Druhá řada pro tým na Grand Prix Španělska
- Lewis Hamilton se do nedělní Velké ceny Španělska kvalifikoval na 3. místě a George Russell na 4. místě.
- Po celý trénink vypadalo pořadí vyrovnaně, čelo startovního pole pokrylo sotva několik desetin.
- S blížící se kvalifikací se oblačnost zvětšovala, což snížilo teplotu trati až o 10 °C ve srovnání se třetím tréninkem.
- Oba jezdci postoupili do Q3, protože se snažili vylepšit potřebné kolo a přípravu pneumatik, aby maximalizovali výkon vozu.
- Lewis a George vylepšili své poslední úsilí o uzavření druhé řady na 3. a 4. místě, přičemž tuto dvojici dělilo pouhých 0,002 s.
- Nedělní závod se má opět konat za nižších teplot s možností deště
Lewis Hamilton
„Je to další povzbudivý výsledek pro nás jako tým. Všichni tvrdě pracovali na tom, aby přinášeli aktualizace a vylepšení vozu, dělali v průběhu sezóny postupné pokroky a malé krůčky. Začínáme být také konzistentnější a to je pro nás ohromné. To je zásluha každého člena týmu, který tomu věnoval hodiny navíc, a já jim chci moc poděkovat. Řízení auta je stále příjemnější. Dnes byl rozdíl tři desetiny, ale myslím, že ve skutečnosti to bylo méně, protože jsme v posledním kole nedostali z vozu všechno. Do zítřka jdu soustředěný na to, abych se pokusil bojovat o vítězství. Jsme v dobré výchozí pozici s tím dlouhým nájezdem do první zatáčky. Degradace bude zítra také hrát klíčovou roli a myslím, že naše dlouhé jízdy v praxi vypadaly v tomto ohledu dobře. Doufám, že se to přenese do neděle a budeme mít dobré odpoledne.“
George Russell
„Vůz se tento víkend choval skvěle. Naše tempo bylo během tréninku silné a do kvalifikace jsme šli sebejistě. Obsadit druhou řadu je slušný výsledek, ale ztráta na Norrise a Verstappena byla o něco větší, než jsme očekávali. Já i Lewis jsme zajeli dobrá kola, ale nemyslím si, že by někdo z nás měl pocit, že bychom z nich vytěžili maximum. Dostat pneumatiky dokonale do okna na tak náročné trati, jako je tato, je velmi obtížné. Myslím, že těm před námi se to povedlo, ale nám dnes možná ne. Na okruhu, jako je tento, vždy zvítězí maximální závodní rychlost vozu. Myslím, že naše závodní tempo vypadalo po celý víkend dobře a doufám, že budeme moci bojovat o stupně vítězů a potenciálně i o vítězství. Nedávné kroky, které jsme s vozem podnikli, nám jednoznačně pomáhají a těšíme se, že na této dynamice budeme stavět.“
Toto Wolff, šéf týmu a generální ředitel
„Třetí a čtvrté místo je solidní výsledek. Vyvážení vozu však nebylo tak dobré jako v pátek. Oba jezdci navíc cítili, že už jim nezbývá mnoho času. Ztráta na pole position byla tedy o něco větší, než jsme v průběhu tréninku předpokládali. Bylo to trochu frustrující, ale je pozitivní, že jsme se dokázali dostat před Ferrari. Naše pozornost se nyní obrací ke dni závodu. Naše tempo dlouhých jízd vypadalo po celý trénink solidně, ale bylo podobné jako u ostatních kolem nás. Doufejme, že se nám podaří být v mixu a přenést boj na ty, kteří jsou před námi. Bude to závod, který bude záviset na tomto tempu spojeném s degradací pneumatik, takže uvidíme, co můžeme udělat.“
Andrew Shovlin, technický ředitel traťové části
„Vyvážení vozu bylo složitější než včera. Chvílemi to vypadalo, že bychom mohli mít příležitost bojovat o první řadu. V Q3 však byla rychlost Norrise a Verstappena pro nás prostě nedosažitelná. Pozitivní je, že máme oba vozy na ostrém konci startovního pole. To vytvoří určité příležitosti z hlediska strategie. Klíčovou věcí zítřka bude závodní tempo a degradace pneumatik. Včera jsme vypadali z dlouhodobého hlediska slušně a přes noc jsme trochu zapracovali na nastavení, takže naším cílem je, že jsme udělali další krok správným směrem. Je také povzbudivé, že tvrdá práce všech v týmu nás neustále posouvá blíže k čelu a doufejme, že v příštích několika závodech uděláme další kroky.“
Zdroj: Mercedes AMG-PETRONAS Formula One Team