Projeďte se parním vlakem na trati Pressnitztalbahn 2019

Parním vlakem na Pressnitztalbahn dne 31.10.2019

Muzeální železnice Pressnitztalbahn Steinbach – Jöhstadt

Jöhstadt – Steinbach
P14110 P14112 P14114 P14116
Jöhstadt 10:05 12:05 14:05 16:05
Fahrzeug­halle 10:07 12:07 14:07 16:07
Schlössel 10:11 12:11 14:11 16:11
Lore­lei­fel­sen 10:14 12:14 14:14 16:14
Schmalz­grube příjezd 10:22 12:22 14:22 16:22
odjezd 10:24 12:24 14:24 16:24
Forellen­hof 10:28 12:28 14:28 16:28
Stolln 10:35 12:35 14:35 16:35
Wild­bach 10:39 12:39 14:39 16:39
Stein­bach 10:42 12:42 14:42 16:42
Steinbach – Jöhstadt
P14111 P14113 P14115 P14117
Stein­bach 11:00 13:00 15:00 17:00
Wild­bach 11:02 13:02 15:02 17:02
Stolln 11:06 13:06 15:06 17:06
Forellen­hof 11:14 13:14 15:14 17:14
Schmalz­grube příjezd 11:16 13:16 15:16 17:16
odjezd 11:25 13:25 15:25 17:25
Lore­lei­fel­sen 11:35 13:35 15:35 17:35
Schlössel 11:39 13:39 15:39 17:39
Fahrzeug­halle 11:42 13:42 15:42 17:42
Jöhstadt 11:45 13:45 15:45 17:45

Preßnitztalbahn

byla saská úzkorozchodná trať stoupající z Wolkensteinu údolím Přísečnice (Preßnitz) do Jöhstadtu v Krušných horách. V roce 1986 rozhodly státní orgány NDR o ukončení provozu, trať byla následně snesena. V roce 2000 byl obnoven muzejní provoz v úseku mezi Steinbachem a Jöhstadtem.

Stavba započala v roce 1891, první pravidelné spoje dorazily do Jöhstadtu 1. června 1892. V květnu 1893 byla trať kvůli snazší přepravě nákladů prodloužena až k zemské hranici. Uvažovalo se o napojení na českou železniční síť, především kvůli přepravě uhlí z Mostecké pánve. V roce 1893 obdržel saský zemský sněm žádost o obočku z Mittelschmiedebergu do přeshraniční stanice Reitzenhain, projekt však byl z finančních důvodů zamítnut. Bylo také uvažováno o výstavbě trati z Jöhstadtu přes město Přísečnice do Výsluní, ležícího na normálněrozchodné trati Chomutov – Vejprty. Před první světovou válkou byl rozpracován projekt prodloužení trati z Jöhstadtu do Vejprt.

Foto: Jan Suchy

Zdroj: Wikipedie

Více informací naleznete ZDE