V Lidlu zákazníci darovali více než 64 tun potravin a drogerie

Společnost Lidl se zapojila v sobotu 13. dubna do Sbírky potravin, která přináší podporu lidem v nouzi. Zákazníci obchodního řetězce přispěli více než 64 tunami potravin a drogerie, což je zhruba sedmina veškeré pomoci. Do akce se zapojilo vybraných 120 prodejen Lidlu. V jarním kole vybraly všechny subjekty zapojené do sbírky dohromady 417 tun potravin a 50 tun drogerie. Přibývá příjemců pomoci z řad samoživitelů s malými dětmi.

 

„Jsme vděční za štědré příspěvky od našich zákazníků. Darované zboží pomůže těm, kteří to nejvíce potřebují. Sbírka potravin je důležitou součástí naší sociální odpovědnosti,“ uvedla tisková mluvčí společnosti Lidl Eliška Froschová Stehlíková. „Tato podpora je nezbytná – zvláště v době, kdy narůstá počet příjemců pomoci z řad samoživitelů s malými dětmi.“

 

V obchodním řetězci Lidl lidé v sobotu 13. dubna nakoupili potřebným 64 249 kilogramů trvanlivých potravin a drogistického zboží.

V rámci akce nejčastěji tuzemští zákazníci darují dětskou výživu, konzervy, olej, rýži a luštěniny či trvanlivé mléko. V jarním kole celorepublikové Sbírky potravin se vybralo celkem 417 tun potraviny, z nichž lze podle organizátorů připravit až 834 tisíc porcí jídla. Zákazníci zapojených partnerů také přispěli 50 tunami drogerie a hygienických potřeb.

Sbírka potravin, největší materiální charitativní akce v České republice, je důležitým krokem k posílení sociální soudržnosti a solidarity.

Po celé zemi se do akce zapojují tisíce lidí z řad dobrovolníků, zaměstnanců prodejen a neziskových organizací. V prodejnách Lidl vypomáhalo nyní více než osm set dobrovolníků. Darované zboží od zákazníků v jarním kole opět naplnilo sklady potravinových bank. „Sbírka potravin představuje už 11 let funkční systém, díky kterému se nám daří doplňovat zásoby trvalých potravin a drogerie. Ročně pomáháme na 400 tisícům lidí v nouzi,“ uvedl Aleš Slavíček, předseda České federace potravinových bank. Akce se od roku 2019 koná dvakrát ročně, a to na jaře i na podzim a společnost Lidl Česká republika se zavázala nadále podporovat takovéto iniciativy a aktivně přispívat k řešení společenských problémů.


O společnosti Lidl

Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 319 prodejen, které jsou zásobovány 5 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 69 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě Lidl-shop. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či v minulých letech výstavbu Rákosníčkových hřišť.

 

Více informací naleznete na: