Parním vlakem a parníkem mezi Prahou a Davlí v neděli 20. září 2020

Nenechte si ujít jedinečnou příležitost svézt se historickým vlakem a kolesovým parníkem z Prahy do Davle a zpět! Na výlet s dvojitou dávkou nostalgie se s námi můžete vypravit v neděli 20. září 2020. Akce se koná u příležitosti 120 let Posázavského pacifiku a 80 let kolesového parníku Vltava.

Parní vlak i parník vyjedou v neděli 20. září 2020  z Prahy a ve městečku Davle si cestující přestoupí mezi oběma historickými dopravními prostředky. Ten, kdo přijede do Davle parníkem, pojede zpět parním vlakem a naopak. 

Parní vlak odjíždí z pražského Masarykova nádraží v 9:36 a 15:16 hod., parník odplouvá z Rašínova nábřeží (přístup od Palackého náměstí) v 8:30 a 14:25 hod. Plánovaný odjezd parního vlaku z Davle je v 11:57 a 17:35 hod., parníku v 11:45 a 17:30 hod.

Do vlaku i na loď je možné nastoupit jen s předem zakoupenou jízdenkou. Základní jízdenka stojí 590 Kč, pro děti od 3 do 11 let 390 Kč. Jízdné zahrnuje jízdenku a rezervaci k sezení do parního vlaku a přepravu parníkem Vltava.

Jízdní řád

Parní vlak
tam
příjezd odjezd příjezd odjezd
Praha Masarykovo nádr. 9:36 15:16
Praha-Braník 10:23 16:03
Davle 10:55 16:37

zpět

Davle 11:57 17:35
Praha-Braník 12:41 18:12
Praha-Libeň 13:11 18:40
Praha Masarykovo nádr. 13:22 18:51
Parník
tam
Praha, Rašínovo nábřeží 8:30 14:25
Davle 10:45 16:40

zpět

Davle 11:45 17:30
Praha, Rašínovo nábřeží 13:45 19:30

Do parního vlaku a parníku je možný nástup pouze s předem zakoupenou jízdenkou. Cestující bez předem zakoupeného jízdního dokladu nebude přepraven.

Parník Vltava

Jízdenky

koupíte od 13. srpna 2020 ve všech pokladnách ČD (nikoliv v e-shopu ČD). U pokladní přepážky si vyberete, kterým dopravním prostředkem chcete cestovat z Prahy do Davle (parní vlak nebo parník).

Ve vlaku i na parníku bude možnost občerstvení. 

 

80 let od spuštění kolesového parníku Vltava na vodu a 120 let Posázavského pacifiku.

Nostalgická akce se koná u příležitosti dvou výročí – 80 let od spuštění kolesového parníku Vltava na vodu a 120 let Posázavského pacifiku. Prvního května roku 1900 byl totiž uveden do provozu poslední stavební úsek této legendární tratě.

Ten propojil Jílové u Prahy a Skochovice, a vlaky tak mohly začít jezdit na celém úseku mezi Prahou a Čerčany podél řeky Sázavy. Ve stejný den došlo mj. také k otevření Žampašského viaduktu, nejvyššího kamenného železničního mostu ve střední Evropě. 

Plakát

Plakát parní vlak a parník Praha-Davle