TSK: Vybrali jsme zhotovitele rekonstrukce vrchní stavby barrandovského mostu

Technická správa komunikací (TSK) ve čtvrtek 10. února 2022 vybrala dodavatele na druhou etapu rekonstrukce Barrandovského mostu. Zástupci hlavního města zakázku hodnotili podle tří kritérií – ceny, doby dopravních omezení a zkušeností s podobnými stavebními akcemi. O veřejnou zakázku se ve sdruženích i samostatně ucházely čtyři subjekty, přičemž jednoznačně nejlepší nabídku podala společnost PORR a.s. Do prací za necelých 600 milionů korun by se měla pustit už v první polovině května.

 

Úspěšná oprava Barrandovského mostu je jeden z mých nejdůležitějších úkolů. Všichni víme, že rekonstrukce nejdůležitější dopravní tepny v Praze je naprosto nezbytná. Skoro 40 let se na ni nesáhlo a roky do mostu teče. Další etapa už ovlivní pražskou dopravu. Proto je obrovský úspěch, že se nám podařilo stáhnout dobu dopravních omezení na tři a půl měsíce v tomto roce z původních devíti. Navíc je budeme směrovat na dobu letních prázdnin, kdy je v Praze nejmenší provoz,“ uvedl Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy a radní pro dopravu.

 

TŘI JÍZDNÍ PRUHY V KAŽDÉM SMĚRU

Rekonstrukce vrchní stavby (2. etapa) bude rozdělena do čtyř podetap, kdy v každé stavební sezóně mezi lety 2022 a 2025 proběhne jedna.

S časovou rezervou by tak měla druhá etapa rekonstrukce skončit v roce 2026.

Po celou dobu oprav budou pro řidiče otevřené tři jízdní pruhy v každém směru.

 

„Na rekonstrukci vrchní stavby Barrandovského mostu se připravujeme již tři roky. Provedli jsme diagnostiku mostu, připravili projekt rekonstrukce, sanovali jsme spodní stavbu, opravovali nájezdové a sjezdové rampy a rekonstruovali okolní hlavní tahy. Infrastruktura je tak na tuto obrovskou akci připravená. Abychom co nejvíce zkrátili a zmírnili dopravní omezení, jež práce na mostě přinesou, soutěžili jsme tuto zakázku způsobem, kdy jsme kladli důraz na co nejkratší dobu uzavírek a zachování maximální možné průjezdnosti mostu. Nově jsme využili smluvní vzory FIDIC dle ověřeného celosvětového standardu, který obsahuje i nástroje a mechanismy pro efektivní řízení stavby. S vítězným uchazečem jsme důsledně kontrolovali jeho návrh výstavby a rovněž zajišťujeme zkušený externí tým správce stavby, který bude reagovat na události na stavbě a zajistí důsledné plnění smlouvy,“ říká Jozef Sinčák, generální ředitel TSK.

 

KAŽDÝ ROK PŘIBLIŽNĚ JEN 100 DNÍ DOPRAVNÍCH OMEZENÍ

Nový systém výběru dodavatele, při němž cena a doba dopravních omezení měly každá váhu 40 procent a zkušenosti uchazeče 20 procent, zajistil, že omezení by neměla trvat předpokládaných 973 dní, ale jen 376 dní. Průměrně tedy počítejme s uzavírkami na mostě 94 dní každý rok.

Ve všech ukazatelích byla nejlepší nabídka společnosti PORR a.s., která dosáhla v bodovém hodnocení 90,33 bodu s cenovou nabídkou 594, 5 milionů korun.

Druhá v pořadí, společnost STRABAG a.s., měla 72,57 bodu.

Zbylá dvě konsorcia Společnost Barrandovský most E+S+F a MTBR + BES+PKB – Barrandovský most nepřekonala hranici 35 bodů.

 

Rekonstrukce vrchní stavby dle podetap:

  • podetapa I – odhadovaný počet dní dopravních omezení: 110 dní (původně v plánu: 180 dní)

Práce na jižní polovině jižního mostu, práce na rampě strakonické, spodní části rampy barrandovské a na spodní části mostů přes Vltavu nad ulicí Strakonická

  • podetapa II – odhadovaný počet dní dopravních omezení: 92 dní

Práce na severní polovině jižního mostu, práce na horní části rampy barrandovské a také na spodní části jižního mostu přes Vltavu

  • podetapa III – odhadovaný počet dní dopravních omezení: 92 dní

Práce na severní polovině severního mostu, dále práce na spodní části mostů přes Vltavu nad ulicí Modřanská

  • podetapa IV – odhadovaný počet dní dopravních omezení: 82 dní

Práce na jižní polovině severního mostu a na spodní části severního mostu přes Vltavu

 

Rekonstrukce barrandovského mostu je nevyhnutelná