V Ústí nad Labem poskytuje služby druhé informační centrum Správy železnic

Správa železnic dnes otevřela pro veřejnost své druhé infocentrum. Zájemci ho naleznou v podchodu na hlavním nádraží v Ústí nad Labem a získají v něm zejména informace o přípravě VRT Drážďany – Praha. Kromě vyškolené obsluhy jsou jim k dispozici informační panely, které pokryjí veškeré aspekty přípravy této přeshraniční vysokorychlostní trati. Infocentrum bude zpočátku otevřeno pouze některé dny v týdnu, následně pak každý pracovní den.

Cílem otevření tohoto infocentra je posílení komunikace přípravy VRT. Návštěvníci zde najdou kromě informačních panelů také 3D model Krušnohoří a díky intenzivní spolupráci s německými kolegy z DB i ukázky odvrtané horniny, kterou získali při průzkumu podloží budoucího Krušnohorského tunelu,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Jsem velmi rád, že naši partneři ze Správy železnic vytvořili informační centrum pro zájemce, kteří se chtějí dozvědět o našem společném projektu. Dialog, akceptace a transparentní informovanost jsou základními předpoklady úspěchu evropských dopravních projektů. Nové informační centrum v Ústí nad Labem má proto velký význam. DB zřídí také na německé straně podobné kontaktní centrum, které bude vycházet vstříc stále rostoucímu zájmu o novou trať Drážďany – Praha. Tento významný projekt je důležitým symbolem posílení železnice v Evropě,“ sdělil Marcus Schenkel, vedoucí oddělení infrastrukturních projektů pro oblast jihovýchod společnosti DB Netz.

V infocentru jsou umístěny panely zaměřené na jednotlivé aspekty výstavby vysokorychlostních tratí.

Zájemci se dozví nejen detaily o přípravě jednotlivých úseků VRT, ale také o jejich vlivu na životní prostředí a ekonomiku. Rozšíří si rovněž své znalosti o umělých stavbách (zejména o mostech a tunelech) nebo o principech trasování zcela nových železnic.

 

Příprava dílčích úseků vysokorychlostní železnice v Česku postoupila do další fáze, ve které už Správa železnic vytváří společně s projektanty podrobné dokumentace pro územní rozhodnutí. V případě trati Praha – Ústí nad Labem – Drážďany jsou v této fázi dva úseky. Jde o VRT Podřipsko mezi Prahou a Lovosicemi a přeshraniční Krušnohorský tunel, který Správa železnic připravuje společně s DB.