Značka Renault pokračuje ve svém růstu v segmentech vytvářejících hodnotu a přijímá výzvu elektrifikace

Řada E-Tech (elektrické a hybridní pohony) představuje 30 % prodejů osobních vozů Renault v Evropě v roce 2021 (oproti 17 % v roce 2020).

  • V Evropě obsadila značka Renault 3. místo na trhu osobních automobilů s elektrickým pohonem a model ZOE zaujímá v rámci Evropy 2. místo.
  • Prodeje elektromobilů Renault v Evropě představují 14 %, na trhu elektromobilů, který v Evropě reprezentuje celkem 10 % všech prodejů.
  • Renault je ve Francii lídrem i na trhu elektrifikovaných vozů (elektromobily + hybridní pohony).

Renault realizuje selektivní prodejní politiku, která upřednostňuje růst obchodu v segmentech, které vytvářejí hodnotou:

  • Ve 2. pololetí 2021 se prodej fyzickým osobám zvýšil o 10 bodů (oproti 1. pol. 2021) a dosáhl 50 %.
  • Opětovné dobývání segmentu C začalo úspěšně, od červnového uvedení na trh bylo v Evropě zaregistrováno více než 60 000 objednávek modelu Renault Arkana a 42 000 registrací od uvedení na trh v červnu 2021. Inovativní technologie E-Tech nadále překonává očekávání zákazníků a tvoří 56 % prodejního mixu.

Renault potvrzuje svou strategii globální značky:

  • Trhy mimo Evropu nyní představují 44 % prodejů, (+2 p.b. oproti roku 2020)
  • Renault znovu získává vedoucí postavení na evropském trhu lehkých užitkových vozů (15,7 % bez pick-upů) díky úspěšnému uvedení zcela nových modelů Express Van a Kangoo Van.
  • Zcela nový Kangoo Van získal ocenění “2022 International Van of The Year“.

Renault bude moci využít tento solidní základ vybudovaný v roce 2021 k urychlení svého růstu směrem k elektrifikaci v segmentu C díky dvěma významným novinkám: modelu Megane E-Tech 100% elektrický a Renault Austral, který bude uveden na trh v roce 2022.

Renault potvrzuje svůj rychlý posun k elektrifikaci

Renault potvrzuje svůj rychlý posun směrem k elektrifikaci působivým nárůstem objemu prodeje elektrických a hybridních vozidel o 52 % v Evropě. Řada E-Tech nyní představuje 30 % prodejů osobních vozů Renault v Evropě v roce 2021 na elektrifikovaném trhu, který představuje 26 % celkem. V Evropě, je Renault na stupních vítězů v kategorii elektromobilů : ve Francii (č.1), v Itálii (2. místo) a v Německu (3. místo).

Renault ZOE, který byl uveden na trh v roce 2012, si ve Francii udržuje silnou pozici lídra v segmentu elektromobilů a zároveň zaujímá 2. místo v Evropě.Pokud jde o skladbu prodejů hybridních osobních vozidel, Renault si i nadále vede velmi dobře: Clio 19 %, Captur 24 % a Arkana 56 %.

Optimalizace mixu

Vzhledem k přetrvávajícím dopadům pandemie COVID-19 a nedostatku komponentů zavedl Renault selektivní prodejní politiku. Celosvětový prodej dosáhl 1 751 089 kusů (-6,7 % oproti roku 2020) a tržního podílu 4,7 % (- 0,6 p.b. oproti roku 2020, bez Číny a Severní Ameriky). V Evropě dosáhl Renault tržního podílu 7,1 % (-0,7 p.b.) s 984 784 prodanými kusy.

V roce 2021 Renault zavedl strategii optimalizace mixu prodejních kanálů a cen. Retailový prodejní mix zaznamenal mezi prvním a druhým pololetím nárůst o 10 p.b. na 50 %.

Renault se zaměřil na pozitivní vývoj cenového mixu na základě strategie „Hodnota více než objem“. Ta začala ještě před nedostatkem zásob v souvislosti s COVID – a představuje skutečný pokrok v oblasti cenového mixu. Vyšší čistý příjem na vozidlo těží ze dvou silných předností značky: prodej technologického mixu E-Tech a nabídka vysokých výbavových stupňů s řadou Arkana R.S. Line představuje 49 % evropských objednávek a mix prodejů výbav Intens a R.S. Line dohromady dosahuje 86 %.

Znovudobytí segmentu C bylo úspěšně zahájeno také díky zcela novému modelu Renault Arkana. Od jeho uvedení na evropský trh v červnu dosáhly objednávky v Evropě více než 60 000 kusů, z toho 56 % ve verzi E- Tech. Prodej v segmentu C se zvýšil z 22 % na 25 % celkového prodeje osobních vozů Renault.

Renault potvrzuje svou strategii globální značky:

Trhy mimo Evropu nyní představují 44 % prodejů automobilky (+2 p.b. oproti roku 2020), a to s větším důrazem na zisk. Uvedení nového modelu Renault Duster na trh přispělo k úspěchu strategie a zaznamenalo vysoké prodeje: 41 000 kusů v Rusku (+31 % oproti roku 2020), 22 000 kusů v Brazílii (+15 % oproti roku 2020), 6 200 kusů v Mexiku (+55 %) oproti roku 2020) a 9 100 prodaných kusů v Kolumbii (+34 % oproti roku 2020).

V Indii je úspěšný zcela nový Renault Kiger s 29 000 prodanými kusy. Již nyní představuje 30 % prodejů značky Renault a potvrzuje tak strategii značky Renault pro tento trh.

V případě trhu lehkých užitkových vozů (bez pick-upů) Renault obnovuje první evropskou příčku s řadou úspěšných uvedení na trh. Zákazníkům je nyní k dispozici zcela nová nabídka lehkých užitkových vozů: zcela nové vozy Express Van, Kangoo Van a Trafic.
Zcela nový model Renault Kangoo Van získal ocenění “2022 Van of The Year“.
V Evropě dosáhl tržní podíl lehkých užitkových vozů 15,7 % (+1 bod oproti roku 2020 bez pick-upů). Renault se umístil na 1. místě v segmentu malých dodávek a na 2. místě v segmentu středních/velkých dodávek.
Renault zůstává nesporným lídrem v segmentu lehkých užitkových vozidel ve Francii s 124 700 prodanými kusy a 28,8% podílem na trhu se svými třemi nejprodávanějšími vozy: Renault Master, Renault Trafic a Renault Kangoo Van.

Senior viceprezident pro prodej a provoz značky Renault, Fabrice Cambolive uzavírá tento rok těmito slovy: „Rád bych poděkoval našim obchodním partnerům a prodejním týmům za dosažení tak působivých výsledků navzdory nepříznivým podmínkám na trhu. Renault dokázal dosáhnout 1 ze 3 prodejů s technologií E-Tech a 1 ze 2 prodejů fyzickým osobám. Renault těží z výrazných úspěchů v roce 2021 a potvrzuje tak svou pozitivní cestu k získání zpět své pozice v segmentu C, a to prostřednictvím nadcházejících uvedení zcela nového modelu Megane E-Tech 100% elektrický a zcela nového modelu Renault Austral. Na rok 2022 se díváme s ambicí jít kupředu a prosazovat se s konzistentním produktovým portfoliem a obchodním zaměřením“.

Pozn.: Hybridní nabídka: zahrnuje hybridní (HEV) a plug-in hybridní (PHEV) vozidla, nezahrnuje mild-hybridní (MHEV) vozidla.