Vzhledem k současné nepříznivé situaci jsme nuceni zrušit jízdu Párou Prahou. Zakoupené jízdenky lze vracet ve všech pokladnách ČD od pondělí 12. 10. 2020.
Pojeďte historickým vlakem, taženým parní lokomotivou, po nejkrásnějších tratích na území Prahy. Poté, co vlak opustí smíchovské nádraží, vjede do Prokopského údolí. Údolní kaňon dosahuje místy hloubky až 70 metrů a vznikl erozní činností během posledního milionu let. Až do Rudné u Prahy jedeme po trati, které se přezdívá „Hrbatá“.
Párou Prahou
Čtyřkolák Foto: Archiv ČD Ze stanice Hostivice do stanice Praha-Smíchov jede náš vlak po trase původní tzv. Buštěhradské dráhy, na které celkem překonává 150 výškových metrů. Díky svému profilu, okolním přírodním scenériím a dvěma historickým viaduktům, si trať vysloužila označení „Pražský Semmering“ – podle známé rakouské horské železnice. Na závěrečném úseku naší cesty můžeme z vlaku obdivovat bájnou vyšehradskou skálu, pankráckou pláň s moderními budovami a na železničním mostě přes Vltavu se nám otevírá panorama historické Prahy s majestátným Pražským hradem.
Termíny jízd 2020 :
- sobota 13. června
- neděle 14. června
- neděle 30. srpna
neděle 18. října.
Jízdní řád
vlak.číslo 11925 | vlak číslo 11927 | Stanice |
10:19 | 14:57 | Praha Smíchov |
10:45 – 10:49 | 15:28 – 15:30 | Rudná u Prahy |
11:03 – 11:45 | 15:44 – 16:10 | Hostivice |
11:52 – 11:55 | 16:17 – 16:20 | Praha-Zličín |
12:42 | 17:01 | Praha-Smíchov |
Foto: JB Cysnews
Lokomotiva Čtyřkolák
Po tříleté opravě poprvé vyjede lokomotiva 434.2186 (Čtyřkolák)
Řada 434.2 ČSD je čtyřspřežní nákladní lokomotiva bývalých Československých státních drah, která vznikla přestavbou sdružené lokomotivy řady 170 kkStB na dvojčitou s přehřívačem.
Po první světové válce připadlo po rozpadu Rakouska-Uherska Československu i 306 lokomotiv řady 170. ČSD si pořídily ještě dalších 71 strojů této řady. Ačkoliv šlo v době jejich vzniku o vynikající lokomotivy, po více než dvaceti letech se již ve srovnání s novějšími lokomotivami na přehřátou páru jevily jako nehospodárné. ČSD se proto rozhodly pro jejich rekonstrukci.
V letech 1924 – 1925 provedla První Českomoravská rekonstrukci strojů 170.11 68, 101, 107, 91, 102, 217, 74 a 157). Od roku 1930 pak pokračovaly rekonstrukce dalších strojů, tentokrát ale již ve vlastních dílnách ČSD – především v Lounech, dále v Nymburce a v Plzni.
V roce 1938 předaly ČSD s výtopnami v obsazeném pohraničí i 80 lokomotiv této řady DR – ty je označily řadou 56.36. Za války rekonstrukce ještě pokračovaly, v letech 1939 – 1944 bylo zrekonstruováno 67 lokomotiv. Po roce 1945 následovalo posledních 12 rekonstrukcí, které skončily v listopadu 1951 předáním 434.2341. Celkem bylo rekonstruováno 345 lokomotiv.
Zdroj: Wikipedie
Jízdné
okružní jízda (ze Smíchova na Smíchov)
dospělí: 290,- Kč
cestující 6 – 18 let, držitelé průkazu ZTP a ZTP/P: 190,- Kč
- Děti do 6 let cestují bezplatně, bez nároku na místo k sezení.
- Jízdní doklady se prodávají u všech pokladních přepážek ČD, od 19. května 2020.
- Vlak 11925 a 11927 je povinně místenkový. Do vlaku je možné nastoupit pouze s předem zakoupeným jízdním dokladem u pokladní přepážky.
Více informací naleznete ZDE
Foto: JB Cysnews
Projeďte se historickým vlakem po nejkrásnějších tratích na území Prahy.