Třetí nejkratší okruh Interlagos a alchymie Pirelli pneumatik

ZÁVĚREČNÝ SPRINTOVÝ VÍKEND SEZÓNY V BRAZÍLII a pneumatiky Pirelli

MARIO ISOLA – VEDOUCÍ MOTORISTICKÉHO SPORTU PIRELLI

„Okruh Interlagos v brazilském městě São Paulo je známý tím, že nabízí napínavé závody. Okruh měří pouhých 4,309 kilometru, což z něj činí jedno z nejkratších v roce, kratší jsou pouze Monako a Mexico City. Vede se také proti směru hodinových ručiček a nachází se na svahu, což mu dodává jedinečný charakter. Po první zatáčce čeká jezdce prudký sjezd, po kterém následuje dlouhé stoupání do kopce s několika klikatými zatáčkami a poté dlouhá rovinka vedoucí zpět do cíle. Trať má 15 zatáček – pět pravotočivých a devět levotočivých – s několika změnami směru. Interlagos má od všeho trochu, obsahuje nízké i středně rychlé zatáčky a vozy s poměrně vysokou úrovní přítlaku. Síly působící na pneumatiky jsou přiměřeně vyvážené mezi příčnými a podélnými pneumatikami. Samotný asfalt má vysokou úroveň drsnosti, což je typické pro stálé tratě s dlouhou historií. Degradace je hlavně tepelná, proto byly zvoleny sloučeniny C2, C3 a C4. Nejpravděpodobnější strategií je dvě zastávky, zatímco strategie s jednou zastávkou by vyžadovala spoustu péče o pneumatiky; ovlivňující závodní tempo. Během Grand Prix se často objevoval safety car, což představovalo další klíčovou proměnnou, a také jsme viděli, že povětrnostní podmínky se mohou v tomto ročním období rychle a výrazně měnit. Interlagos bude navíc hostit poslední sprintové kolo sezóny, což dává týmům a jezdcům další šanci posoudit chování pneumatik při dlouhých jízdách. Od té doby, co se v sezóně 2021 začaly konat sprintové závody, byl Interlagos vždy jedním z nich – neklamné znamení toho, jak tato trať neustále přináší druh těsných závodů, které vyhovují formátu sprintu.“

 

PNEUMATIKY NA TRATI

  • Pro Velkou cenu Brazílie byly vybrány tři směsi:
  • C2 jako P Zero White hard,
  • C3 jako P Zero Yellow medium 
  • C4 jako P Zero Red soft.
  • Mercedes vyhrál nejvíce závodů na Interlagosu od doby, kdy Velká cena Brazílie přijala název svého hostitelského města, přičemž Lewis Hamilton a George Russell vyhráli v letech 2021 a 2022.
  • Interlagos hostil celkem 39 velkých cen mistrovství světa, Ferrari vyhrálo desetkrát a Michael Schumacher byl nejúspěšnějším jezdcem se čtyřmi vítězstvími.
  • Velká cena Brazílie se také 10krát konala na okruhu Jacarepaguà v Rio de Janeiru.
  • Kevin Magnussen loni získal Haasu první pole position, když na začátku Q3 v dešti vytěžil maximum ze svých měkkých pneumatik. Pro Dána to byla také první (a zatím jediná) pole position, která následovala před osmým místem ve sprintu následujícího dne.

 

PIRELLI V MOTORISTICKÉM SPORTU

Společnost Pirelli, založená v roce 1872, je společnost s hlubokými italskými kořeny, která je nyní uznávána po celém světě pro své špičkové technologie, schopnost inovace a kvalitu svých produktů. Motoristický sport vždy hrál důležitou roli ve strategii Pirelli a řídil se filozofií „race to road“. Společnost se zabývá motoristickým sportem již 116 let a dnes dodává pneumatiky pro více než 350 šampionátů na dvou i čtyřech kolech. Pirelli věnuje neustálou pozornost co nejefektivnějšímu využívání přírodních zdrojů a energie a do roku 2030 dosáhne uhlíkové neutrality. Pirelli je globálním partnerem mistrovství světa FIA Formule 1 od roku 2011. Společnost také dodává šampionáty včetně FIA Formule 2, FIA Formule 3, Formula Regional European Championship by Alpine, FIA World Rally Championship a GT World Challenge, spolu s mnoha národními sériemi.

 

Formule 1 – ROLEX GRANDE PRÊMIO DE SÃO PAULO 3.-5.11.2023