Zvýší se zabezpečení trati Boří les – Lednice

Na regionální trati Boří les – Lednice se zvýší zabezpečení provozu. Zjednodušené řízení drážní dopravy nahradí organizace a řízení podle předpisu D1. Nezbytné úpravy infrastruktury v břeclavské místní části Poštorná vyjdou přibližně na 2,8 milionu korun. Správa železnic nyní formou veřejné zakázky vybírá jejich zhotovitele.

Pro přechod z řízení podle předpisu D3 na D1 je nutná úprava zabezpečovacího zařízení přejezdu v ulici Na Valtické. Informace o stavu přejezdu s výstražnými světly se bude přenášet do drážních vozidel. Součástí prací proto bude i položení nových kabelů na zhruba kilometrovém traťovém úseku.

Veřejná zakázka zahrnuje také zabezpečení nákladišť Lednice, Poštorná a Boří les. V nich se upraví zámky výhybek a výkolejek. Opravy zabezpečení a výstroje trati se budou provádět v průběhu měsíce dubna.

Trať Boří les – Lednice patří mezi regionální dráhy, které přejdou na řízení podle předpisu D1 s tím, že se na nich bude smět v jeden okamžik nacházet pouze jeden vlak. Se stejným režimem se počítá na tratích Rakovník – Kralovice u Rakovníka – Mladotice, Kralupy nad Vltavou předměstí – Velvary, Rožmitál pod Třemšínem – Březnice, Protivec – Bochov, Aš město – Hranice v Čechách a Dalovice – Merklín. Jde celkem o 127 kilometrů, tedy 7 % tratí se zjednodušeným řízením dopravy.

Další více než polovina z 1 751 kilometrů tratí D3 přejde na řízení dopravy podle předpisu D1 se zjednodušeným zabezpečovacím zařízením a dálkovým ovládáním. Změny vycházejí z Koncepce zvyšování bezpečnosti na tratích se zjednodušeným řízením drážní dopravy, schválené v listopadu 2020. Jejím hlavním cílem je snížit pravděpodobnost vzniku mimořádných událostí, zejména srážek vlaků mezi dopravnami D3, v důsledku lidské chyby.