Parním vlakem z muzea k Berounce

V pátek 5. července 2019 pojede parní vlak z Lužné u Rakovníka do Berouna (a zpět). Historickou soupravu poveze parní lokomotiva Papoušek.

 Hasičský záchranný sbor Středočeského kraje vydal zákaz jízd parních lokomotiv, a tak pojede tento pátek v čele vlaku k Berounce místo plánovaného Papouška 477.043 Čmelák T 669.0001.

Z parního vlaku můžete vystoupit nejen v cílové stanici, ale také na Křivoklátě a prohlédnout si hrad, v Roztokách u Křivoklátu a vykoupat se v řece Berounce nebo jen pozorovat vodácký provoz, či třeba ve Zbečně, kde lze navštívit památku lidové architektury Hamousův statek.

 

Jízdní řád

Stanice Tam Zpět
Lužná u Rakovníka 11:43 18:01
Rakovník 12:20 17:49
Lašovice 12:29 17:20
Městečko u Křivoklátu 12:37 17:04
Křivoklát 12:41 17:00
Roztoky u Křivoklátu 12:49 16:55
Zbečno 13:00 16:43
Račice nad Berounkou 13:04 16:36
Žloukovice 13:09 16:32
Nižbor 13:16 16:26
Hýskov 13:22 16:20
Beroun 13:32 16:12

Změna parní lokomotivy je vyhrazena.

 

Jízdné

Zakoupit si můžete jednosměrné jízdné:

 

  • Lužná u R. až Městečko u Křivoklátu – Beroun 140 Kč/děti 6 až 15 let 100 Kč,
  • Lužná u R. – Křivoklát nebo Křivoklát – Beroun 80 Kč/děti 6 až 15 let 60 Kč,

    děti do 6 let zdarma (bez nároku na místo k sezení).

 

Předprodej jízdenek ve všech pokladnách ČD, případný doprodej přímo ve vlaku.

VÍCE O LOKOMOTIVĚ ČMELÁK T 669.0001

 

Plakát pořadatele

 

parním vlakem z muzea k Berounce 2019

Více informací naleznete ZDE

Parním vlakem z muzea k Berounce
Parním vlakem z muzea k Berounce

Lokomotiva Papoušek

Lokomotiva řady 477.0 (známá také jako „papoušek“) je posledním typem parní lokomotivy, vyrobeným v ČKD pro Československé státní dráhy. Její výroba proběhla v letech 1951–1952 a 1955 a vývoj původně probíhal pod řadovým označením 476.1. Vzhledem k překročení nápravové hmotnosti během vývoje ale došlo k přeznačení typu na řadu 477.0. Téměř celá první série 38 kusů, dokončená v roce 1952, byla ještě dodána s tímto označením, druhá série o 22 kusech dodaná v roce 1955 již nesla nové označení. Lokomotivy druhé série měly pro zlepšení jízdních vlastností a vhodnější rozložení hmotnosti oproti první sérii zmenšený vodojem o 2 m³ a upraven byl i pojezd. První série pak získala nové značení sjednocené s druhou sérií.

Stroj je tendrovou lokomotivou určenou pro rychlou osobní dopravu na předměstských tratích a také pro dopravu rychlíků, kde nahradily zejména starší předválečné stroje řady 464.0. Postupem času přecházely vlivem postupu elektrifikace železniční sítě a výrobě nových motorových lokomotiv spíše na méně důležité tratě a výkony. Po roce 1970 začalo odstavování a rušení i této řady po necelých 20 letech provozu. Poslední lokomotivy dosluhovaly mezi lety 1978–1979. Do současnosti byly zachovány tři stroje evidenčních čísel 013, 043 a 060.

Zdroj: Wikipedie