Piloti týmu Scuderia Alphatauri se podělili o své vyhlídky před Velkou cenou Saúdské Arábie 2023
NYCK DE VRIES
„Bylo skvělé, že jsme konečně zahájili sezónu v Bahrajnu. Ta chvíle byla dlouhá a nakonec jsme závodníci, chceme soutěžit. Velmi mně těší, že po první jízdě se v podstatě dostáváme do závodního rytmu. Některé části mého prvního kompletního víkendu F1 byly trochu rušnější, než jsem byl zvyklý, ale upřímně řečeno, vše bylo dobře zorganizované a zvládnuté. Nakonec v jakékoli profesionální závodní sérii to funguje dost podobně. Formule 1 je samozřejmě mnohem větší platforma, ale co se týče samotného víkendu, žádná velká překvapení se nekonala. Samozřejmě je tu o něco více mediální práce a dalších aktivit, ale v konečném důsledku je stále nejdůležitější to, co se děje na trati. Myslím, že nelze zastírat, že výkonnostně nejsme přesně tam, kde bychom chtěli být. Čeká nás ještě hodně práce. Cítíme, že v zatáčkách s nízkou rychlostí potřebujeme stáhnout rozdíl a Bahrajn takových zatáček má hodně, takže doufáme, že Saúdská Arábie bude náš balíček vyhovovat o něco lépe. Nakonec je střed pole tak extrémně blízko a boj o body bude těžký boj, protože máte vpředu minimálně čtyři nejlepší týmy, které už zaujímají osm pozic. Bude to výzva, ale musíme se se postarat, abychom dokázali využít potenciální příležitosti. Degradace pneumatik byla důležitým faktorem v prvním závodě, ale myslím si, že Bahrajn je velmi vyjímečný, pokud jde o degradaci. Asfalt je pravděpodobně nejstarší v kalendáři, takže jsem si jistý, že v Saúdské Arábii to bude jiný příběh, ale musíme počkat a uvidíme, zda to bude fungovat v náš prospěch. Myslím, že jsme byli pozitivně překvapeni naším závodním výkonem v Bahrajnu. Byli jsme jasně v mixu, ale opět, to je jen jeden víkend. Myslím, že musíme mít za sebou více závodů, abychom získali větší obrázek, než budeme moci dělat závěry. Bylo užitečné udělat jednodenní testování Pirelli v Sakhiru po Grand Prix. Všechny najeté kilometry jsou velmi vítány, zvláště v tomto ročním období. Proto pro nás bylo rozhodně cenné to dotáhnout do konce. Pokud jde o Saúdskou Arábii, zúčastnil jsem se závodu minulý rok, ale nikdy jsem nejel trať v Jeddah, i když jsem toho na simulátoru najezdil docela dost, naposledy minulý týden. Vypadá to velmi cool: rychlé a náročné. Upřímně se moc těším na výzvu, že se naučím novou trať a budu zpátky závodit.“
Yuki Tsunoda
„Od víkendu v Bahrajnu je jasné, že náš výkon je dost daleko od toho, kde jsme chtěli být v prvním závodě, zvláště když se snažíme být v popředí středu pole. Stále potřebujeme najít mnohem více výkonu. Od pátku do soboty jsme udělali krok vpřed, což znamenalo, že jsem se dokázal dostat do Q2, což bylo dobré. Nakonec jsme nebyli dostatečně konzistentní s naším tempem, abychom se dostali do Q3. Loni jsme bojovali s Williamsem o P9, P10 v konstruktérech. Znamená to, že se musíme soustředit na vývoj našeho vozu a pro sebe, musím se pokusit získat z auta co nejvíce výkonu a řekl bych, že se mi to v neděli v Bahrajnu podařilo. Vím, s čím se potýkáme, ale pro tento víkend v Saúdské Arábii doufám, že můžeme být lepší než v Bahrajnu. Budu se snažit, abych dal týmu co nejvíce užitečné zpětné vazby a pak uvidíme, jak to půjde. Myslím, že vysokorychlostní povaha trati v Saúdské Arábii bude našemu balíku vyhovovat lépe, takže počkejme a uvidíme. Strávit více času v autě a jet na test Pirelli jeden den bezprostředně po Bahrajnu bylo rozhodně velmi užitečné. Je to výhoda jej absolvovat na začátku sezóny než na konci roku. Z pohledu pilota je lepší mít na začátku sezóny hodně najetých kilometrů, protože vám to dává šanci porozumět více svému vozu a jeho nastavení. Najel jsem hodně kilometrů a celý den jsem jel skoro nadoraz! Minulý rok se můj saúdskoarabský víkend nevyvíjel vůbec dobře, protože různé technické problémy způsobily, že jsem nemohl v sobotu řídit a pak jsem nemohl ani odstartovat v neděli do závodu. Připadá mi to jako zábavná trať. Je to opravdu unikátní, sektor 1 zejména s vysokorychlostními essíčky které jsou velmi specifické pro saúdskou trať a nikde jinde v kalendáři závodů je nenajdete. Vloni jsem byl nešťastný protože jsem si tu kvalifikaci v roce 2021 opravdu užil, když jsem byl osmý nejrychlejší. Naše spolehlivost s letošním vozem byla zatím dobrá. Během testování a prvního závodu jsme neměli žádné velké problémy, takže jsem si jistý, že letos pojedu každý trénink od pátku do neděle, a těším se na to.“
YUKI TSUNODA O KONZISTENCI V F1 – Za hledím přilby
Poté, co měl Yuki Tsunoda v sezóně F1 2022 lepší sezónu, kdy našel konzistentnější řízení, se v roce 2023 chce dále zlepšovat. To vše a ještě více v nejnovější epizodě Behind the Visor!
Zdroj a foto: Scuderia AlphaTauri