Spousta hudby a hodně zábavy. Takové jsou tradičně Dny Karviné. Letos se navíc můžete svézt parním vlakem taženým lokomotivou Rosničkou.
Termín: 8. června 2019
Dny Karviné 2019
I letošní Dny Karviné budou mít pestrý program. Na pódiu se vystřídá řada známých zpěváků a hudebníků včetně Anny K., Verony, Rybiček 48, Voxel nebo třeba Terezy Maškové. Děti se mohou těšit na Honzu Ondera a jeho tancování.
Jízda parního vlaku
Příznivce železniční nostalgie jistě potěší jízdy historického vlaku, v jehož čele pojede parní lokomotiva Rosnička (464.202). Výletní vlak pojede po trase Bohumín – Karviná hl. n. – Petrovice u Karviné – Karviná město a zpět.
Změna termínu, vozidel, jízdního řádu a programu akce je vyhrazena.
Více informací naleznete ZDE
Lokomotiva 464.2 (Rosnička)
Tyto lokomotivy měly sloužit k vozbě rychlých osobních vlaků na tratích s lehčím svrškem v době, kdy již docházelo k útlumu parního provozu. V roce 1956 byly vyrobeny dva prototypy, k sériové výrobě z důvodu vytíženosti Škodových závodů i ČKD nedošlo.
V 50. letech 20. století začalo docházet k útlumu parního provozu, avšak výroba motorových a elektrických lokomotiv, které by byly schopny nahradit parní lokomotivy na rychlících a spěšných vlacích, byla teprve ve fázi příprav. ČSD proto vznesly požadavek na lokomotivy vycházející z osvědčených řad 464.0 a 464.1. Nabídku podala jak ČKD, tak Škoda, které byla zakázka přidělena.
Škoda uplatnila zkušenosti z výroby velké série lokomotiv řady 556.0. V roce 1956 byly vyrobeny dva prototypy řady 464.2 a už při zkouškách se osvědčily. K sériové výrobě však nedošlo, protože v té době Škoda začínala s výrobou elektrických a ČKD s výrobou motorových lokomotiv.
Obě lokomotivy byly po vykonání technicko-bezpečnostní zkoušky, při níž dosáhly rychlosti 105 km/h, zařazeny do LD Praha-Smíchov. Poté postupně vystřídaly depa Jihlava, Brno dolní a Olomouc, kde obě lokomotivy svoji službu v roce 1974 ukončily. Ve všech působištích byly vypravovány na rychlíky. Stroj 464.202 byl po zařazení do sbírek Národního technického muzea nejprve několik let odstaven v depozitáři v Čelákovicích a občasně vystavován. V roce 1980 podstoupila lokomotiva opravu vzhledu. V letech 1990–1993 byla lokomotiva v olomouckém depu opravena do provozuschopného stavu. Roku 2009 vypršela lokomotivě způsobilost kotle a na svoje opětovné uvedení do provozu musela počkat až do roku 2014.
Zdroj: Wikipedie