Velká cena Japonska – sobotní kvalifikace – tým Scuderia AlphaTauri

Výroky pilotů po sobotních kvalifikacích  

YUKI TSUNODA (AT04-04, CAR 22)

 FP3 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:31,951, POS. 14., 18 KOL

KVALIFIKACE – NEJLEPŠÍ KOLO: (Q1) 1:30.733, (Q2) 1:30.204, (Q3) 1:30.303, POS.9.

„Je neuvěřitelně speciální dostat se do Q3 ve vaší domácí Grand Prix. Bylo to poprvé před japonskými fanoušky a množství podpory, kterou jsem cítil ve svých finálových jízdách, bylo skvělé. Nikdy jsem necítil takovou podporu od diváků. Velké poděkování jim, ale ještě větší díky mému týmu. Nebylo to snadné, protože jsme se v pátek trápili ve volném tréninku, ale tým odvedl úžasnou práci při hledání zlepšení. Auto bylo skvělé a opravdu zábavné řídit, takže se těším na zítřek. V Singapuru jsem s novým balíčkem nezávodil, ale Liam minulý víkend odvedl dobrou práci a předvedl si dobrý výkon, takže se závodu nebojím. Půjdu ven a užiju si zítřek se všemi fanoušky. Bude to náročné, protože degradace pneumatik se zdá být výzvou, ale je to stejné pro všechny, takže uvidíme, co můžeme udělat. Liam i já startujeme z dobrých pozic, takže doufejme, že oba budeme schopni získat body pro tým.“

LIAM LAWSON (AT04-02, CAR 40)

FP3 – NEJLEPŠÍ KOLO: 1:32,048, POS. 17., 18 KOL

KVALIFIKACE – NEJLEPŠÍ KOLO: (Q1) 1:30.425, (Q2) 1:30.508, POZICE 11.

„Je to trochu frustrující, že jsem se nedostal do Q3 s tak malým rozdílem. S informacemi, které jsme měli po volném tréninku, jsme nečekali, že budeme super silní, takže jsme v Q1 šli s pneumatikami docela agresivně a na Q2 nám zbývala jen jedna nová sada pneumatik s měkkou směsí. Abych byl upřímný, před kvalifikací jsem si nebyl příliš jistý, takže si myslím, že jsme udělali správné rozhodnutí s informacemi, které jsme měli, a Yuki odvedl skvělou práci při uvedení vozu do Q3. Teď jde o to, abychom ze zítřejšího závodu vytěžili maximum. Myslím, že to bude dlouhé odpoledne, protože pneumatiky hodně bojují, ale je to stejné pro všechny. Musíme se soustředit na to, abychom z našeho balíku vytěžili maximum a doufejme, že Yuki i já budeme mít silný závod.“

JONATHAN EDDOLLS (HLAVNÍ INŽENÝR)

„Inženýři vynaložili přes noc hodně práce do analýzy, aby pochopili, proč jsme udělali krok zpět v FP2 a nebyli schopni ukázat očekávané tempo. To vyvrcholilo řadou změn v nastavení, které bylo třeba vyhodnotit v FP3. Změny zlepšily vůz, ale naše použití střední sady následované sadou měkkých pneumatik diktovalo, co jsme chtěli ušetřit na kvalifikaci. Bylo obtížnější přesně vědět, kde jsme, protože většina ostatních jela na dvou sadách měkké směsi během tréninku. Nebyli jsme schopni vytěžit maximum z měkké sady pneumatik, takže jsme měli co dělat, abychom pochopili, jak přistupovat ke kvalifikaci s nižší očekávanou teplotou na trati. Vzhledem k tomu, že oba piloti mají pět sad měkké směsi, rozhodli jsme se, že nejbezpečnější věcí pro Liama je použít tři sady měkkých pneumatik v Q1. Červená vlajka přišla ve výjezdu z jeho druhého kola, ale do restartu zbýval čas na dvě jízdy se zastávkou v boxech. Tým na to zareagoval dobře a oba vozy pohodlně prošly. V Q2 do toho jezdci dali všechno. V regionu, kde jsme bojovali, to bylo velmi, velmi těsné, ale nová sada měkkých pneumatik navíc umožnila Yukimu získat dostatečný výkon k postupu do Q3, přičemž Liamovi uniklo jen 43 milisekund. Vítr mírně zesílil a my jsme nebyli schopni zlepšit naše kolo Q2 v Q3. Nakonec jsme v kvalifikaci do desetiny za Mercedesem a vedeme střed pole, takže tým by měl být hrdý na to, že pokračujeme ve vývoji a zlepšování AT04. Zítra to bude jiný příběh a očekávám, že degradace pneumatik bude velkou výzvou kvůli vysokým teplotám trati a váze paliva. Jsme v mírné nevýhodě oproti většině týmů tím, že máme pouze jednu tvrdou směs, ale budeme pracovat na strategii, abychom maximalizovali výsledek závodu v rámci omezení, která máme.“

Zdroj: Scuderia AlphaTauri

Formule 1 – Lenovo Japanese GRAND PRIX 22.-24.9.2023