LOKPARK Ampflwang- přehlídka železniční historie

Rakouská společnost železniční  historii  (ÖGEG)

byla založena v roce 1974 v Linci . Jejím cílem bylo  zachovat některé z posledních aktivních parních lokomotiv. O více než 30 let později je společnost rozdělena do tří částí:

  • LOKPARK Ampflwang (standardní rozchod)
  • Steyrtalbahn (úzkorozchodný úsek)
  • Parník „Schönbrunn“

Informace o termínech parních jízd naleznete ZDE

LOKPARK Ampflwang

Základní kámen pro LOKPARK Ampflwang byl položen v roce 1976, kdy byla získána první lokomotiva třídy 78.618 – typ osobní třídy 2C2t (4-6-4T). Její oprava do provozního stavu trvala více než deset let. Provedla ji hrstka nadšených dobrovolníků. Mezitím se v průběhu let rozšířila sbírka zajímavých rakouských lokomotiv  třídy 93, 392 a 52 a vyvrcholila zakoupením nejpozoruhodnější rakouské rychlíkové parní lokomotivy třídy 12 (1D2, 2-8-4). Tato lokomotiva byla přivezena z Rumunska, kde bylo na základě udělené  licence  vyrobeno mnoho těchto lokomotiv.

V roce 1996 došlo k uzavření uhelné těžební společnosti v Ampflwangu a nabídlo jedinečnou možnost využít nákladní trať z Timelkamu do Ampflwangu včetně malého lokomotivního depa a dalších budov souvisejících s těžebními činnostmi. Odbočka je napojena na nejvýznamnější rakouskou hlavní trať z  Vídně do Salzburgu – Westbahn.



Otevírací doba

Muzeum Lokpark Ampflwang je otevřeno od května do října. V kruhovém depu jsou vystavovány provozuschopné lokomotivy. Zvláštní expozice je věnována těžbě uhlí a železnici.

 

Kalendář parních a dieselových jízd a jízdní řád naleznete ZDE