Vitana oslavuje Den Země. Představuje další řadu výrobků s nízkou uhlíkovou stopou

Česká značka Vitana pokračuje ve výpočtech uhlíkové stopy svých výrobků. Logo Výrobek šetrný k planetě najdou spotřebitelé nově na Vitana polévkách na vaření. Ty vykazují nižší uhlíkovou stopu než jiné oblíbené večeře. Vyplývá to z analýzy ne-ziskové organizace CI2, o.p.s., která se zaměřuje na problematiku udržitelného rozvoje a uhlíkovou stopu výrobků Vitana počítá. Označení další řady polévek tímto logem tak Vitana symbolicky uvádí na Den Země, kdy by se lidé měli více zamýšlet nad šetrnějším životním stylem.

Vitana: Výrobek šetrný k planetě

Minulý rok uvedla značka Vitana jako první na českém trhu logo Výrobek šetrný k planetě u řady instantních svačinových polévek Do hrnečku. Nyní certifikaci rozšiřuje na polévky na vaření. Označením polévek Vitana ukazuje, že stejně jako svačiny, tak i rodinné večeře mohou mít přidanou hodnotu šetrného přístupu k planetě a zároveň být chutnou a rychlou variantou pro teplé rodinné jídlo.

 

Za výpočty uhlíkové stopy jednotlivých polévek (PCF – Product Carbon Footprint) stojí opět společnost CI2, o.p.s. Analýzou každého výrobku určila celkové množství skleníkových plynů, které se uvolňují během jeho životního cyklu. Důvodem k značení polévek logem Výrobek šetrný k planetě jsou zejména nízké náklady na dopravu a skladování, minimální odpad při zpracování zeleniny, využití elektřiny z obnovitelných zdrojů a nulový obsah nežádoucího palmového tuku.

RNDr. Viktor Třebický, Ph.D. z organizace CI2 uvádí:

„Značka Vitana stála o stanovení své firemní uhlíkové stopy ještě v době, kdy to firmy v Česku moc nezajímalo. Byla u zrodu našeho programu Snižujeme CO2. Objektivně informuje své zákazníky o šetrnosti výrobků a věřím, že se jí pomocí Výrobku šetrného k planetě podaří přesvědčit další jedince o důležitosti takového chování k planetě.“

Vitana porovnala uhlíkovou stopu polévek na vaření s jinými oblíbenými večeřemi. Zjistila, že tyto polévky v šetrnosti předčí například typické rychlé večeře, jako jsou chléb s párky, šopský salát či pizza.

Vitana patří mezi první značky potravin, které informace o uhlíkové stopě pro konkrétní výrobek uvádějí. Certifikát s konkrétní uhlíkovou stopou každé polévky najde spotřebitel zde V obchodech se polévky s logem Výrobek šetrný k planetě na obalu objevují od začátku dubna. Uvedení na trh značka Vitana podpoří také online kampaní.

Snahu o změnu životního prostředí k lepšímu značka Vitana vykazuje dlouhodobě.

„Závod v Byšicích, kde se polévky vyrábí, se zaměřil na snižování uhlíkové stopy již od roku 2014. Za pět let se mu podařilo ve své provozovně snížit uhlíkovou stopu při výrobě o 55 procent. Ve snižování dopadu výroby na životní prostředí pokračujeme.  Třeba tak, že hledáme řešení pro eko-logičtější obaly.“ dodává Magdaléna Šodorová Šodorová z oddělení marketingu Orkla Foods Česko a Slovensko.

Myslete na svou uhlíkovou stopu

Na první polovinu roku připadají různé mezinárodní dny na ochranu životného prostředí. Kaž-dým rokem z kraje, kdy všechno kvete a vonní, je totiž důležité si připomenout, jak je naše planeta krásná a křehká zároveň. Přiložit ruku k ochraně přitom může každý z nás. Stačí občas zařadit do jídelníčku potraviny, které mají nízkou uhlíkovou stopu. Jak je poznáte? Jedná se na-příklad o lokální ovoce a zeleninu, ale třeba taky produkty značky Vitana, která u svých polévek počítá uhlíkovou stopu a šetrné produkty označuje logem Výrobek šetrný k planetě. Označení už nesou instantní polévky Do Hrnečku, nově také polévky určené na vaření z řad Naše byšická, Poctivá, Už jen vejce a Velká rodinná.