Targa Florio 2 litry a uvidím, čím si prošli nejlepší jezdci před 100 lety. Restaurování od Mercedes-Benz Classic je jako vždy bezkonkurenční. Řídit tak úžasný vůz, nejen na oslavu tak významného vítězství v historii značky Mercedes-Benz, ale také na cestě k získání ceny Trofeo Bandini, je ještě výjimečnější. Těším se na vřelé přijetí v Brisighelle a děkuji výboru za velkorysou volbu.“

Veřejný silniční vytrvalostní závod Targa Florio

Veřejný silniční vytrvalostní závod Targa Florio, který se konal v horách na Sicílii v Itálii, vznikl na začátku 20. století. Poprvé se jela v roce 1906, byla to jedna z nejtěžších soutěží a stala se jednou z nejdůležitějších pro výrobce automobilů, kteří chtěli předvést své nejnovější výtvory. Po prvním úspěchu v roce 1922 se Mercedes zúčastnil závodu v roce 1924 s dvoulitrovým závodním vozem Targa Florio, prvním projektem tehdejšího šéfinženýra Ferdinanda Porscheho.

Christian Werner, s nátěrem v červené barvě, aby odradil místní fanoušky od toho, aby bránili v jeho postupu, vyhrál prestižní závod v čase 8 hodin, 17 minut a 3 sekundy a získal druhé vítězství německé značky.

V roce 2022 se společnost Mercedes-Benz Classic rozhodla k výročí co nejautentičtěji přestavět původní 2litrový závodní vůz Targa Florio z vlastní sbírky – v souladu s vysokými standardy tovární renovace. Je to vozidlo, ve kterém Christian Lautenschlager v roce 1924 dokončil Targa Florio. Wernerův vítězný vůz se nedochoval. Po odstranění závodního vozu z muzea Mercedes-Benz následovala pečlivá analýza inventáře a rozsáhlé pátrání v archivu Mercedes-Benz Classic – „paměti“ značky. Původní technické výkresy a historické fotografie byly klíčovými podklady pro autentické restaurování, které Classic centrum provedlo ve spolupráci se sítí odborníků.

 

Zdroj: Mercedes AMG-PETRONAS Formula One Team