Nechte se svézt na Vánoční jarmark ve Valašské dědině stylově. V sobotu 14. prosince vyjíždí z Valašského Meziříčí nostalgický Rožnovský vánoční expres. V čele vlaku pojede parní lokomotiva Velký bejček (423.041) z roku 1924, která v letošním roce slaví své 100. narozeniny.
Rožnovský vánoční expres
Ve spolupráci s městem Rožnov pod Radhoštěm jsme pro vás pro letošní rok připravili v rámci série jízd parních vlaků mezi Valašským Meziříčím a Rožnovem pod Radhoštěm novinku, a to Rožnovský vánoční expres.
Tento nostalgický vlak s parní lokomotivou Velký bejček (423.041) vás sveze v sobotu 14. prosince do Rožnova pod Radhoštěm, kde se ve Valašském muzeu v přírodě koná Vánoční jarmark s nabídkou dárků z dílen lidových výrobců.
Těšit se můžete i na koledování, obchůzku lucek ze souboru Radhošť a mikulášské družiny z Valašských Klobouk, na oživené expozice ve Valašské dědině a na další doprovodný program.
Jízdní řád
Rožnovský vánoční expres | ||||
tam | ||||
stanice | příjezd | odjezd | příjezd | odjezd |
Valašské Meziříčí | 9:45 | 13:20 | ||
Zašová | 9:54 | 9:55 | 13:30 | 13:31 |
Zubří | 10:04 | 10:05 | 13:40 | 13:41 |
Rožnov pod Radhoštěm | 10:12 | 13:48 | ||
zpět |
||||
stanice | příjezd | odjezd | příjezd | odjezd |
Rožnov pod Radhoštěm | 11:30 | 16:08 | ||
Zubří | 11:36 | 11:37 | 16:14 | 16:15 |
Zašová | 11:49 | 11:50 | 16:25 | 16:26 |
Valašské Meziříčí | 11:59 | 16:35 |
Lokomotiva 423.0 (Velký Bejček)
Lokomotiva řady 423.0 je tendrová parní lokomotiva pro místní dráhy. Byla vyráběna v První českomoravské továrně na stroje v Praze (později ČKD) a v menších počtech i v Adamovských strojírnách a Škodových závodech pro Československé státní dráhy. Její výroba proběhla s přestávkami v letech 1921–1946 a celkem vzniklo 231 kusů. Po roce 1918, kdy většina místních tratí přešla pod státní dráhy, byly pod ČSD převedeny i lokomotivy, které sloužily v dopravě na lokálních tratích. Protože různorodý lokomotivní park se jevil z hlediska provozu a údržby ekonomicky nevýhodný, rozhodly se jej státní dráhy sjednotit pořízením nových lokomotiv řady 423.0, kterými by starší stroje nahradily. Jednalo se o lokomotivy nové konstrukce, vycházející ze starší řady 422.0 a dalších typů. Byly určeny k dopravní obsluze místních tratí s lehkým železničním svrškem a zajišťovaly zde jak nákladní, tak i osobní dopravu. Pro svou nenáročnou obsluhu i spolehlivost byly lokomotivy v provozu velmi oblíbené a získaly přezdívku „Velký bejček“. Na mnoha vedlejších tratích sloužily po desítky let; větší odstavování nastalo až v šedesátých letech s nástupem lokomotiv motorových a s úbytkem výkonů. Poslední lokomotivy byly vyřazeny okolo roku 1980. Několik kusů však zůstalo zachováno. Jsou vedeny jako muzejní; čtyři z nich jsou i provozuschopné a jsou používány při jízdách historických vlaků.
Zdroj: Wikipedie
Jízdné
V prodeji jsou jednosměrné jízdenky, za které dospělí cestující zaplatí 120 Kč, děti ve věku od 6 do 15 let cestují za 70 Kč. Děti do 6 let se mohou svézt zdarma bez nároku na místo k sezení.
Jízdenky, jejichž součástí je rezervace místa k sezení, je možné zakoupit v předprodeji v kterékoliv pokladně ČD a také na e-shopu ČD do vyčerpání kapacity vlaků.
Do vlaku si můžete vzít i svého pejska, a to buď ve snadno přenosné a zcela uzavíratelné schráně s nepropustným dnem bezplatně, nebo s nasazeným bezpečným náhubkem a drženého na vodítku nakrátko již před nástupem do vlaku a po celou dobu přepravy. V takovém případě za přepravu zaplatíte přímo ve vlaku částku 50 Kč / vlak.
Přeprava dětských kočárků do vyčerpání kapacity, přeprava jízdních kol vyloučena.
Změna jízdního řádu a nasazení vozidel je vyhrazena.
Více informací naleznete ZDE
Zdroj: ČD – Vlakem na výlet
Foto: Cysnews
Valašské muzeum v přírodě v Rožnově pod Radhoštěm místo inspirace i odpočinku