Z kopřiv vrakoviště na rampu Dakaru

A je to venku – na Dakar 2022 Ollie Roučková JEDE S VETERÁNEM!

Tým Ollie měl Dakar 2022 nejdříve jet ve spolupráci s Ultimate Dakar týmem. To ale nakonec nevyšlo. A tak na konci dubna zvažovali, že se připraví se na závod sami. Nejdříve museli najít závodní kategorii, a nakonec sáhli po Classic, která se vrací ke kořenům Dakaru a jsou schopni auto za tak krátkou dobu postavit.

 

Nejúspěšnější česká čtyřkolkářka má tak před sebou další výzvu. A to postavit z vraku závodní speciál, který bude splňovat přísná pravidla Dakaru podle dobové specifikace.

„Koupili jsme vrak. Samuraje. Suzuki Samurai. Pokud nám pomůžete, dostaneme ho na Dakar. A vy pojede s námi,“ říká závodnice Ollie Roučková, která už slavný závod dvakrát dokončila jako první Češka, na čtyřkolce a v bugině.

 

„Samuraje osadíme nejnovějšími bezpečnostními prvky tak, aby naše posádka byla maximálně v bezpečí. Úpravy zahrnují mimo jiné přídavnou palivovou nádrž, ochranný rám, hasicí systém, homologované závodní sedačky, šestibodové pásy. Ale než začneme řešit specifikace, musíme Samurajovi vdechnout život. A vy u toho můžete být s námi v přímém spojení od začátku do konce,“ popisuje plán Ollie.

 

Teď potřebuje vaši pomoc s další výzvou! volá Ollie

„Ještě, než se postavíme na startovní rampu Rallye Dakar, musíme postavit závodní speciál takřka od nuly. To znamená vzkřísit legendárního Samuraje a roztlouct jeho benzínové srdce.

Jedeme v tom společně. Pokud vše dobře dopadne (a tohle dobře dopadne), přihlásíme se do kategorie Classic, kde mohou jet speciály minulosti. Musíme to zvládnout s minimálními náklady, ale i ty jsou poměrně vysoké a náš rozpočet potřebuje pomoc v podobě 100 tisíc korun.“

Jak to začalo

Poprvé v historii uvidíte Suzuki Samuraje s čistě českou posádkou na legendárním Dakaru! Za volant nesmrtelné Suzuki Samurai se posadí Ollie Roučková, která Rallye Dakar dokončila jako první Češka, a to rovnou ve dvou závodních kategoriích.

„Nyní stojíme před další výzvou postavit závodní auto z absolutního vraku, který jsme vytáhli z vrakoviště, kde autem prorůstaly kopřivy. Pevně věříme, že s vaší pomocí postavíme závodní auto a z „kopřiv vrakoviště“ se společně dostaneme na startovní rampu nejnáročnější rallye planety – Dakar,“ vypráví Ollie.

 

Výzva netradiční se zapojením fanoušků

Rádi bych Vás zapojili do naší kampaně a celé cesty až na startovní rampu. Již nyní jsme začali kampaň na Hit Hitu, kde jsme oznámili, v jaké kategorii pojedeme a s jakým modelem:

  • Classic
  • model – Suzuki Samurai 
  • Motor  1,3
  • Návrat ke kořenům Dakaru
  • Po 32 letech se tento model vrací na startovní rampu

 

Hit Hit – video, texty, fotky: 

https://www.hithit.com/cs/project/9822/z-kopriv-na-dakar/news?fbclid=IwAR3kbTu3t0T4_5WXpSUeoV-83nlzo_SePUUJuQEuSSmNxSyxFozrDt7tXB8

 

 

Nové tratě, podkategorie i pravidla pro historiky – Dakar 2022: 

  1. května v 19 hodin proběhlo oficiální online odhalení tratě pro rok 2022. Rally Dakar se i v roce 2022 pojede výhradně v Saudské Arábii. Odstartuje z Háilu, kde na Silvestra a Nový rok proběhnou administrativní i technické přejímky.

 

Důležitá data:

  • 17. května 2021 – zahájení přihlášek
  • konec října 2021 – ukončení přihlášek
  • 2. týden v prosinci 2021 – nalodění techniky v Marseil
  • 26. – 28. prosince 2021– vyzvednutí techniky v Džidě
  • 31. prosince 2021 – přejímky v Háilu
  • 1. ledna 2022 – prolog
  • 2. ledna 2022 – start první etapy
  • 8. ledna 2022 – den odpočinku v Rijádu
  • 14. ledna 2022 – závěrečná rampa, cíl v Džiddě

 

Novinky Dakar 2022 – pro kategorii Classic: 

 

Pořadatelé slibují z 80 % novou trať, závodníci si užijí rozmanité duny. A to nově i v kategorii ve které budeme závodit Ollie – Dakar Classic. Soutěžní stroje budou pro příští ročník nově rozděleny do tří skupin, na výběr jsou – nízké, střední a vyšší rychlostní průměry. Další novinkou Dakaru 2022, že se nebude jednat čistě o jízdu pravidelnosti, větší důraz se bude dávat také na navigaci, která bude rozhodující až na 20 % tratě. Jedná se o co nejpřesnější projetí tratě dle roadbooku. Každý najetý kilometr navíc bude znamenat trestné body navíc.

 

Půjdete s námi do dobrodružství jménem Suzuki Samurai? 

 

Fotokredit: Petr Šedivý Photography