Rakouská společnost železniční historii (ÖGEG)
byla založena v roce 1974 v Linci . Jejím cílem bylo zachovat některé z posledních aktivních parních lokomotiv. O více než 30 let později je společnost rozdělena do tří částí:
- LOKPARK Ampflwang (standardní rozchod)
- Steyrtalbahn (úzkorozchodný úsek)
- Parník „Schönbrunn“
Informace o termínech parních jízd naleznete ZDE
LOKPARK Ampflwang
Základní kámen pro LOKPARK Ampflwang byl položen v roce 1976, kdy byla získána první lokomotiva třídy 78.618 – typ osobní třídy 2C2t (4-6-4T). Její oprava do provozního stavu trvala více než deset let. Provedla ji hrstka nadšených dobrovolníků. Mezitím se v průběhu let rozšířila sbírka zajímavých rakouských lokomotiv třídy 93, 392 a 52 a vyvrcholila zakoupením nejpozoruhodnější rakouské rychlíkové parní lokomotivy třídy 12 (1D2, 2-8-4). Tato lokomotiva byla přivezena z Rumunska, kde bylo na základě udělené licence vyrobeno mnoho těchto lokomotiv.
V roce 1996 došlo k uzavření uhelné těžební společnosti v Ampflwangu a nabídlo jedinečnou možnost využít nákladní trať z Timelkamu do Ampflwangu včetně malého lokomotivního depa a dalších budov souvisejících s těžebními činnostmi. Odbočka je napojena na nejvýznamnější rakouskou hlavní trať z Vídně do Salzburgu – Westbahn.
Otevírací doba
Muzeum Lokpark Ampflwang je otevřeno od května do října. V kruhovém depu jsou vystavovány provozuschopné lokomotivy. Zvláštní expozice je věnována těžbě uhlí a železnici.
Kalendář parních a dieselových jízd a jízdní řád naleznete ZDE