Prvomájová parní jízda na Švestkové dráze

Pro všechny, kteří chtějí První máj oslavit netradičně s vůní páry, připravila Švestková dráha (Linka U10: Litoměřice horní nádraží – Lovosice – Most) nostalgické parní jízdy. Společnost AŽD v první májový den vypraví historickou soupravu taženou parní lokomotivou 354.195, zvanou Všudybylka.

Parní jízda na Švestkové dráze

První vlak bude vypraven z Mostu v 7:30 hodin a z Litoměřic horního nádraží se bude vracet v 10:25 hodin. Druhý spoj vyjede z Mostu ve 13:30 hodin a z Litoměřic horního nádraží vyrazí zpět v 16:25 hodin. Součástí vlaku bude také bufetový vůz s občerstvením.

 

Jízdní řád

Zdroj: Švestková dráha

 

„Stalo se už tradicí, že První máj na Švestkové dráze oslavujeme nostalgickými jízdami. Nezmění to ani negativní ekonomické vlivy, protože tuto akci s vůní páry bereme jako poděkování všem cestujícím, že s námi jezdí. Moc si toho vážíme. Pro děti jsme připravili drobné dárky, které budeme rozdávat ve vlaku během jízdy,“ říká generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle.

Protože jde o mimořádné spoje, ve vlacích neplatí tarif Dopravy Ústeckého kraje ani Systém jednotného tarifu. Jízdenky cestující zakoupí přímo ve vlaku – dospělí za jízdu v jednom směru zaplatí 150 Kč, děti ve věku 6 až 18 let 80 Kč a děti do 6 let pojedou zdarma. Místa nelze dopředu rezervovat.

Více informací naleznete ZDE

 

Švestková dráha

Železniční trať Čížkovice–Obrnice je regionální dráha z Čížkovic přes Třebenice do Obrnic. V jízdním řádu pro cestující je uváděna v tabulce 113 Lovosice–Most, neboť po ní vedené vlaky jezdily a jezdí z Lovosic do Čížkovic po navazující trati Lovosice–Louny a z Obrnic pokračovaly do Mostu po trati Louny–Most. Od prosince 2017 do prosince 2019 byla označována ve stejné trase jako trať T4, což bylo také číslo turistické linky DÚK. Dráha se začala stavět roku 1896 a byla otevřena 19. prosince 1898.Trať obsluhovala zejména místní zemědělské podniky a také dopravovala dělníky do mosteckých dolů.

Trati se přezdívá Švestková dráha. Tento název pochází z předválečných dob podle tehdy zde rostoucích švestkových sadů a alejí.

V roce 1918 nesla trať označení 72f, a byla tak postranní tratí trati z Prahy do Mostu a dále do Moldavy. V době druhé světové války vedla z velké části v okolí hranice Protektorátu. V roce 1944 nesla označení 167b, a byla tak postranní tratí trati z Duchcova do Mladotic.

Trať je dlouhá 34,8 km a osobní vlak ji v roce 2007 projel za zhruba 61 minut. V roce 1918 vlak z Obrnic dorazil do Čížkovic za 123 minutDne 9. prosince 2007 zde byl zastaven provoz osobních vlaků v rámci redukce provozu osobních vlaků na některých tratích. Provozovatel dráhy AŽD Praha ji před zahájením sezony v roce 2017 výrazně zrekonstruoval – bylo dosazeno zabezpečovací zařízení – jak přejezdů, tak stanic (stanice řízeny z Čížkovic), ve všech stanicích bylo obnoveno kolejiště. Na rok 2017 AŽD Praha vydala jízdní řád pro svou linku T4 a od dubna 2017 zde také jezdí.

Zdroj: Wikipedie

 

Kalendář parních vlaků 2023